En weer een Dutch Made horloge:::Schaftenaar

Voor de helft van de bedragen het overwegen waard, anders niet.

Een dolfijn zou toepasselijker zijn geweest (?)

2 likes

https://motherboard.vice.com/nl/article/pg33py/het-baader-meinhof-fenomeen-is-het-leukste-wat-je-de-komende-week-gaat-overkomen

En 10-tegen-1 dat je hier morgen toevallig nog een artikel over leest :wink:

1 like

Het zal je misschien verbazen maar Arabisch en Nederlands hebben zeer veel G klanken. In de oren van een buitenlander lijken deze talen ook erg op elkaar.

Boer zoekt vrouw kijken is nog spannender dan deze klokjes

1 like

Gerookt palinkje.

Mijn theorietje is altijd dat de Moren tot 1200 de scepter over Spanje zwaaiden, dat Spanje dus veel invloeden uit het Arabisch heeft, waaronder de G, en dat die vervolgens met de Spanjaarden mee is gereisd naar Nederland in de vijftiende eeuw. Zelfde G dus.

Het is maar een theorietje.

1 like

Nee sorry, dit is niet echt mijn ding.

Als ex bewoner van de gemeente Harderwijk associeer ik de merknaam met een begrafenisonderneming…

Ziet er goed, maar wàt een geld voor een chinees horloge!

‘g’ geluiden inderdaad, maar laat een Rasechte Arabier of Turk maar eens een ‘sch’ uitspreken zoals het hoort, het is an sich Al een belachelijke combinatie van letters…

Die linker vind ik wel mooi, maar dan graag zonder die dag/nacht schijf, die stoort me.

Bij het woord Schaftenaar denk ik aan kaas…:innocent:

2 likes

Klompjes toch :confounded:

Weer een typisch voorbeeld van net niet.
Hier zit toch niemand op te wachten.

Waarom worden nieuwe initiatieven op dit forum toch altijd afgebrand?
Bij Subdelta viel me dat ook al op.
Gewoon een negatieve insteek, terwijl ordinaire kopieën, hier “hommages” genoemd, vaak warm onthaald worden.

5 likes

Ik vind vooral de linker, met dual time, wel wat hebben.

Goed initiatief ook hoor, van zo’n juwelier om een eigen horloge uit te brengen.

Ik snap alleen de prijs niet. Als ik zie waarvoor de HFLE 2016 werd verkocht, dan vind ik de prijzen van Schaftenaar wel erg hoog.

1 like

De wijzerplaatindeling vind ik van beiden van beiden niet geweldig. Als je van de een naar de ander kijkt valt het verschil van plaatsing van het logo helemáál op. Maar dat hebben wel meer merken natuurlijk, vaak als gevolg van het mechaniek:

Dat is een struisvogellederen band, je ziet de plekjes waar de veren uit de huid kwamen :slight_smile: Ik heb er zelf een, héél fijn soepel leer. Hier op een Nomos:

5 likes

Leuk weetje, die benaming hebben de Engelsen ons niet gegeven, dat hebben onszelf gegeven:
"Het Engels heeft het woord Dutch ontleend aan het Nederlands, maar dan wel in een tijd dat wij onze taal zelf nog met Duitsch of Dietsch aanduidden — waarschijnlijk in de late Middeleeuwen. Wie Middelnederlandse teksten bekijkt, zal het woord Nederlandsch daarin niet of nauwelijks aantreffen; het gewone woord was in die tijd Duitsch of Dietsch, of ook wel Nederduitsch of Nederdietsch. (…) "Diets is de westelijke klankvariant van duits (…). De regionale varianten dietsch en duutsch bestonden eeuwenlang als aanduiding van de volkstaal tegenover Frans en Latijn. De concrete invulling van het begrip ‘volkstaal’ kon variëren al naar gelang de context: de nauwe betekenis van Nederlands, of ruimer als de taal van het Nederlandse en Duitse gebied."
Omdat ik het hier niet wil volplakken hier de link met nog een alinea meer uitleg:

Dat klinkt dan wel best grappig als je je ergert aan met “Duits” geasocieerd worden :nerd:

2 likes

Whoww … zelden een lelijker horloge gezien dan die Omega … :fearful:

Ik weet dat wij een Duitse stam waren, van Duitsen bloed en al die dingen meer. Maar 400 jaar later zou er toch iets anders verzonnen mogen worden dan Diets. :flushed::blush:

Dat ik tegelijkertijd de Duitsers een warm hart toedraag… Ach, ik ben ooit door een Duitse dame ontmaagd, sindsdien komen ze bij mij met heel veel weg. :sob::sunglasses::yum::heart_eyes:

3 likes