En weer terug naar EEN horloge? Advies?

Fantastische witte wijzerplaat met de bekende golfjes. Mooie gebrushte kast en band en geen HEV :ok_hand:t2:

6 likes

The Great White :+1:

1 like

Plaatjes die je wellicht overhalen!

8 likes

hahahaha. Tja, qua looks is het hem wel. Maar na alle ‘waarschuwingen’ eerst even passen denk ik…

1 like

En hij kan ter afwisseling ook nog op n leren of rubber band

2 likes

hoeveel cm pols is dat?

17.5-18.0 cm.

1 like

Bell and Ross GMT… 41mm, bauhöhe ca 12mm Preis ca 2,2K…

4 likes

Nice !!! Jumping hour quickset ??

en wat is die bandaanzet … 21 of 22 mm?

6 likes

22 mm inderdaad

1 like

IK heb vorig jaar dezelfde zoektocht gemaakt naar een jumping hour (true) GMT. Dan kom je snel uit bij de Tudor Blackbay GMT (prachtig, heb hem niet gepast met mijn 17,5 cm pols), de Seamaster GMT (in deze 50 years anniversary versie bv):

Dan ken ik nog een juming hour GMT’s van Mido, die beduidend vriendelijker geprijsd zijn zoals deze Ocean Star in 44mm:

Of de Multifort GMT in 42mm:

Dan is er nog een recente Seiko Pressage (SBP221J) die dat ook kan, ook ongeveer 42mm groot, met een list prijs van 1450 ook behoorlijk waar voor je geld, vergelijkbaar met de Mido:

Uiteindelijk kwam ik toch uit bij de GS SBGN005. Ik had nog geen HAQ (highly accurate quartz) in de collectie, en deze heeft het allemaal. Waterdicht, een stuk platter en kleiner dan de Tudor (39mm diameter) en geen grote gepolijste zijkanten zoals de Tudor dat heeft, die ik nog wel snel zag beschadigen. Hij draagt dan ook, op de stalen band in mijn geval, erg comfortabel.

Het is weliswaar een Quartz, maar wat voor een! Het 9F uurwerk is prachtig gemaakt voor de eeuwigheid, service interval van 50 jaar, nauwkeurig tot 10 s / jaar voor de SBGN003 en -005, zelfs +/- 5 voor de SBGN001 (als je die kan vinden). In de praktijk doet mijn horloge, zoals het een GS betaamt, het een stuk beter dan de beloofd, tussen de +3 en +5 s per jaar. De techniek is prachtig, thermisch gecompenseerd voor hoge nauwkeurigheid, een secondewijzer die niet 1 maar 2 stapjes per seconde zet, zodat je “zware” wijzers kan gebruiken zonder de batterij te snel leeg te trekken. Van alle opties hier in de GS het mooste afgewerkt ook, de wijzerplaat, wijzers en kast zijn adembenemend mooi.
Hier nog een plaatje van de mijne:

Veel succes met de zoektocht!

8 likes

Van jou @TijdLeert? Prachtig… meer foto’s graag

Weet niet of dit mag? Ik werk er niet hoor, maar echt wel wat anders… en out of the box…

Lelijk

Dank voor deze aanvullingen !!

Die MIDO vind ik erg mooi, helaas vind ik hem ook te groot met 44mm … jammer!
En tja, die Seiko GS is al eerder genoemd. Klinkt als superhorloge, maar vrees dat ik toch ooit spijt zou krijgen van quartz. Voor mij toch ergens niet the real thing.

1 like

Oei. Inderdaad out of the box … maar daar mag ie ook snel weer in terug. :slight_smile:

Nee, niet helemaal wat ik in gedachten had. Maar dank voor je frisse blik !!

1 like

Mechanisch gaat het denk ik dan tussen de Tudor en een gebruikte Omega, of de Pressage misschien. De Omega heb ik wel gepast, ik was verrast hoe fijn deze draagt. Ik vermoed dat hij wat comfortabeler draagt dan de Tudor. Een goede gebruikte zien te vinden is nog niet zo makkelijk. Een servicebeurtje als je onderdelen nodig hebt, kost je minstens 550 euro. Dan is het verschil in prijs ineens niet meer zo groot.

Maar met al deze opties geld dat je ze moet zien en passen. Dan zal ook de GS je verrassen denk ik. Hoe die secondewijzer beweegt heeft wel ook wel wat.

De MLC Aikon Venturer GMT? 300m waterdicht en maar 12mm dik
Zowel op staal als rubber

2 likes