En weer terug naar EEN horloge? Advies?

Die is 10u geleden al genoemd én afgeschoten (want Quartz) :wink:

Ah, jammer. Je hebt helemaal gelijk. Gevalletje van het topic lezen en enthousiast mijn suggestie posten en dan pas de rest van het topic lezen :innocent:

De mechanische Grand Seiko GMT’s zijn dik, groot en buiten budget helaas.

Christopher ward c63 gmt? Ook in andere kleuren beschikbaar. Rond de 1k.

9 likes

Alle 3 rond de €3k
40mm

Dunner dan de Tudor🤓

Lume die ongevenaard is en genoeg waterdichtheid.

Deze worden vaak over het hoofd gezien.

Deze heeft een mooi Dual time systeem waarbij de 2e tijd ook mooi kan verdwijnen onder de uren hand

3 likes

Fortis F43 triple GMT

• Kenissi based uurwerk
  • 3 tijdzones
  • slideclasp
  • 20 ATM
  • titanium

13 likes

Sinn spreekt me ook wel aan ja. Maar is dit jumping hour GMT? Nu ik dit systeem beter gezien heb (zoals de Rolex, deTudor en de Ball Engineer III) is dit wat ik wil. De andere GMT versies doen wat mij betreft onder voor dit systeem en OOK voor het Oris systeem bijvoorbeeld. De Oris Propilot Worldtimer vind ik dan met 45mm weer VEEL te groot.

1 like

Ik vind de C65 Trident GMT Pepsi een schitterend horloge, maar weer de verkeerde GMT werking. Niet de jumping hour variant.

De Ball Engineer III jet-set is een mooie versie. De goeie GMT werking (jumping hour) maar ook indices ipv die lelijke cijfers vol met tl-buizen.

Gmt hand moet hometime zijn?

Precies!

Rolex, Tudor en die Ball Eng III hebben quickset voor de uurwijzer. Ik kende dit systeem tot nu toe helemaal niet. Daarom was ik ook afgeknapt op de andere GMT horloges die ik ooit geprobeerd heb.

Daarom vond ik de Oris ook zo geniaal. Die heeft een kleine aparte Dial voor home time en + en - knoppen voor quickset van de uurwijzer.

Top tip! Draagt practisch net zo fijn en licht als een Peter Blake en deze GMT heeft nog die finesse van de Omega’s uit het pre-Swatch Group tijdperk.

6 likes

Ja deze in goud. Of nog beter in rosegoud

3 likes

Heeft Omega ook dat jumping hour principe? GMT wijzer is hometime?

Hij is wel groot volgens mij … 43.5mm?

Misschien een goede eerste stap eens even bij S&C binnenlopen, hoe groot/zwaar zo’n Tudor nou aanvoelt en draagt …

Yep, hour jumping heeft, dus echt GMT uurwerk. GMT wijzer gebruik je als hometime als je in het buitenland zit en het donkere/lichte deel van de bezel helpt je daarbij in een kijk of het thuis dan overdag of avond/nacht is. (de bezel illustreert zonsopgang/zonsondergang)

Hij is maar 41.5mm, net als de Peter Blake.

1 like

tudor lijkt me met dit optie een prima optie met hun GMT.
Je zou eventueel ook nog een paar maanden kunnen duimen dat de GMT in de 58 case uit komt (kleine kans maar toch).

1 like

Ik heb de huidige Tudor GMT ook geprobeerd en had er geen klik mee, zoals de meeste al zeggen hij voelt te zwaar, te hoog maar vooral te zwaar. Titanium versie zou een hoop schelen dan kun je ook makkelijker leven met de hoogte.

Dat is inderdaad een goed plan ware het niet dat ze waarschijnlijk niet in de winkel aanwezig zijn. Misschien ligt er wel een met een leren band maar met staal waarschijnlijk niet.

Nog een paar maanden wachten en kijken wat Tudor dan gaat aankondigen is natuurlijk ook een optie maar dan zullen er wel lange wachtrijen gaan ontstaan.

Laat anders even hier weten waar je woont misschien zijn er mensen in de buurt waar je hem kunt passen. In het midden van het land weet ik er in ieder geval eentje bij @Woodmannes te vinden.

Het is een dijk van een horloge en doet me echt denken aan de oude Rolex G MT. Inderdaad wel een stukje dikker en zwaarder en 1 mm groter dus je moet denk ik geen kleine polsjes hebben.

Succes met je zoektocht😊

1 like

18cm pols, 42mm stalen Steinhart is geen enkel probleem en een 15mm dikke Hamilton Chrono draagt ook heerlijk (maar heb ik niet op staal - dus scheelt wel gewicht)

(volgens mij zie ik bij S&C Rdam een occasion liggen… even dit weekend langs gaan dus!! Misschien is dat landelijke voorraad van S&C … geen idee)

Dan zou ik de Tudor GMT zeker wel willen proberen. Misschien even wat belletjes plegen waar hij eventueel kan liggen. Succes