Enig idee over Glycine?

Ooh maar die is sexy

2 likes

Kwaliteit lijkt niet helemaal hetzelfde.

Niettemin is het kennelijk nog steeds een goede verhouding tussen prijs en kwaliteit. In het pre Invicta tijdperk stond ik op het punt een Combat Sub 42 te kopen en heb er ook eentje gepast op vakantie in Italië. Hij was eigenlijk te groot, maar deed me toch twijfelen omdat de bandaanzetten klein zijn, het horloge mooi op de pols viel en hij platter is dan de meeste concurrenten. Die goede eigenschappen hebben ze blijkbaar nog steeds.

Jammer, dat ze die marketing onzin met nepkortingen van Invicta volgen. Kijk gewoon naar de werkelijke prijs en het horloge. Dan lijken ze nog altijd veel waar voor hun geld te bieden.

3 likes

Filmpje gezien. Er zijn wat kleine verschillen, maar daar heb je wel een macrolens bij nodig. En de zilveren vleugeltjes mochten niet van Armani :grin: Niets erg, want de terugkeer van het oorspronkelijke logo vind ik mooier. De layout van de dial is ook net een fractie anders bij het oude model, maar dit hebben veel oudere modellen en dit is juist de charme ervan. Meer bescheiden met wat rondere vormen :nerd_face:

1 like

Thanks! Dit geeft wel wat meer inzicht!
Dit was wat ik zo ongeveer wilde weten :smile: :+1:

1 like

Zeker wel, was mijn idee ook!

Maar ik denk dat ik deze toch net iets draagbaarder vind met de stalen kast.

4 likes

Zag het filmpje inderdaad! Echter moeilijk om die details aan de overname door Invicta te wijten :sweat_smile:

Hoe bedoel je kleine bandaanzet?
Die is 22mm toch?

Ik dacht het wel. Er waren zelfs geluiden dat dit te breed zou zijn voor dit model. Ik vind het prima in verhouding.

1 like

Ik heb 2 Combat Subs van Glycine, de kwaliteit en afwerking vind ik top voor dit prijssegment, ga maar na, Zwitsers uurwerk (2824-2 / SW200), saffier

Met name de standard Combat Sub vind ik een Bang-for-the’Buck

Draag ze niet heel vaak, maar ze gaan ook niet weg :sunglasses:

6 likes

Kwalitatief volgens mij niks mis mee.
De marketing strategie is niet mijn ding, maar als het werkt……

De importeur van Glycine is trouwens Guus Pijnenburg, de oude eigenaar van Pijnenburg Juweliers in Eindhoven.

2 likes

Combat vintage gehad… Was wat groot, 41mm voor een field watch, maar echt prima horloge, veel lol van gehad. Ook nog een Airman purist 39 gehad, was ook meer dan prima. Zijn gewoon goeie horloges.

Plaatje bij het praatje:

De lume was wel heel erg matig, het moet gezegd.

1 like

Klopt.

Ik heb zelfs nog even zitten twijfelen om weer een Combat Sub 39 aan te schaffen voor de zomer. Dat ik dat (nog?) niet gedaan heb komt vooral omdat ik al te veel gekocht heb. :slightly_smiling_face:

5 likes

herkenbaar, herkenbaar… :sweat_smile:

2 likes

That’s what she said…

6 likes

Maar je zat er al in? :rofl:

6 likes

Eens, maar dan wel met stalen band

1 like

Nee, ik bedoel de lengte van de bandaanzet/kastpoten.

1 like

Nog altijd erg blij met mijn combat sub. Uurwerk voelt degelijk bij het instellen en loopt prima. Heb hem nu een jaartje ofzo en gaat eigenlijk standaard mee op vakantie als degelijke allrounder.

En ja, die prijzen op die website zijn kolder, maar das kennelijk marketing. Geen idee wie daar intrapt maar de horloges zijn er niet minder om.

2 likes

Deze twee gehad, prima horloges!

3 likes

Niets mis mee, die van mij is geen combat maar een Airman 40 Double Twelve en loopt netjes zelfs na 4 jaar :+1:

3 likes

Wij delen dezelfde gedachtegang :v:.
Guus ken ik niet, Pijnenburg ken ik alleen van de ontbijtkoek :grin: (kom zelf uit Friesland, dus minder bekend bij Eindhoven)

41mm is voor een fieldwatch wel fors inderdaad. Vind het model wel mooi maar door het gebrek aan de bezel oogt het wel flink ook. De airman vind ik ook wel een knappert, maar staat niet het hoogst op de lijst. Qua kwaliteit net zo goed op de pols als op papier begrijp ik (behalve de lume dan). Mooie plaatjes overigens, zoals ik gewend ben van jou :ok_hand:

Qua ervaringen klinkt het wel dik in orde! Ik ben het met je eens dat het met de prijs kwaliteitsverhouding wel snor zit, ik zie weleens slechtere specs voor gekkere prijzen. Het model met groene bezel is ook wel lekker hoor! :ok_hand:

1 like