En u bent

Laat ik me even voorstellen. Ik ben 29 en heb sinds een klein jaar veel belangstelling in horloges. Sinds 3 maanden ben ik dagelijks lezer van dit forum. Vanaf nu hopelijk ook bijdrager.

De huidige collectie bestaat (naast een goedkope casio) uit een Seiko, a.b.art (quartz dresser) en een Eza (daily wearer, momenteel op super oyster van strapcode).

Op het wensenlijstje staat veel (vooral tool/sports watches), maar wat er met kop en schouders bovenuit steekt is de Rolex Explorer 2 ‘Polar’ (16570, van voor 2003 vanwege de drilled lugs). Ben hem al even wezen passen, maar de stap van een horloge van 850 euro naar een horloge van 4500 euro moet ik nog even verwerken.

12 likes

Welkom en veel plezier hier… :slight_smile:
Wel jammer van die Rolex, maar ja…

Welkom!
Mooie Eza, heerlijk dat matte blauw.
Zie hem wel liever op leer denk ik maar dat is natuurlijk persoonlijk :thumbsup:

Welkom hier! Rustig doorsparen, dan komt die Rolex er vanzelf! :+1:

Geen liefhebber?

1 like

Daar ben ik ook bang voor :grin:

1 like

Van harte welkom Clem. Toffe Eza. :thumbsup:

Welkom Clem, sparen is het magic word!
Oh en geduld is het tweede magic word…
Veel plezier hier!

Grt. Erik

Welkom! Succes met sparen :+1:

Welkom! Goede keuze de 16570. Ik heb de zwarte gehad en dat is het horloge waar ik het meest van baal dat ik die verkocht heb. Veel plezier hier!

1 like

Welkom :relaxed:

Op leer is hij ook schitterend, heb zowel de zwarte als bruine band. Alleen neem je hem dan zo lastig mee onderwater. Daarnaast draagt hij naar mijn mening prettiger op staal. Heb hem ook geprobeerd op een rekband, maar daar is hij eigenlijk te zwaar voor.

1 like

Mijn beste,

Leuk!! Weer een nieuw lid er bij!!
Van harte welkom dan ook in die tijdloze wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom hier

Hallo,

Ook ik ben (nog een paar maanden) 29… Ik heb zelf de stap van 250,- (bijv Obris Morgan) naar 500+ (bijv Hamilton) naar 1000+ (bijv Oris) naar 2500+ (Tudor) naar 5000+ (Omega) in ongeveer 1,5 tot 2 jaar gemaakt. Uiteraard met veel ander leuks tussendoor.

Inmiddels zit ik met een Rolex Submariner te kijken en begint het verhaal weer opnieuw (voor naast de Sub…), nu is het op dit moment een Longines :wink:

Voor je portemonnee is het beter direct te sparen voor de polar, voor het plezier in de hobby zou ik lekker kopen en upgraden.

Groet

1 like

Denk er wel eens over om alles behalve de Eza te verkopen. Maarja, dat zal ook niet heel vele opleveren…
Denk erover een tussenstap te maken bij de Tudor Heritage Chrono Blue, maar die is ook 4000+. Misschien de Ranger…

1 like

Als je over zulke bedragen (dicht bij de prijs van de Polar) praat zou ik geen tussenstap maken. Die tussenstap gaat je geld kosten waardoor het alleen nog langer duurt voordat je de Polar hebt.

Tenzij je de Tudor ook graag eens wil proberen, dan wel gewoon kopen :wink:

Tudor staat zeker ook op het verlanglijstje…
Heb hem in Liverpool al eens omgehad. Daar lag ook de Pelagos LHD, die ook meteen maar even geprobeerd. Heel vet, helaas geen foto’s.

Dat. :thumbsup:

Je kunt horloges kopen en weer flipperen en steeds upgraden en op die manier je smaak ook wat beter verkennen. Ik ben zelf pas een paar jaar bezig en heb mijn smaak deels ontwikkeld en deels behouden door veel te proberen, maar ook door zelf een beetje te knutselen waardoor je een beetje inzicht krijgt in de techniek. Inmiddels ook wel een paar horloges uit het hogere segment in de kist, maar ook absoluut nog steeds waardering voor ‘goedkoper’ werk met een mooie techniek en/of een cool design. De eeuwige zoektocht is namelijk één van de leukste aspecten van een horlogehobby.

2 likes

Welkom Clem!