En weer een Dutch Made horloge:::Schaftenaar

Volgens mij hier nog niet langs zien komen: Schaftenaar horloges, dutch made. Ontwerp en assemblage door een horlogemaker / juwelier uit Harderwijk. Met Soprod inside, prijs € 1.400 of 2.800.
Van beide modellen vind ik de datumlocatie niet optimaal.

7 likes

Als ik zo vrij mag zijn. wat is dat blauwe halve maantje linksonder de as van de wijzers?

Een Dag / Nacht schijf:

Mooi, maar ook een beetje braaf (saai?) Of de horloge markt deze nu nodig had? 1400 euro? Niet voor mij.:wink:

Ze hebben ook een blauwe en zwarte wijzerplaat zo te zien.

De rechtse heeft een Schild S280. Swiss Made, van Chinese origine.

Okee, vandaar het prijsverschil??

Een beetje saai.
En de merknaam daar is ook niet lang over nagedacht…
Geen hond die dat kan uitspreken buiten NL en Vlaanderen…

Merknaam staat niet op dezelfde positie en dat stoort deze neuroot

1 like

Toch vind ik ze beide wel wat hebben.
Best mooi eigenlijk

1 like

Het horloge an sich vind ik wel wat.
Maar niks voor mij.
Beetje overpriced ook.

Ik benieuwd hoe de Engelsen dit uitspreken.

Of de Arabieren :laughing:

Er is niets storends aan deze horloges, buiten misschien het vanwege de big date ongemakkelijk hoog geplaatste logo van het linker exemplaar. Ze wekken evenwel geen begeerte bij me op. En daar gaat het toch om bij producten die in feite niemand nodig heeft.

Ach, ik zal ook niet de doelgroep zijn. En mogelijk hebben ze soterische kwaliteiten die zich slechts bij inspectie in levenden lijve opdringen, zoals een uitmuntend afwerkingsniveau.

2 likes

Weer een woord geleerd, dacht ik. Maar soterisch betekent kennelijk “1) Reddend 2) Zaligend 3) Zaligmakend” dus ik mis de aansluiting :wink:
Waardeer ieder Nederlands merk, maar als het dat niet was, zouden we denk ik zeggen “dertien in een dozijn”, overprijst & er geen aandacht aan besteden.

5 likes

Ik bedoelde het ook precies op die manier: eigenschappen die het horloge nog zouden kunnen redden en/of daadwerkelijk interessant maken. Dat zouden dan zaken moeten zijn die je niet op het plaatje ziet, want wat daar wél te zien is, is inderdaad niet heel bijzonder.

P.S. Let op: je gaat dat woord deze week gegarandeerd in een heel andere context horen. Zo gaat dat altijd: het schijnt een voorbeeld van cognitieve dissonantie te zijn.

Kwartje is gevallen. Maar misschien is het horloge eerder esoterisch :wink:

3 likes

Ach, er zijn zoveel merknamen die foutief uitgesproken worden, zowel in binnen- als buitenland.
Verder is het gewone een beschaafte fraaie dress watch. En daarom wellicht niet spannend.

Dank voor posten.
Best mooi, maar ik ben er nog niet weg van. Bij die linker is alles een beetje in de middellijn gefrut lijkt wel. Beetje vol, terwijl zijkanten v wijzerplaat leeg ogen. En wat zit er op het bandje bij de linker? Lijken wel beschadigingen.

Is het trouwens een horloge voor in de pauze, :wink: ?

Ik vind de tekst Dutch Made knullig. Dutch is een benaming die we volgens mij ooit kregen omdat de Engelsen vonden dat we een Duitse stam waren. Dat dat ook correct was speelt geen rol, het stoort mij.

http://answers.google.com/answers/threadview?id=138376

Maar wat ik vele, vele malen erger vind is dat logo. Dat er Schaftenaar op de dial staat, prima. Maar “Since 1901” is onnodig en dat art-deco achtige logo zorgt er voor dat m’n netvlies gewoon gaat bloeden, zo lelijk

Dan is het woord “Automatic” rechtstreeks onder de as van de wijzers gewoon vreemd en uit balans.

Verder vind ik de simpele van de twee prachtig. :slight_smile:

Maar dan: Hij zit in Harderwijk, maar komt met een vermaledijde tulp aan als logo, en gaat dan dingen roepen over Hollandse bodem. Als Nederlander zou ik Schaftenaar toch eens aanraden om het woord Hollands te laten vallen. Noch hij, noch ik wonen op Hollandse bodem.

Altijd als ik het woord “Holland” lees ga ik binnensmonds zitten vloeken. Nondeju.

Ik blijf wel Duits kopen.

4 likes