En weer terug naar EEN horloge? Advies?

Die stond nog niet op mijn radar. Mooi wel, alhoewel TAG niet bij mijn in het ‘sympathieke merken’ rijtje staat.

Is het True/Travellers GMT?

Zo jammer bij deze dat dat dubbele datumvenster weer te laag staat.

1 like

Durf ik niet te zeggen, maar ik vermoed eigenlijk van niet. Ik kon zo snel alleen vinden dat als je de hometime verzet, dat de lokale tijd ook meegaat en dat je de lokale tijd onafhankelijk van de hometime verzet. Maar dar zal wel niet in 1 uursstappen gaan.

Ja, eens. Bij de zwarte versie is het nog minder mooi.

Deze versie is sowieso de helft minder mooi.

1 like

Wel jammer, want verder gewoon een mooi horloge.

Nogal groot lettertype aan tekst, ook niet zo fraai.

Dank allemaal voor jullie bijdragen. Ik kom inderdaad af en toe horloges tegen waar ik niet zo 123 aan gedacht had. Precies het doel - en de hoop :slight_smile: - van deze post.

Ik heb nog een interessante oefening gedaan, maten!
Tudor GMT: 41mm x 15mm dik, lug to lug 50mm (klein maar hoog)
Oris Propilot Worldtimer: 45mm x 13mm dik, lug to lug 53mm (groot maar plat)
MIDO Ocean Star GMT: 44mm x 13,2mm dik, lug to lug 50mm (klinkt prima…?)

En dan, 2 horloges die ik al tijden heb en die echt heerlijk dragen:
Hamilton Jazzmaster Auto Chrono: 42mm x 15mm dik, lug to lug 52mm. Ook GEEN klein horloge eigenlijk, behalve dat ik het niet op stalen band heb, dus dat zal gewicht schelen

Maak ik me om niks zorgen voor een groot/zwaar ding?

Even een paar wristshots toegevoegd.

1 like

Kom ik ook net tegen. Erg mooi, maar ik kan er bijna niks over vinden. Weet iemand hier meer van?

Heuer GMT

1 like

Als het formaat minder een probleem is dan heb je nog de IWC Ingenieur dual time ref 3264, hier in titanium en kunststof, en 45mm en jump hour ( hij is er ook in staal met een witte plaat… )

en nog een out of the box independent, de Ochs en Junior, en de cijferring verstel je dus naar home of elders tijd wat je wenst. Is dat leesbaar voor je ?

3 likes

Met IWC heb ik slechte ervaringen, dat komt niet meer in huis.

Die Ochs vind ik ergens geweldig, ik ga eens kijken naar de werking. Maar het is meer ‘bijzonder’ dan ‘bijzonder mooi’ :-).

2 likes

:sweat_smile:

Je kan je geen buil vallen met de Tudor GMT, ik heb hem nu een jaar en het is een briljant apparaat.

Als je wat dressier wilt kan je ook nog even kijken naar de GS SBGM221, wel een duizendje duurder.

3 likes

Ook erg mooi, die GS. Maar als ik terug ga naar EEN horloge (of misschien 2 dan :-)), dan is een dresser-lookalike niet het enige dat ik zou willen hebben. Dan moet het iets meer bullet-proof zijn.

My two cents. Als ik tevreden met 1 horloge kan zijn, zou ik weer mijn eerste Casio f104 gaan dragen. En weer op het knopje drukken om in de nacht te kijken hoe laat het is. Super complicatie, een lampje achterlijk klein.

Maar als je echt één horloge wilt, moet dat een onspecifiek model zijn. Een horloge wat niet bepaald opvalt, maar boeiend genoeg zijn om niet een andere te willen.

Eh. Succes ik ga dit topic volgen. Misschien leer ik nog wat, en houd ik eindelijk wat tijd over…

ja, dat is best een waar woord. Daarom vallen een hoop horloges af. Maar of het ooit echt EEN blijft … ik weet het niet. Ik verkoop nu ‘bijna’ alles op 1 of 2 na. Maar nu wel mijn zinnen gezet op een werkpaard, bullet proof, maar mag wel bijzonder genoeg zijn om lang plezier van te hebben.

Ik ken de zoektocht, zij het dan fictief want ik ga niet alles verkopen om naar 1 horloge te switchen. Maar in m’n hoofd heb ik het al wel eens geprobeerd, en zo is mijn initiële zoektocht ook begonnen toen ik een “echt horloge” wilde.

Mijn advies (wat ik helaas niet gekregen heb en dus niet kon volgen) is: als je echt naar 1 horloge wilt, moet je goed nadenken over het merk alvorens je een model uitzoekt. Ik heb een heel goeie klik met Omega als merk. Met Tudor heb ik bijvoorbeeld helemaal geen klik. En daarom draag ik m’n BB58 graag, maar zou die wel eerder op de schop gaan dan mijn Planet Ocean die toch iets minder comfortabel is. En zo zal iedereen wel z’n favorieten hebben. Maar het zal zelden echt 100% aan het horloge zelf liggen.

Ja, ook dat herken ik volledig. Het is gek hoe menselijke logica werkt. Ik heb een lijstje met merken die nooit mijn huis zullen binnen komen. Een lijstje met merken die ik sympathiek vind (maar waarom??) en een lijstje met merken waar ik neutraal tegenover sta … waar ik sommige wel zou willen proberen maar andere weer niet zo snel. En het ENE horloge (stel dat :-)) kan maar op een van deze lijstjes staan, en dan moet de rest ook nog kloppen en een aantal of liefst all vinkjes zetten!

1 like

Dit is voor mij persoonlijk wel 1 van de mooiste gmt’s hoor… tot 10.000 euro. Zo subtiel en, die blue :blue_heart: gmt hand! :heart_eyes: cream wijzerplaat… heerlijk!

1 like

Bij Grand Seiko heb je een heel grote keuze in gmt’s. Allemaal true gmt.
Voor mij is dit de allermooiste.

Zoals gewoonlijk een prachtig lichtspel.

12 likes

Worldtimer?