En weer terug naar EEN horloge? Advies?

hmmm, ja heb daar wel vaker naar gekeken. Drukke wijzerplaat. En bij reizen nogal wat werk om nieuwe tijd in te stellen, toch?

Hangt er vanaf wat je wilt blijven zien? als je gewoon GMT+1 (Amsterdam) tijd blijft gebruiken en je de tijdzone opzoekt waar je momenteel zit zie je precies op 24h schaal welke tijd het plaatselijk is.

Als jij het liever wilt dat je de locale tijd ziet, volgens mij schuift hij dan alle overige uren weer terug. Dan zie je op GMT+1 direct in 24h schaal hoe laat het in A’dam is.

Klopt. In feite is dit een ingewikkelde versie van een ‘office GMT’. Je blijft altijd je thuistijd zien op de hoofdwijzers, en op de rest (schijf, extra wijzer of steden/vliegvelden schaal) stel je de lokale tijd in (of zoek je deze op tussen de steden/vliegvelden)

Dit systeem heb ik al vaak gehad / geprobeerd, maar is helemaal niet fijn of handig - mijn mening.

In een ‘travellers’ (of True) GMT stel je de lokale tijd in met ‘minimale’ aanpassing terwijl het horloge gewoon blijft doorlopen, en blijf je altijd af van je thuistijd (Rolex GMT, Tudor GMT, Oris Worldtimer heeft het eigenlijk nog verder geperfectioneerd)

https://www.timeandwatches.com/2015/03/eterna-adventic-gmt.html?m=1

8 likes

Dat is een mooi horloge Wander!!

Jammer dat die geen True-GMT heeft … en ook geen screw-down. Maar de looks zijn zeer OK !!

1 like

Hij voldoet idd niet aan je wensen, maar soms kan een voorbeeld je wel op een bepaald spoor zetten. Ik vind hem persoonlijk ook wel erg tof. :sunglasses:

Zekers, en ook erg gewaardeerd! Ik was zelf ook bij Eterna gaan kijken - een merk dat niet direct op de radar staat, maar wel een bijzondere historie heeft.

Maar het was ook juist de bedoeling van deze hele post. Welke merken DENK je niet eens aan … dus TOP!

1 like

Laatste van vandaag. Deze vind ik persoonlijk erg gaaf:

2 likes

Vandaag pasmomentje !!

De Oris Worldtimer (op leer) en de Tudor GMT (op leer). Heb wel een Tudor BB op staal gepast voor het ‘gewicht’. Beide horloges geen enkel probleem, dragen heerlijk. Zelfs de Oris met bijna 45mm valt lachend onder het manchet van het shirt omdat ie iets platter is. En wat een fantastisch reizigers-horloge!

Ik vermoed dat dit de uiteindelijke shortlist blijft. Ik zou ook nog de Ball Engineer III GMT willen proberen, maar die komt pas in April/Mei op de markt, en is net iets meer duiker dan de Tudor.

Die Tudor is in het echt toch gewoon schitterend met zijn ‘ietsje vintage’ looks. Een duiker in vermomming.

8 likes

Alea iacta est …

Wat een prachtig ding. En zit als gegoten.

10 likes

You chose wisely :slight_smile:

Ik had hem zelf niet beter kunnen uitkiezen :rofl:. Veel plezier ermee!!

Hele goede keuze! Veel plezier ermee!

Mooi zeg! Leuk om deze zoektocht te volgen en de verschillende aangedragen opties langs te zien komen! Goed topic! :+1:

Dat is geen “merk” :thinking:

Goede keus! Had niet gedacht dat je er echt voor zou gaan, maar de BB GMT is inderdaad een alleskunner. Tof!

Geen merk?!?

Ball bestaat al sinds 1891… en heeft sinds toen de taak gehad om zo accuraat te zijn zodat de treinen op tijd reden.

Omdat het geen Rolex is (bestaat sinds 1905) hoeft het niet bestempeld te worden al “geen Merk”

Kan je misschien even vertellen welke horloge fabrikanten wel “merken” zijn?

Oké helder verhaal vanuit jouw kant dat het wel een echt merk is :hushed:

2 likes