Enicar sherpa 600 star jewels

Enicar is een prachtig merk wat helaas door verzamelaars ontdekt is en daarom binnen een paar jaar sky high is gegaan. Maar met goed zoeken zijn er zeker nog mooie exemplaren te vinden.

2 likes

Dat klopt zeker voor een aantal sportmodellen, maar ik vind dat de ‘eenvoudige’ Sherpa’s eigenlijk nog best betaalbaar zijn. Dan heb je voor relatief weinig geld toch een tophorloge. Heb jij die kleine Sherpa nog Stef?

EDIT: mooi horloge trouwens TS, zeker met de originele band eraan. :ok_hand:t2:

1 like

Het is idd wel verstandig als je hem gaat dragen om hem door een horlogemaker te laten schoonmaken en opnieuw in de olie te laten zetten.
Dan kun je hem iig zonder problemen de komende jaren dragen.
De kans is namelijk groot dat als hebben nu zo gaat dragen dat er dingen slijten in het uurwerk en dan wordt het alleen maar duurder om hem weer goed aan de praat te krijgen.
Mocht je interesse hebben dan kan ik dagje en doen voor je.

Gr,

3 likes

Dit is mijn sherpa met mooie blauwe plaat. Erg mooie klokjes

4 likes

Ik heb alle Enicars nog inderdaad, ook die Sherpa Date. Klein maar fijn :blush:
En wat je zegt klopt natuurlijk wel, er zijn nog genoeg betaalbare Enicars te vinden, al vind ik de sportmodellen wel vaak het mooiste.

8 likes

Zeker weten. Ik vind je hele collectie schitterend, maar dit is zo’n ontzettend leuk ding!

1 like

Zeker, ben een beetje naar kleinere dressers aan het rondkijken maar het valt me nog vies tegen wat er zoal te koop is. Aan de meesten mankeert wel iets of het is toch nog duur. Draag de Tudor Sub nu weer regelmatig, blijft ook top.

1 like

Heerlijke horloges, die Enicars

13 likes

Ja ik draag hem nu al en hij loopt exact op tijd! Ik heb jarenlang geen horloge meer gedragen maar nu ik deze weer vond ben ik helemaal om. Ik zit er wel aan te denken om hem te laten schoonmaken enzo…Ik wist ook niets over het merk Enicar maar nu ik me er in verdiep en de verhalen van jullie hier op het forum lees(waarvoor dank!)ben ik geïnteresseerd geraakt.

2 likes

Nog een vraagje… de achterkant is gedeeltelijk leesbaar met name het nr is heel moeilijk leesbaar. Maar wat voor uitvoering heb ik nu precies. Malus65 zei al dat dit een super compressor kast is. Waar duidt de oester met parel precies op?

Een beurt laten geven lijkt me een goed plan.

Volgens mij was dat een aanduiding voor de waterbestendigheid. Maar ik weet dat niet helemaal zeker.

Volgens mij klopt dat idd; als eerste gebruikt op de “seapearl” horloges. Het is dit daarna vaker gebruikt op meerdere waterdichte horloges.

Ok! Dank jullie voor de info!