En nu ben ik op zoek naar een werkbank

Hi Jur,

Wij hebben in ons atelier nieuwe werkbanken dus mijn oude mag weg. In hoogte verstelbaar en een leuk design !

Kom gezellig langs voor een kop koffie en neem een uurwerk mee. Kan je even schroeven en voelen hoe hij zit !

Edit: Was te snel met reageren en lezen. :joy:. Zie dat je al een onderstel hebt maar bovenstaande aanbod blijft :+1:t2:

Groetjes

18 likes

:heart:

Was die stekkerdoos voor op een horlogewerkbank en komt die dan boven op het werkblad? Want als dat het geval is zou ik het afraden… is een opvangbak voor vuil, stof en ook onderdeeltjes kunnen daar in verloren gaan. Alternatief is een stekkerblok onderaan tegen de bank en met kabeldoorvoer werken zoals op je foto.

Eigenlijk wil je een werkblad zo strak mogelijk, zodat het makkelijk zuiver te houden is en voor elke job netjes en stofvrij kan gemaakt worden. Hoe meer er op staat, hoe meer je moet afstoffen alvorens je aan de slag gaat.

Voor mij werken die Dumet kastjes perfect, zijn Ikea kastjes met verschillende hoogtes… zo heb ik de meest gebruikte tools bij de hand. Fournituren gaan in een kast van HBM Machines.

De Ikea kastjes die Jan gebruikte onder zijn werkbanken:

Verbaast me dat Jan hier mee gestopt is, dit was juist net wat hij prima deed!

7 likes

IKEA kastjes in elkaar zetten?

1 like

Nee hoor, voor de thuiswerkplek van m’n vrouw. Maar leek me voor een werkbank ook wel makkelijk :ok_hand:t3:

Neen, niet eerlijk dat je zo over de man praat, hij kon mooie werkbanken maken, mijne wordt dagelijks met plezier professioneel gebruikt. Begrijp wel dat het moeilijk was om met hem te communiceren en dat de horloges een iets minder goed idee was.

Slecht idee! :wink:

Jij hebt overduidelijk mijn geniale steriele stofvrije werkruimte nog nooit gezien!

En de stekker van de stofzuiger kan ik nu mooi verzonken aansluiten

5 likes

Mijn werkplek. Een oud bureau en wat planken aan de muur. Niet super veel ruimte, maar tot op heden heb ik me er mee gered en ben er blij mee.

6 likes

Een rand op je blad of een verzonken groef in het blad is toch wel bijna een must. Als ik bij mij kijk heeft de verzonken groef aan de voorkant van het blad al veel schroeven opgevangen. Dus als je opzoek gaat naar een werkbank is dat toch wel echt een toegevoegde waarde.

3 likes

Een rand minder. Daar leun je op en dat gaat irriteren. Een groef is super.

1 like

Uittekenen, gat boren en met de decoupeerzaag prima te doen, toch?

Valt mee hoor. Rand hoeft maar een paar mm hoog te zijn.

Moet je eerst hebben natuurlijk. Al kan de dremel dat ook wel dus eigenlijk niet ondoenbaar. Maar ik heb een pak stopcontacten nodig - zit nu aan 8 voor elk van de werkbanken - dus dat zou de structurele integriteit niet ten goede komen :sweat_smile:

Plus erg juiste opmerking van @BMWX6M - het zijn stofvangers en gaten met stroom waar metalen onderdeeltjes kunnen in verdwijnen, beiden dingen die je eigenlijk liever vermijdt. Ik hou het wel bij een dikke powerstrip die onderin de kabelgoot ligt. :smile:

2 likes

Inderdaad… dat laatste had ik even niet aan gedacht😅.

Belangrijk daarbij is dan weer te letten op een hoge CRI waarde.

Zo, dit maakt me wel nieuwsgierig.

1 like

Het beste de werkkamer verven obv 18% grijs, bijvoorbeeld Munsell-N5. Dan heb je de meest natuurgetrouwe kleuren.

Zit nu RAL9010 op de muur, ook wel okay lijkt me

Turquoise zeil. Aanrader. Heb je zowel een zomers gevoel het hele jaar door; en - naar ik wel eens gehoord heb (ik was snel overtuigd :wink: ) is het een van de kleuren waar je het best onderdeeltjes op ziet liggen.

Zie mijn post nummer 6. Is IRL nog iets frisser van kleur. Sowieso mijn lievelingskleur - waarom doet geen enkele autofabrikant hier iets mee?

Toen ik op mn 16de bij een Ford garage ging werken was dat de introductiekleur van de Ford Focus :stuck_out_tongue_winking_eye:

Was toen een best veel verkochte kleur ook.

1 like