Enicar sherpa 600 star jewels

Wie kan mij meer vertellen over dit horloge? Mijn vader heeft hem ooit nieuw gekocht in de eind 60er jaren. Ik vind het een heel mooi horloge maar kan deze uitvoering nergens vinden op het internet.

Misschien handig om even een foto te plaatsen van de voor- en achterzijde. Van de Sherpa 600 lijn waren er veel verschillende modellen uitgebracht. :sunglasses::+1:t3:

Inderdaad, de cijfers en letters op de achterkant moeten goed zichtbaar zijn wel men er wat zinnigs over kunnen vertellen.

Met het pijltje naar boven kan Je foto’s uploaden

Oeps! Die was ik nog vergeten. Net nieuw op het forum…

1 like

Even kijken of mij dat gaat lukken

2 likes

De achterkant is helaas moeilijk leesbaar

Tof horloge, mooi dat de originele band er nog aanzit. Ik heb een zwak voor Enicar, supercool merk. Hij mag wel een keer schoongemaakt worden :grimacing:. Gezien de kastvorm en wijzerplaat denk ik eerder jaren 70 dan 60. Ik heb dit model wel eens als ‘d’ voorbij zien komen, met datum dus: https://uhrforum.de/threads/enicar-sherpa-d-600-vintage.225694/ dan heb je gelijk een beeld van de waarde.

1 like

Dank je wel voor je reactie! Is idd vergelijkbaar. Ik doe hem niet weg hoor maar is mooi om te weten wat het ong waard is en wat te weten te komen over het merk Enicar. Toch raar dat ik deze uitvoering niet tegen kom op het net.

2 likes

Ja ik wil hem wel laten schoonmaken. De krasjes op het glas, kunnen die ook weer hersteld worden?

1 like

Ja, het is heel dik plexiglas dus krassen kan je er weer uit poetsen.

Oh ok! Kan ik dat zelf ook en hoe zou ik dat moeten doen?

1 like

Er is een middeltje genaamd ‘Polywatch’ die veel gebruiken. Kost een paar euro en is een polijstgoedje. Je kan ook gewoon een klein beetje tandpasta (zonder water erbij) gebruiken en een dan twee minuten flink wrijven en rondjes draaien. Had ik laatst ook gedaan bij mijn Zenith en dat werkte ook prima.

Ok dank je wel!

Het horloge loopt prima tijd gelukkig.

1 like

Het is een leuk model. Ik zou ‘m even goed poetsen en met trots dragen. :ok_hand:t3:


Dit is mijn Enicar ook van mijn vader geweest paar jaar geleden opgeknapt wordt af en toe gedragen👍

1 like

Dat ga ik doen!

2 likes