Enamel / emaille dials only

Er zijn er niet zoveel, horloges met emaille wijzerplaat.
Het klinkt ook wel een beetje ouderwets, nou ja, het is in ieder geval nu niet direct sub zero next level…

Maar ik heb er een, van Seiko.
En die vind ik zoooo mooi!
Dus, ik zou er best wel meer willen zien.
Wie draagt bij aan fotogenot en plaatst fotos?

PS: voor degene die het nog niet irl heeft kunnen aanschouwen: zet het op de list things to check out, want de werkelijke schoonheid is echt niet te vangen op fotos.

imageimageimageimage

PS 2: ik verwacht minimaal een bijdrage uit Friesland, en dan aangevuld met een zin in onvervalst Fries :grinning:

22 likes

Een toevoeging van foto’s waarbij de focus op de niet egale structuur ligt van het emaille.

11 likes

Ik had net een nieuw topic aangemaakt, maar vond nadien toch dit topic. Dan maar deze eens kicken

19 likes

Ah joh, vijf jaar later….
Dat maakt emaille helemaal niets uit. Dat materiaal heeft een tijdloze, onvergankelijke schoonheid! :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Kicken? Wie?

16 likes

11 likes

:boom: :100:

10 likes

Ik ik ik!
Ik kick!
open hart had niet gehoeven van mij

2 likes

En weer apart zie je we!?
(Deze wel mooi)

1 like

Weet niet of deze hier hoord

9 likes

Ik enameleer er maar op los :clown_face:

9 likes

Emaille uit 1914 :grin:

12 likes

De mijne ook uit 1914

1 like

Twee foto’s van hetzelfde horloge in ander licht, de Universal Genève Ferrovie dello Stato Mark 1. Evenals de Mark 2, met de kenmerkende emaille wijzerplaat.

16 likes

Wat voor merk/type is deze schoonheid?

Maar verwelkomen we al het email hier, zowel wat doorgaat als koud email en ‘grand fue’? Aan dat laatste kan ik neit bijdragen, maar het eerste is een stuk breder verkrijgbaar ook in toegankelijkere prijzen.

1 like

Dit is de Sugess MoonPhase Master SU2528SW.

Spontaan aangeschaft na een Fiffer hier op het forum.

1 like

Emaille is emaille wat mij betreft…

Mn Seiko wijzerplaatje is grand feu BTW.

4 likes

Daar is geen speld tussen te krijgen, maar

is in feite gewoon verf. :wink:

2 likes

In dat geval…

IMG_1637

1 like