En nu?!? Collectie advies

Of natuurlijk

7 likes

Oef…heel mooi. En die groene The Citizen van @Fate_Amenable_To_Change vind ik eigenlijk nog mooier.

Een lederenband is het echter niet voor mij. Wellicht voor een avond, als het echt passend is, maar ik zou het verder te weinig dragen :sweat_smile:.

2 likes

Ik zit al een paar maanden in een panerai tunnel haha. Een groene luminor zou niet misstaan in je collectie.

1 like

Doxa eruit…
Groen is jouw kleur👍
Mooie collectie heb je!:green_heart:

1 like

image

Of doe eens gek
image

2 likes

Een van deze drie :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Top advies van Milan
image

4 likes

Zoiets kan ook

6 likes

Ja.

Koop een rolex ipv de Gentleman. Oyster Perpetual of een datejust.
Of iets anders.

Niet dragen is exitten.

2 likes

Mooi, heel mooi :green_heart:.

Dank!

Heel uniek, mooi! Wellicht ooit :sweat_smile:.

Pfffff…ja…dat… :green_heart:.
De middelste (armband) tenminste, al is rubber altijd nuttig :innocent: (al zie ik mijzelf de SeaQ niet direct onder het zand stoppen).

Mooi! Al ben ik nog niet helemaal van die compressor style. Is dit wel een ‘echte’ super compressor of alleen de vorm?

Dit is net mijn Gentleman (maar dan mooier :melting_face:).

Staat genoteerd :sweat_smile:. Wel een andere gradatie, met de Gentleman kom ik overal weg.

3 likes

Omega aquaterra is misschien ook een optie.

1 like

Foto voor de sfeer

2 likes

Baltic tricompax panda
Seiko SPB14x
Tudor Black bay 58/54

1 like

Ik zeg Panerai.

3 likes

Deze is gewoon leuk. Draag deze vaker dan de groene aqua terra.

1 like

Of de nieuwe Chronomat GMT.

6 likes

Flikker die er dan gewoon uit, joh. Je hebt al vijf duikers naast dat ding. Dat is totale overkill.

Rado en Seamaster houden, dat lijken je favorieten te zijn, en de rest er gewoon rücksichtslos uit bonjouren. Wat moet je in godsnaam met zes duikhorloges?

Bovendien, je hoeft die conquest niet te houden omdat hij geborsteld is. De Rado en Omega kunnen ook prima tegen een middagje op het strand. Zo niet, dan zou ik die er juist uit flikkeren, want dan zijn ze de naam duikhorloge niet waardig.

De Aquaterra snap ik heel goed. Of gewoon een Longines Spirit met drie wijzers, ook al vind ik die sterren op de wijzerplaat maar matigjes.

Maar om je te veel aan duikhorloges nou op te lossen met één überduur duikhorloge wat vervolgens te mooi afgewerkt gaat zijn om op het strand te dragen is kolderiek.

Inderdaad. Als je dan toch alle duikers de deur uit flikkert heb je ook budget voor een serieus mooi horloge, en een Grand Seiko kan die itch prima scratchen, net als een Aquaterra.

Niet de mooiste kleur groen, ik zou 'm liever in turquoise of roze kopen, maar een Oyster Perpetual kan natuurlijk ook een prima “one and done” zijn.

Nou, sla je slag. Al vind ik die wel veel, veel te dik. Mijn SBGN013 is al vrij topzwaar met z’n 12,3 mm, laat staan dat je een 44GS case (die toch al aanwezig is) pakt van een volle 14mm dik.

Da’s een sfeerloze render. Ik had een foto voor de sfeer.

Het is niet goedkoop, maar je kunt voor de AQ4100 kast een bijpassende titanium band scoren. Dan heb je wel een heel, heel erg mooi horloge, al zeg ik dat zelf.

Dan flikker je die er toch ook uit? Hopsakee!

Blijven over:

• Het groene resultaat van dit topic, zij het Rolex, Grand Seiko, The Citizen, Breitling of wat anders
  • De SMP300, je favoriete duiker
  • De Rado
  • De G-shock.

Past mooi in je onderste doos, heb je ook nog weer ruimte over op je dressoir.

Haal het niet in je hoofd om die SeaQ te kopen, want een duikhorloge van 11 ruggen is gewoon het concept voorbij.

Ga, als je het echt zo gek wilt maken, dan gewoon voor een gouden Rolex Yachtmaster in 37mm met zwarte bezel en rubberen band. Iets met go big or go home. :slight_smile:

Hij is niet groen, maar wel erg geil.

7 likes

Traska Commuter 38mm

5 likes

Ik heb daar serieus naar zitten kijken, maar hij zit mij te dicht bij een OP om dat comfortabel te laten voelen in m’n hoofd.

image

Dat heeft mij een te hoog hommage gehalte, dus ik zou een andere Traska kiezen, als ik iets van Traska deed.

Het is wel jammer dat ze van Rolex deze OP met olive wijzerplaat nooit in 36mm hebben verkocht, want dan was het voor mij een insta-buy geweest.

Dit is ook nog wat. De 36mm DJ met palmbladeren, rechte bezel, en Oyster.

Smull0n! Wel even de band onder een schuurspons doorhalen zodat die PCL’s verdwijnen. Bah.

6 likes

De donkergroene variant heeft een geweldige wijzerplaat :green_heart:.

Dank @Fate_Amenable_To_Change voor de moeite en gedetailleerde reactie! Dit soort berichten maken dit forum goud :clap:.

Aaah…en ik denken dat jij de Seiko zou redden :sweat_smile:. Duikhorloges draag ik overigens iedere dag, staat mij goed. Ze zijn niet enkel voor het strand, dus wat afwisseling ga ik houden. En de Zodiac draagt ook fantastisch.

Helemaal waar, maar de rubberband staat er wel heel lekker op.

Die sterretjes zijn inderdaad een minpunt.

Dat is, naast de prijs, nog een reden waardoor ik het niet overweeg. Dit zou precies een horloge zijn dat veel met een overhemd zou worden gedragen.

Ga ik eens uitzoeken, het is mogelijk de mooiste groene wijzerplaat (excuses aan Grand Seiko).

Mijn ratio is het eens, mijn gevoel niet. En ik zou de SeaQ dragen waar jij die Citizen draagt.

Pfff…amen :laughing:.

Knap wat ze doen met de GMT en dat Miyota uurwerk. Toch raakt het me niet echt, wel een alleskunner.

Eens :+1: en bluf met de schuurspons :stuck_out_tongue_winking_eye:.