Enorme keuzestress

Beste forumgenoten, heb enorme last van keuzestress en heb wat advies nodig. Ik had dus mijn zinnen gezet op een Sinn EZM 3, plaatje van het web hieronder:


Ik ben hiervoor nog wat fondsen aan het vrijmaken en hoopte deze over een aantal weken aan te kunnen schaffen.
Ik hou dus vast toolwatches en dit is ook wat me aanspreekt in dit horloge. Verder vind ik dit horloge een ‘warme’ vintage vibe hebben.

Echter, vorige week stuitte ik in mijn zoektocht op Damasko, natuurlijk kende ik dit merk al veel langer, maar ik vond ze altijd wat te blokkerig. Hoewel ik dat nog steeds een beetje heb blijft Damasko toch in mijn hoofd zitten, en hoe meer ik er over lees hoe vaster het in mijn hoofd komt. Dit komt met name door het toolwatch gevoel dat ik krijg bij dit horloge, in combinatie met de ice-hardened kast. Het model waar ik specifiek naar kijk is de DA-37, met de witte plaat dus, foto van het web:

Natuurlijk totaal anders dan de Sinn, maar in sommige opzichten wel gelijk, beide Utilitair en robuust zonder franjes.
Waar ik echter over twijfel bij Damasko is of hij niet te saai is. Verder zie ik online dat op de witte plaat de bedrukking niet echt strak is, dit heeft naar ik hier en daar lees te maken met het lastig te bedrukken zijn van de full-lume plaat, of is dit bij nieuwere modellen opgelost? Als laatste wordt deze volgens mij niet meer gemaakt door Damasko, maar bij Bensontrade nog wel op voorraad…

Oja, een zwarte plaat vind ik heel gaaf, maar deze heeft misschien teveel overlap met mijn Sinn 556 a:

Wie kan mij helpen met doorslaggevende argumenten voor de èèn of ander?

4 likes

De Sinn. Want die zou ik kiezen!

6 likes

100% de Sinn, de rest is (relatief) saai.

1 like

Zeker de Sinn. De Damasko doet me teveel denken aan een stationsklok. :wink:

1 like

De Sinn!

1 like

Ik zou voor die Sinn gaan, omdat ik die het mooist vind. Maar ja, dat is puur mijn smaak.

1 like

Vote to the people

Sinn of Damasko
  • Sinn EZM 3
  • Damasko DA-37

0 stemmers

1 like

EZM3 nie twijfele nie

3 likes

Ik zou voor de Damasko gaan. Mooi en fris horloge, alhoewel de Sinn dat uiteraard ook is.

Succes met je keuze!

1 like

Dank voor het aanmaken van de poll☺️.

Dat houdt het lekker overzichtelijk (en daar hou ik dan wel weer van). Ik vind de Sinn wat ‘stoerder’, mede dankzij de bescheiden rode accenten op de zwarte plaat. De bezel vind ik ook wel leuk gedaan, met die onderbroken tandjes. De Damasko vind ik wat saai, als ik eerlijk ben.

Succes met je keuze!

1 like

De Damasko is heel cool. Absolute bandenswapper.
De Sinn heeft teveel (mijn mening) nadelen:
-Datum op 4
-Kroon links?
-Cijfers op plaat ogen te klein.

Ik zou ook even kijken bij een Archimede, wellicht dat een outdoor of Pilot je ook aanspreekt.

5 likes

Dankjewel, ik heb nog even de tijd, eerst nog mijn Tuna verkopen😉.

Damasko, 100% cool en krassen zijn verleden tijd😎

@Kaan, mocht die er ooit uitgaan :grin:

Foto voor de sfeer

4 likes

Dank voor je uitgebreide reactie, zo’n foto brengt me weer aan het twijfelen :joy:. Ik vind de combinatie witte plaat met bruine band erg mooi! Dat de cijfers bij de Sinn te klein zijn stoort me eerlijk gezegd niet, wel vind ik de wijzers wat ‘ielig’. Archimede spreekt me als merk niet zo aan, maar dank voor de suggestie.

Is al een jaartje ofzo weg, hij slingert nog wel hier ergens rond maar geen idee wie hem nu heeft? @Number4 weet jij het? :smiley:

Oh die heb ik ook. Niet een beste band maar hij is bruin :slight_smile:

2 likes

Dat

2 likes

Is dat zeker? Ik zie bij alle modellen staan dat ze binnen enkele dagen leverbaar zijn maar Damasko is zelf inmiddels volledig aan het overgaan naar het inhouse caliber.

Ik ben benieuwd waar bensontrade ze dan vandaan haalt, en als ze zelf voorraad hebben waarom dan de levertijd 4 tot 6 dagen moet duren.

1 like

Dat is niet zeker dan, ik heb het inderdaad enkel van hun website…

1 like

Ik heb van de week ook gekeken op bensontrade en het wordt voor mij niet duidelijk. Maar misschien dat een telefoontje natuurlijk duidelijkheid kan geven.

1 like