Alhoewel ik me had voorgenomen alleen maar te gaan kijken heeft deze Française me toch verleid. M’n vrouw is er blij mee.

Alhoewel ik me had voorgenomen alleen maar te gaan kijken heeft deze Française me toch verleid. M’n vrouw is er blij mee.
Mooi Dameshorloge hoor, snap dat ze daar blij mee is!
Ik heb daar met mijn vader een tafel gehad, verkopen was magertjes , 6 horloges verkocht en ong 10 gekocht
De LIP Nautic Sky ben ik het meest blij mee ,die krijgt een mooi plaatsje in de collectie.
foto’s volgen!
Da’s een leuk geschenkje voor de vrouw.
Dit is m’n aanwinst! De derde Rus:)
Een automaat met op de rotar S2416
Vraag me allen af welk merk?
Welke plaats?
Komend weekend geef ik deze een service beurt
Cyrillisch Craba, maar het merk heet Slava, uit Moskou Gr Melvin
Hoi Vintage1982,
Hartelijke dank (tu) (tu), maar staat daar rechts beneden in het Cyrillisch Moskou?
Kom tot de ontdekking dat het horloge de secondewijzer mist
Nee onderaan staat sdelano v SSSR oftewel made in Russia
Verder is kamehb stenen in het Russisch dus er staat 26 jewels.
Wat er onder het midden staat, komt me niet bekend voor, waarschijnlijk de naam van het model.
Vervelend, ga je er wat aan proberen te doen? Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou er niet al teveel geld en/of moeite in steken. Slava was en wordt gemaakt als “goedkoper” merk en de uurwerken staan bekend als onbetrouwbaar. Uiteraard zijn ze prima te dragen als je ze mooi vindt (ik vind ze wel iets hebben), maar die kosten krijg je er nooit meer uit.
Grtz Melvin
Onder andere een jaren 80 Citizen Seven Spectro die het licht meet waardoor de gekleurde ledlampjes meer of minder gaan branden. Ok erg nurdy. Maar kon hem niet laten liggen. Kreeg spontaan associaties met Knightrider.
Ik had overigens ook weer een tafeltje deze keer, maar erg slechte beursdag qua verkoop. Maar wel weer leuke horloges gescored bij mede exposanten.
Er staat “Automatic” onder. Letterlijk “Automatische opwinding”.
Allen dank voor de russiche les
Ik had overigens ook weer een tafeltje deze keer, maar erg slechte beursdag qua verkoop.
dat hoorde ik enkele andere verkopers ook zeggen ja.
zelf heb ik deze 2 handwinders en een kwartzje gescoord. Elk voor een tientje.
Heb ze net alledrie gereinigd en voorzien van een ‘één euro bandje’.
Een jaren 50 Technos
Een blauwe jaren 60/70 Buren
en een leuke quartz voor één van de dochters.
Leuke oogst… ik voel mijn portemonee nu al branden…
Leuke oogst… ik voel mijn portemonee nu al
branden…
tja Arie, als jij daar de partijen wijzerschalen en bijhorende uurwerken had zien liggen stond je er nu al passende kasten voor te frezen ;-))
Dat begrijp is, die staat bij mij ook hoog op mijn wensenlijstje.
Jaaaa… ik zie mezelf de eerstvolgende keer al met een doosje ETA’s en wijzerplaatjes huiswaarts keren… maar… aan de andere kant… ik ben VDB niet…
Ik denk dat ik de eerstkomende Rikketik vooral ga kijken voor gereedschapjes die ik nog niet heb… zoals wijzerafnemers…Oliegevertjes… een Triebniet, Glazen en dekselpersje (vooral de glazen, want ik wil schroefdeksels gaan maken op mijn horloges), en Boeken… vooral Boeken…
Erg leuk spul weer, heel jaloers op die citizen
Helaas doet hij het niet terwijl verkoper zweerde dat hij in orde was, jammer !
Zoals gezegd heb ik toch aantal leuke horloges gekocht , de foto’s:
LIP Nautic Sky en een Tissot bumper automaat
Gouden Delbana chrono en delbana handwinder
Lemania handwinder en een Ehr "space view
Tissot automatic en sicura dagdatum
mooie score! Vooral de tissot en de lip. Rest mag er ook zijn trouwens
Wow…wat een fraaie Lip!
Helaas loopt de LIP niet ,verkoper garandeerde mij dat hij liep maar na een korte test doet hij het niet , erg teleurstellend want indien werkend had ik hem gehouden voor de verzameling ,ben van het model wel gecharmeerd nml.
Hopelijk verkeerde batterij of iets simpels maar dit gaat een kenner van dit soort uurwerken voor mij beoordelen.