Yep, dat dacht ik ook.
Tudor GMT doen.
Prima allrounder, mooi en degelijk.
maar voor die wijzerplaat moet je wel zeebenen hebben …
Tussenstand …
Tja, wat zal ik zeggen. Heb een hoop prachtige horloges voorbij zien komen.
- De Bell & Ross is erg mooi - maar in mijn optiek helaas verkeerde GMT settings…
- Baltic ook erg mooi, maar ook verkeerde GMT type. Jammer!
- De Ball Engineer III GMT. Erg mooi, maar ‘veel voorkomend gezicht’. Wel True-GMT
- Omega, Seiko … ik weet het niet … die GS Quartz… ongetwijfeld tophorloge, maar ben niet op zoek naar qurtz
- Andere prachtige horloges (ver) boven budget…
Ben ook klaar met die drukke wijzerplaten met landkaarten erop, steden of vliegveldringen of andere ingewikkelde draairingen … been there, done that.
Gewoon EEN blik en TWEE tijden zien in een oogopslag, dat moet het zijn.
Ben ook Chrono24 aan het nalopen. Met verschillende zoekfilters even kijken wat er zoal de revue passeert. Zag nog prachtige Bremont, maar niet goedkoop.
Tot nu toe binnen mijn scope:
- Tudor GMT. Misschien goede maat, maar ‘gewicht’ en hoogte even passen en voelen
- Oris ProPilot Worldtimer. Mooi horloge met waarschijnlijk beste tijdzone systeem. Wel groot (bijna 45) maar plat. Ook passen en voelen
- Ball … met wat voorbehoud.
en wellicht heel persoonlijk … er zijn merken met een dosis sympathie, merken met een neutrale-maar-wil-ik-wel-proberen uitdaging, en sommige merken waar ik niets mee heb of wil. Dat maakt het plaatje niet eenvoudiger
Mido Multifort Dual Time misschien?
Mido Multifort
Al vind ik die Oris persoonlijk een prachtige optie
Hi Wander! Tja … wat ik echt het mooist zou hebben gevonden was die Chr Ward C65 Trident GMT (pepsi)… Ik blijf dat een prachtig horloge vinden, net als het broertje. Maar ik ben pas sinds heel kort wijzer geworden inzake de GMT systemen. En dan valt ie helaas af, en blijven de horloges over die ik hierboven noemde.
Die MIDO multifort echt minder mooi dan die Mido Ocean Star GMT (was ik nog vergeten te noemen) die OOK het goede systeem heeft, maar ook weer aan de grote kant. Misschien wel toevoegen in het pas en probeer proces.
kijk eens naar een colt A32350
Die is idd prachtig, maar helaas te groot voor de meeste mensen.
Ben benieuwd wat je keuze uiteindelijk wordt!
Oei, neeeeeeee…
sorry
Mido GMT ?
Had je de Sharp Edge afgeserveerd? Want die is voor 1450 te koop, is een True GMT en is een millimeter dunner dan de Tudor. En hij is dressier. En 100m WR. Ik kan me indenken dat je denkt dat ie druk is. Dat valt erg mee voor de donkere wijzerplaten. 90% van de tijd lijken die gewoon pianolak, tot je ze onder een hoek ziet. Ik zou er eentje gaan passen, puur uit nieuwsgierigheid.
Ik kijk er met een half oog naar
Ik zie net een jong (?) gebruikte GS Spring Drive (de SBGE005) op Chrono24, voor 2600. Daar komt vanuit Japan nog 25% bij of zo … dan heb je voor 3250 een GS Spring Drive GMT. Ook niet verkeerd.
Ook leuk, beetje zelfde idee als de B&R. Maar wederom niet het goede GMT systeem. Maar er worden leuke horloges gemaakt !!
Dan ben je de man. Een nauwkeuriger non-quartz uurwerk ga je niet vinden, met jumping hour hand. Goedkoper wordt het alleen met de Mido en de Seiko Presage.
Nomos heeft 2 GMT’s die nog aan je eisen zouden kunnen voldoen, al laten die wat steken vallen op waterdichtheid. Naast de Weltzeit die al genoemd is is er ook nog de Tangomat GMT. Die heeft ook een drukknop voor het selecteren van de tijdzone, die als airport code op de dial staat. Ook wel mooi gedaan.
Wat me zojuist te binnen schiet; die GMT van Monta. De atlas meen ik…
Ik vind ze er altijd heel gaaf uit zien. Schijnt kwaliteit te zijn, niet onbetaalbaar en zeker geen alledaags merk
Die ziet er zeker goed uit, mooi horloge!! Lijkt echter niet de True-GMT te zijn (jumping hours hand). Dat is dan weer jammer …
Leuk wel, had er nog nooit van gehoord.