Enig idee over Glycine?

Ken je dat? Het gevoel dat iets te mooi is om waar te zijn, maar je te weinig kennis hebt voor een gegronde mening?

Zo voelde ik mij wanneer ik net op de website van glycine rond zat te snuffelen.

Ik ben opzoek naar wat inspiratie maar zie dan acties, waar Invicta roemrucht om is, voorbij komen. Actie van zo’n 50%. Nu heb ik al eens gekeken naar glycine vóór de overname van invicta maar de afgelopen jaren hoor ik er nog weinig over (ligt allicht meer aan mij dan het merk).

Heeft iemand iets meer kennis over het moderne glycine zoals het nu is? (Zoals kwaliteit, qc, bijzonderheden, uitzonderlijk hoge acties etc.)

Ikzelf zie dit soort acties niet vaak voorbij komen en vraag me af of dat aan een stukje impopulariteit komt, kwaliteit of dezelfde marketingstrategie als die van invicta…

Voorbeeldje van de website van Glycine EU :point_down:

Vind het persoonlijk geen gekke modellen, en met 50% een prima prijs. Echter heb ikzelf geen ervaring met glycine van toen, en van nu. Dus ik ben benieuwd wat een ander zijn ervaringen zijn :ok_hand:

6 likes

@PLP kom er maar in.

2 likes

Ik heb diverse Glycines gehad. Heb er nu nog 2. Kwaliteit vind ik goed. Ik draag ze niet veel maar ik gooi ze niet uit m’n collectie omdat ze altijd om gaan bij het wat “zwaardere werk” zoals wandelen en fietsen :blush:

5 likes

Ik heb een bronzen Combat Sub. Prima horloge voor de courante “actieprijs”.

1 like

Genoeg gezien en ervaren dus!
Merk je ook verschil tussen pre-invincta en nu?

Helaas heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Mijn oudste kwam uit de jaren 90.

1 like

Dat model trok mij ook wel, maar zoals je zegt: voor de huidige prijs een beter te verantwoorden koop dan de volle mep.

1 like

Haha technisch gezien ook “pre-invincta” :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar begrijpelijk, dat gat is wel groot.

1 like

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze ooit de volle mep rekenen. De horloges zijn in mijn ervaring niet veranderd naar aanleiding van de overname maar het prijzenbeleid en de “kortingen” helaas wel.

2 likes

Mooi spul!

2 likes

Dus eigenlijk qua bouwkwaliteit en dergelijke niks veranderd, enkel de marketing en een hoger prijskaartje zoals invicta ook weleens stunt?

(Vind Invicta zelf 3x niks, dus wel prettig om te weten tot hoever dat terug te herleiden is in een moderne glycine)

Oef, wel wat enthousiast op deze polsmaat :sweat_smile:

3 likes

Haha, klopt, 47 mm, een echte Flieger met een kloeke kroon. Draag normaliter 39-40 mm en dan is dit echt Jumbo!

2 likes

Haha, klopt, 47 mm, een echte Flieger met een kloeke kroon. Draag normaliter 39-40 mm en dan is dit echt Jumbo!

2 likes

De prijs voor het pre-order model ligt op het zelfde niveau als dat van een regulier model met 50% korting… laat je niet gek maken met die zogenaamde korting, want dat is een wassen neus. Ik vind dit ook geen stijl voor zo’n horlogemerk. Dit soort taferelen ken ik meer van de mediamarkt met blackfriday.

3 likes

Dat is mijn ervaring inderdaad. Niets mis met de horloges of de prijs waarvoor ze regulier te verkrijgen zijn. De misleidende kortingen zijn jammer…

1 like

Je somt mijn gedachtegang zo’n beetje op…
Ik heb geen valse hoop dat dit “pak em nu, ander niks, op=op, te laat=te laat” acties zijn. Echter meende ik dat dit vooral een Invicta dingetje was dus. Aldus mijn verbazing dat glycine dit ook al doet.

Goed om te weten, bedankt!
Mee eens, gekke verkooptactiek, maar dat valt te negeren wanneer de horloges zelf in orde zijn.

@SwissToni leek wel enthousiast erover.

2 likes

Dat is Invicta-marketing. Maar Invicta bemoeit zich niet met de technische kant van Glycine. Zo heb ik uit betrouwbare bron vernomen. Dus pre of post Invicta maakt qua kwaliteit weinig of niets uit.

Zit een goed uurwerk in en ook qua constructie is er weinig te klagen. QC laat wel eens een steekje vallen en de communicatie kan ook beter. Vooral over dit laatste ben ik behoorlijk wat klachten tegengekomen.

1 like