Enthousiaste verteller over klokken/horloges gezocht voor mijn klas

Idd, leuk om t contrast te laten zien tussen groot en klein.

Hoi Kim, volgens mij Is ie te demonteren. Misschien ook leuk voor handvaardigheid, een werkstuk/presentatie ofzo in de hogere klassen.
Laat maar weten. Misschien dat je Jan em kan meenemen. Ik zat t er donderdag es met em over hebben wanneer ik em zie.

Beste Marnix,

Dat zou heel erg leuk zijn!

Groetjes Kim

1 like

Wat een leuk initiatief :+1:

Maar Marz, ik bof dan ook wel heel erg met de enthousiaste reacties van dit forum, echt top!,

@Kim, ik heb vandaag met Jan/@ariekabaalstra gesproken. Ik geef hem de centjes en hij neemt het klokje voor jullie mee. Misschien dat Jan/jij/jullie em tijdens z’n uitleg kunnen bouwen. Dan hoor en zie je hoe alles in elkaar steekt. En hopelijk heb je op t eind een werkend, ā€˜ouderwets’ tikkende klokje.

Jullie kunnen em (de klok, niet onze Jan) houden voor andere presentaties, projecten, handvaardigheid, etc op school. Veel succes en plezier ermee!

Stem even met hem af wat je verwacht en hij kan verwachten. Die gozer is zo enthousiast dat voor je het weet hij z’n draaibanken nog meezuilt en uit gaat leggen hoe Cnc werkt en welke frees waar geschikt voor Is. En dat voor groep 4 :wink:

Ik verwacht dat t n topdag gaat worden. Zoals ik Jan hoor heeft ie leuke ideeĆ«n, helemaal als er nog een beetje tijd is om te knutselen en een hele kleine overhoring. Dan hebben ze straks allemaal een eigen klokje…

31 likes

Nu weet ik weer waarom ik hier iedere dag zit te lezen.
Wat een geweldig forum is dit toch :+1: :+1: :+1:

Gr Pieter

1 like

@marnixmoed en @Arie_Kabaalstra :+1: :+1: :+1:

4 likes

Toppers! :thumbsup:

Dit is echt geweldig! Ik wil iedereen enorm bedanken en ik weet zeker dat de kinderen het ook ontzettend leuk gaan vinden!

Groetjes Kim

ps, ik zal proberen zijn enthousiasme een beetje te remmen… :smile:

4 likes

fotoos maken voor een verslag he!!! :grinning:

2 likes

Dat ga ik zeker doen, wordt alleen nog een werkje om uit te vogelen hoe ik dat spul dan hier op dit forum ga krijgen…

2 likes

gezien al deze reacties zal dat geen probleem worden !! :grinning:

Als Almere over dertig jaar het wereldcentrum van de moderne horologie is geworden dan weten wij hoe het is begonnen…

7 likes

'K moet toch aan mijn opvolging denken? …:smiley:

6 likes

Super leuk! De les filmen en op YT?

En verslagje uitbrengen hier uiteraard :smile:

Bied je ze al stage plaatsen aan? Ho Ho, groep 4… Das kinderarbeid :wink:

Vanmiddag telefonisch contact gehad… en even wat dingetjes doorgesproken… gaat helemaal goed komen… Freesbank gaat volgende week op transport… draaibank gaat meteen mee… ik laat een lading Titanium bij de school afleveren… :),… NOT :slight_smile:

de Boley gaat wel mee… da’s te dragen… en dat is te behappen voor die kinderen… een CNC machine is nog even een stukje boven hun bevattings niveau vrees ik… en… die zijn niet te tillen… :slight_smile:

9 likes

In de Faq staat hoe dat kan.