En nu?!? Collectie advies

Na de succesvolle HF verkoop van mijn SKX007, groene Junghans en Hamilton OpenHeart, ben ik aan het filosoferen over de verdere verzameling.

Zo ziet het er nu uit :green_heart:.

De Hydroconquest op groene rubberband is mijn ideale strandhorloge, de geborstelde afwerking kan wat hebben en het staat top. De Seamaster is mijn favoriete horloge, weinig aan toe te voegen :green_heart:. De Rado is heerlijk groen en een beetje gek, deze draag ik vaak en maak vanalles mee. De Zodiac draagt heerlijk, heeft een mooie geschiedenis en past me goed. De G-Shock wordt veel gebruikt bij zwaarder klus- en tuinwerk, vervult een belangrijke functionele rol. De Gentleman draag ik naar allerhande gelegenheden, staat mij erg mooi en past perfect.

Over de SPB153 twijfel ik. Het heeft enorme charme, draagt prettig en een goede geschiedenis. Daarnaast wel een 6R35 uurwerk en wat Seiko quirks in de afwerking. Eigenlijk staat het mij net niet geweldig en draag ik het te weinig. Zou wel een horloge zijn voor outdoor avonturen of kamperen, maar komt tot nu toe eigenlijk niet verder dan huis/tuin.

De Doxa is gaaf, leuke afwisseling op het strand (stalenband die alles kan hebben). Heeft een mooi verhaal en in deze kleur helemaal top.
Toch draag ik het weinig, het is niet groen :sweat_smile: en voor enkel een strandhorloge ter afwisseling is het wat dun.

1. Zou ik afstand moeten doen van de Seiko en/of Doxa?

Vanmiddag Steltman in Den Haag bezocht.
De groene Nomos ClubSport 37 geprobeerd, ondanks de lange lugs staat het mij te klein voor dit type horloge.

Ook de groene Glashutte SeaQ 39.5mm geprobeerd, en dat had ik beter niet kunnen doen. Dit is absoluut fantastisch, in alle opzichten een droomhorloge voor mij. Staat geweldig en is prachtig. De Wolbrook komt niet in de buurt en de ‘groene’ Airain heeft met zwarte bezel en gekke stalenband ook geen kans vrees ik.

Tevens ben ik nog steeds fan van de groene Aqua Terra 41mm. Een prachtige horloge met toch een zee vibe en toch overal te dragen :sun_with_face:.

Ook denk ik nog aan een groene bezel Longines Zulu Time 39mm. Gewoon omdat het uniek staat en GMT daadwerkelijk regelmatig gebruik kan worden :sweat_smile:.

2. Wat wordt mijn volgende horloge, de SeaQ/Aqua Terra/Zulu Time of iets heel anders?

Ik ga lekker filosoferen in de zon, maar ik gun jullie deze unieke kans om mij wat aan te smeren of af te troggelen :crazy_face:.

16 likes

Wat een toffe collectie en leuk om te zien dat je (bijna) alleen maar groene horloges hebt! Met de Zulu Time haal je een groene bezel in huis en een complicatie die je nog niet in je collectie hebt. Maar als je voor de SeaQ gaat dan heb je meteen de heilige graal van groene duikhorloges in je collectie. Of je moet het polsformaat hebben voor een groene Polaris.

Heb je al eens een Grand Seiko overwogen? Met de unieke wijzerplaten die ze hebben zijn ze misschien wel cooler dan de groene Aqua Terra. Of een groene GS Dresswatch die past bij je waarschijnlijk groene pak, schoenen en auto :stuck_out_tongue:

10 likes

De Seaq erin en

3 likes

Ik hou van al mijn horloges maar met dit kan ik heel veel (vakantie, zomer, winter, sportief, zakelijk):

Ik ben dus absoluut bevooroordeeld als ik je zou aanraden om die groene 41mm Aqua Terra aan te schaffen…

16 likes

Ja

Jep

Opgelost!

1 like

Mooie collectie zou de doxa wel houden.
Seiko eruit. mischien een blauwe tudor. Black bay

1 like

Nog wat huiswerk maken

image

5 likes

Ja, en met name de SBGJ259 :green_heart:.

Zou de Aqua Terra en menig GMT doen verbleken :sweat_smile:. ‘Gelukkig’ lastig verkrijgbaar hier.
Dank voor de uitgebreide reactie!!

Radicaal, maar zou kunnen :+1:.

Ervaringsdeskundige :clap:

Pfffff…dat voelde ik al aankomen :laughing:.

Al er een ‘echte’ groene komt, niet met alleen de Harrods bezel, wellicht/ooit.

Mooi, maar een chrono is het (nog) niet voor mij. Drukke wijzerplaat en ik gebruik het toch niet.
Ze zijn wel veelte mooi, dus ooit ga ik dit heroverwegen vrees ik…

5 likes

Voor de SPB153 mag je altid pb sturen …

2 likes

Of je vond de juiste nog niet. Deze is ook groen trouwens.

6 likes

Citizen NB1060-12L?

12 likes

Of natuurlijk

7 likes

Oef…heel mooi. En die groene The Citizen van @Fate_Amenable_To_Change vind ik eigenlijk nog mooier.

Een lederenband is het echter niet voor mij. Wellicht voor een avond, als het echt passend is, maar ik zou het verder te weinig dragen :sweat_smile:.

2 likes

Ik zit al een paar maanden in een panerai tunnel haha. Een groene luminor zou niet misstaan in je collectie.

1 like

Doxa eruit…
Groen is jouw kleur👍
Mooie collectie heb je!:green_heart:

1 like

image

Of doe eens gek
image

2 likes

Een van deze drie :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Top advies van Milan
image

4 likes

Zoiets kan ook

6 likes

Ja.

Koop een rolex ipv de Gentleman. Oyster Perpetual of een datejust.
Of iets anders.

Niet dragen is exitten.

2 likes