En weer een Dutch Made horloge:::Schaftenaar

Dat valt in het echt héél erg mee.
Ik wil er graag een hebben (maar het kan uiteraard ook aan mijn slechte smaak liggen). :wink:

Ik denk aan eten.
Om 18:00 schaftenmaar…

2 likes

Dutch heeft in Engeland nog een heel andere betekenis :joy:

Going Dutch vind ik wat aanstootgevend, maar het allerleukste is de Dutch Courage: Hoe de Engelsen vonden dat onze mariniers en matrozen zich moed indronken met Jenever tijdens de Anglo-Nederlandse oorlogen. Grappig genoeg hebben zij er toen Gin van gemaakt en zijn er hele volksstammen in Engeland met alcohol betaald voor werk. Tot aan de industriele revolutie, zelfs. Zo jammer dat.

En niet zo’n klein beetje ook.

Een Engelsman over zijn vrouw: “My old Dutch”.
Nee ik ga het niet vertalen :laughing:

Die kende ik nog niet.

+1

Op een of andere manier moet ik telkens aan het Davis logo denken als ik dit zie.
Zal wel door die streepjes komen.

leuk toch :slight_smile:

[quote=“DaanL, post:47, topic:117140”]
Davis logo / streepjes[/quote]

London Underground

Vandaag in Harderwijk de juwelierszaak van Arnold Vos (Schaftenaar) bezocht en daar de “Traveller Ocean Blue” om de pols gehad.

De modellen van Schaftenaar had ik al eens op internet bekeken en vond ik ze fraai, maar in werkelijkheid zijn het prachtige horloges. Het model, de Traveler Ocean Blue welke ik heb gepast, is erg mooi uitgevoerd met aan beide zijden Saffier glas. De Struisvogel leder band zit voortreffelijk. De “stippen” op de band waar de veren zaten, maken de uitstraling bijzonder. De prijs voor deze uitvoering is €2895,00. Voor €1450,00 heb je het model Journey Ocean Blue, deze heeft een mooie bescheiden datum op drie en een centrale seconde. De Journey heeft dezelfde prachtige uitstraling als de Traveler.

Bij Arnold Vos “Schaftenaar” ben ik erg leuk en enthousiast ontvangen! Weer vertrokken met een mooie info map.

De Traveler:

3 likes

Maar zonder “Schaftenaar” horloge?

1 like

Leuk verhaal en best een leuk horloge. Met die blauwe sunburst is niets mis zo te zien. Maar bijna 3k voor een microband horloge met getoonde complicaties, Dutch Made en met ongewisse toekomst… Nee. Dat zou mijn keuze niet zijn, hoe vriendelijk de ondernemer achter het verhaal ook moge zijn.

2 likes

Dat wel, hoewel de verleiding groot was😀, maar eerst wil ik nog kijken of ik een oude horlogeliefde leven in kan blazen😍.

1 like

De blauwe sunburst is idd. prachtig!

1 like

@HansT gaat een Omega Speedmaster kopen voor zijn nog immer uitdijende Omega collectie. :sunglasses:

Dus geen fondsen beschikbaar voor deze -overigens wel érg dure- Schaftenaar! :roll_eyes:

On topic kom ik niet verder dan een “wel aardig horloge…” :thinking:

2 likes

Hulde voor ALLE Nederlandse ondernemerschap. Ook op het gebied van onze liefhebberij! Elk initiatief om iets nieuws toe te voegen in een industrie die al eeuwen bestaat is ons grote respect waard. Hoed af voor Schaftenaar!

2 likes

Mijn vrouw is Duits :tongue::yum:

1 like

Deel de info van die map eens :grinning:

1 like

Drie zaken vind ik mooi; de wijzers, de asymmetrische maanstand en “Dutch”!!!
Jammer van die hoge prijs…
Deze zou voor €995,00 beter geprijsd zijn:image

2 likes

Doe ik t.z.t. ben nu nog op vakantie, zal daarna wel wat Schaftenaar info plaatsen uit de map.

2 likes