En wat denken we hier van: Manawa

Vandaag dit Belgische horlogemerk tegengekomen
https://www.manawawatches.com/collection
Ik kan het wel appreciëren.
Wat vinden jullie ervan?

  • Geslaagd
  • Fail

0 stemmers

U koos voor geslaagd, ga verder naar de volgende poll

  • Blue
  • Grey
  • Cream

0 stemmers

1 like

Een fail wil ik het niet noemen, maar ik word er ook niet echt blij van.

9 likes

Precies dit…

3 likes

Tis zeker geen fail maar zie de toegevoegde waarde niet zo en zeker niet voor die prijs

3 likes

Mooi horloge, behoorlijk aan de prijs helaas.

1 like

Ik vind dat het ontwerp van de kast wat weg heeft van Pellikaan, zien jullie dat ook?

1 like

Ja, ik moest ook gelijk hier aan denken.

Dat zou je ook van bovenstaande kunnen zeggen :zipper_mouth_face:

6 likes

Die blauwe is met een beetje verbeelding een mooie FP Journe CB

2 likes

Ziet er netjes uit, chic. Persoonlijk hou ik niet zo van een seconde wijzer in een sub-dail. Vindt het mooier als je de seconde wijzer duidelijk ziet (bewegen).
geeft wat mij betreft wat meer dynamiek aan een horloge. Maar dat is smaak.
En wel aan de prijzige kant. Zeker voor een handopwinder…

1 like

Voor die prijs is het een fail

1 like

Ik vind de 6497 en 6498 kasten die overal worden aangeboden allemaal op elkaar lijken. Vind ik wel eens jammer…

2 likes

Die blauwe is best wel mooi en er zit een fraai uurwerk in. De prijs lijkt me netjes. Al met al een positieve indruk, maar ik heb al een mooi Belgisch horloge😀:

1 like

Mijn vraag is; wat voegt het toe aan de reeds bestaande merken en modellen?

Prijskaartje is ook nogal optimistisch zullen we maar zeggen.

3 likes

Mix tussen FP Journe, Hermes Slim d hermes en pellikaan

1 like

Zit mij suf te piekeren wat Manawa dan wel betekend. Vroeger was er alhier een winkeltje met die naam, 100 jaar geleden :nerd_face:

1 like

Blijkbaar tijd in het Hawaïaans

1 like

Is dat echt waar? Belgen hebben het alhier soms ook al over "daily beaters " zucht

1 like

https://www.hln.be/roeselare/rechtenstudent-gerald-21-ontwerpt-eigen-horlogelijn-manawa-is-het-enige-merk-dat-in-belgie-wordt-ontworpen-geassembleerd-en-getest~ab3fa1ba/

1 like

Ok, niet meteen het meest spannende nieuwe horloge onder de zon. Alleen vind ik het verhaal achter Manawa, een student van 21, heel leuk. Er zijn er niet veel, ik ook niet, die op die leeftijd zo’n concept op de wereld krijgen. In dat opzicht, alle respect. Ik hoop dat hij het ver schopt als ondernemer.

Dat gezegd, er is naar mijn geheel persoonlijke mening maar één Belg die momenteel iets écht interessant doet op horlogegebied en dat is Benoît Mintiens met Ressence.

2 likes

Saai en oogt een beetje goedkoop maar probeert luxe uit te stralen…Ik zou er niet voor omkijken.

1 like