Entry level Rolex: Doen of no-go?

Beste horlogekenners,

Aankomend schooljaar ga ik studeren aan de universiteit in delft, en ik wil mijzelf graag op een cadeautje trakteren als ik straks geslaagd ben.

Eerst was ik vooral opzoek naar een duiker, toen kwam ik bij de Breitling Superocean II uit. Heb hem gepast, hij was mooi, maar het deed me verder niks. Ook vind ik de recente ontwikkelingen binnen Breitling maar niks.

Daarna ben ik eigenlijk een beetje van het idee van een duikhorloge afgestapt.

Nu zit ik te denken om de Rolex Perpetual 39mm te kopen, met een blauwe wijzerplaat. Ik vind hem erg mooi en simplistisch. Ook de naam Rolex (eerlijk toegegeven) telt mee. Verder krijg je een inhouse movement!

Maar ja, het is natuurlijk wel “de goedkoopste” Rolex die er is. Doe ik er nou wel goed aan om daar zoveel geld aan uit te geven, of kan ik beter, waarschijnlijk na mijn studie, bijvoorbeeld een datejust kopen?

En heeft iemand enig idee hoe de no-date z’n waarde zal behouden?

Thanks in advance!

Een Rolex Perpetual 39mm is een erg mooi horloge, wil je dit horloge nieuw kopen? Of tweedehands? En wat is je budget? Mischien kom je budget technisch al een heel eind voor gebruikte DJ of Sub.

Cheers!

Heb je de 214270 wel eens bekeken? Dat vind ik een mooier, simpliatisch horloge dan de gene die je noemt.
Verder gewoon kopen wat jij mooi vindt :wink:

3 likes

Wat @willemC zegt. Maar…op Baselworld 2018 zijn 2 nieuwe wijzerplaten voor de Oyster Perpetual 39mm gepresenteerd (wit en zwart), waarbij ik durf te zeggen dat de zwarte een van de meest tijdloze Rolexen van het moment is. En instapper of niet, dat maakt echt niks uit. Deze ga je over 50 jaar nog mooi vinden.

20 likes

Ik snap dit eigenlijk niet zo goed. Als je hem mooi vindt wat maakt het dan uit of het de minst dure Rolex is ?

12 likes

Ik vind deze erg mooi!! Zeker ook een mooi horloge als je de explorer te duur vindt (hoewel, ff doorsparen en je hebt een explorer)

1 like

Ik zou gewoon lekker die OP39 in het zwart nemen. Lekker tijdloos en niet zo ‘in the picture’. Prijs moet niet leidend zijn, en je moet niet vergeten dat je Rolex niet heel veel in waarde zal dalen. Mocht je de OP beu zijn verkoop je hem weer en Kun je kijken naar bv. een date-just etc.

Een gebruikte (36mm) DJ zou net zo veel of minder kosten dan de nieuwe OP.

Hmm, voel toch net iets meer voor die andere

1 like

Daar ben ik het sowieso mee eens! Maar ik dacht laat ik het toch maar ff vragen aan mensen die er wat meer ervaring mee/verstand van hebben

Bedankt, vind dat je hier een erg goed punt maakt. Ik denk dat blauw me na een tijdje zou gaan vervelen.

1 like

Maar waar zit je twijfel wat betreft entry level?

Afschrijving
Aanzien
Kwaliteit

Niet dat ik barst van de ervaring maar misschien kan iemand anders je dan een gericht antwoord geven.

1 like

Gewoon doen waar je zin in hebt, maar persoonlijk vind ik Rolex altijd de beste keuze.

Denk dat Jeroen hier het sterkste punt van dit topic maakt.

Succes met de keuze.

1 like

Tja, ik moet even wennen aan het idee van een nieuwe Rolex voor een student. Ik zou zelf al m’n geld op die leeftijd uitgeven aan mooie verre reizen. Als je later werkt (en een gezin hebt) heb je daar de tijd veel minder voor.

Als je toch een Rolex wil kopen, dan kun je ook overwegen er 1 te kopen uit je geboortejaar. Dan heb je er meteen een leuk verhaal bij om te vertellen aan geïnteresseerden en is een leuk idee voor jezelf.

Op Chrono24 kun je makkelijk zoeken. Dit bijvoorbeeld:

7 likes

Het wordt vaak gezegd maar volgens mij is het niet eens de goedkoopste Rolex.
Er zijn OP modellen(34mm) die goedkoper zijn.
Daarbij is het een schitterend horloge dat je voor jezelf koopt en niet voor je omgeving.
Tenminste…daar ga ik vanuit.

Een Rolex is voor mij nooit een instapper. Je vind het mooi of niet.
Ik vind 'm mooier dan heel wat modellen met een ander prijskaartje.

18 likes

Helemaal mee eens wat de anderen zeggen… Als je hem mooi vindt, waarom niet. Het is jouw horloge.

Daarnaast… waarom gelijk voor de Rolex gaan? Mijn ervaring is dat smaak over tijd verandert (of ontwikkelt :joy::+1:) en de horloges die ik toen mooi vond nu niet meer. Juist door ‘laag’ te beginnen, te genieten van het horloge en daarna weer te flippen kom je er achter wat het horloge voor jou is.

Aan de andere kant, Rolex is wel een heel waardevast merk tot nu toe. Dus als je later wat anders wilt, schrijf je weinig tot niet af.

Succes en veel plezier met de keuze!

1 like

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen! De goedkoopste Rolex zit een stuk beter in elkaar (en behoudt zijn waarde beter) dan 95% van de horloges.

Heb je de 36mm OP ook overwogen? Als je iets zoekt dat tijdloos en ‘simpel’ is, is dat misschien nog een betere keuze.

Een van de goedkopere Rolexen en meteen een van de mooiste. Als het een Rolex moet zijn maak je een prachtige keuze met een OP.

3 likes

Op zich lijkt het erop dat je je meer aangetrokken voelt tot de naam ‘Rolex’ dan het horloge zelf. Daar is niks mis mee, maar houd er wel rekening mee dat je soms wel te maken zal hebben met een bepaald stigma. In 99% van de gevallen valt een horloge nauwelijks of niet op, maar de blauwe Rolex OP is natuurlijk wel ééntje die de show steelt. De zwarte versie is op dat vlak een heel pak neutraler.

5 likes

Als jij straks op Phoenix pilsjes staat te doen wil je wel iets dat tegen vloeistof kan… Om nog maar te zwijgen van alle briljante ideeën die je als student krijgt. Ik heb ik mijn eerste twee weken in Utrecht al in de gracht gestaan😁. Dus je wilt iets dat tegen een stootje kan.
Rolex kan zeker tegen een stootje, maar of je dit wilt…

4 likes