Enthousiaste verteller over klokken/horloges gezocht voor mijn klas

Oei, ik heb dit draadje uit het oog verloren !
Prachtig initiatief, Jan !

En ja hoor: er wordt véél, véél te weinig aandacht geschonken aan “handenarbeid”.
En volledig ten onrechte ! Ik heb evenveel respect voor de loodgieter, de schilder, de kapper als voor een “jasje-dasje-leasebak”-vent! ( ha ha,wat 'n geweldig woord, Jan ! )

Dingen met je handen maken, zelf iets creëren, daar moet je én handig voor zijn én redelijk voorzien van hersens !

Vraagje: welke leeftijd hadden deze kinderen ? ( Ik kom uit Belgarije :wink: en bij ons spreken ze van een 1ste leerjaar ( 6j), tweede leerjaar (7j) enz… tot zesde leerjaar.

Ik schat 7 jaar ?

Hoi Marc,

De kinderen zijn t meest 8 en een paar van 9. Toevallig werk ik op een vrije school en daar heet het ook nog gewoon een tweede klas. Volgend jaar hebben we vooral aandacht voor oude ambachten, ook om dus terug te gaan naar het werken met je handen stuk. We hebben nu al wilgentakken geregeld en daar gaan we ons eigen schuttinkje van vlechten.

Dat maakt het werken op zo’n school wat mij betreft zo leuk, dat het dus niet blijft hangen bij taal, rekenen en lezen. Je laat wat meer van de wereld zien en laat kinderen ervaren dat er veel meer mogelijk is in het leven.

Groetjes Kim

4 likes

Hoi Kim,

Geweldig concept dit.

En schroom je niet met je casio, genoeg hier die er 1 hebben of hebben gehad.

En je 1e mechanische klok heb je al binnen. :wink:
Nu wellicht nog een leuke voor om de pols :innocent:

Hahahaha…

Ik zal er een over na denken :grin: