Entry level Rolex: Doen of no-go?

Als je als student overweegt jezelf een Rolex als cadeau(tje :flushed: ) te geven dan denk ik dat het met die reizen ook wel snor zit…:wink:

1 like

Volgens mij koopt hij hem pas als hij geslaagd is. Dus tot die tijd een horloge dat kan voldoen aan de zware kwaliteitseisen van een studentenleven.

En dan heb je dus nog 3-4 jaar om over de aanschaf van je Rolex na te denken. :wink:

Als dat het geval is dan is de vraag nogal voorbarig.

ik denk toch dat ie bedoeld ā€œgeslaagd van zijn middelbare schoolā€ en daarna gaat studeren…

3 likes

Dan bevindt hij zich in een bevoorrechte situatie! :money_mouth_face:

ik neem toch niet aan, dat ie het nu al heeft over het ā€œafstuderenā€ over een jaar of 5 a 6

Een Rolex koop je óók voor de uitstraling en het imago; hoe je het ook wendt of keert.

En daar is niets mis mee! :sunglasses:
(Op wat calvinistische ontevreden, jaloerse mensen na die meteen beginnen te kakelen over het aantal ondervoede kindjes dat je kan redden door de nieuwwaarde naar Afrika te faxen. :smiley: )

Ik zou denk ik ook voor een blauwe gaan; je smaak zal vast nog wel veranderen in je leven en tot dat moment kun je met zo’n opvallende blauwe Rollie de blits maken! :sunglasses:

Los van die Rolex zou ook ik budget beschikbaar houden om te reizen en door de wereld te slenteren. Zogauw je gaat werken is niet geld maar tijd het meest schaarse artikel in je leven.
Dat haat ik overigens maar dat terzijde…

1 like

En daar heb je volgens mij dus ook een punt. Als je een Rolex koopt moet je hem met verve dragen. Als je twijfelt over meningen van anderen denk ik dat je het niet moet doen.

O en denk ook nog even na over onderhoud. Leuk dat je een ā€˜instap’ Rolex kan kopen maar het onderhoud daarvan gaat ook tegen Rolex prijzen. Laat je daar even goed over informeren!
Je kan ā€˜goedkoop’ een Rolls (of ander willekeurig duur merk) rijden maar onderhouden is een ander verhaal!

1 like

De eerste 5 jaar sowieso niet en daarna zomaar nog een jaar of 10 - 15 zonder onderhoud is in de meeste gevallen geen probleem.

Dan is ie waarschijnlijk arts of jurist.

1 like

Met rolex heb je misschien wel het probleem dat niemand gelooft dat hij echt is :joy:

3 likes

Denk dat het wel meevalt met de opzichtbaarheid van een rolex in een studenten omgeving. Meeste dragen al geen horloge en of ze het merk kennen?
Als het budget het toestaat zal ik meteen gaan voor een sub. Een sub op een student wordt snel gezien als een fake.

Dat is alleen maar leuk, tenslotte weet je zelf beter…! :wink:

Dat is nou het mooie ervan. Student en fake rolex is een match!!:joy::joy:

2 likes

Als je echt zeker weet wat voor rolex je wilt, ga er dan voor en koop hem nieuw. Factuur op jouw naam, jouw rolex. Ik draag zelf nu 2 1/2 jaar een 114300 bijna onafgebroken, en met volle tevredenheid.

O en mensen zien echt wel dat ik een rolex draag, of iig een bijzonder horloge kwa uitstraling, alleen zeggen de meeste mensen er niets van… hoeft ook niet van mij hoor. Maar Nederlanders zijn best behouden kwa complimenten over iemands horloge/ auto etc

1 like

Ik gooi er even een boude stelling tegenaan, waar ik het niet persƩ mee eens ben maar die je af en toe hardop uit moet spreken:

Bij Rolex is het vaak hoe duurder hoe lelijker.

Nog een, visualiseert u maar:

Instap fotomodel, instap wereldreis, instap kasteeltje.

1 like

En gelukkig hoeft dat ook niet, je draagt ā€˜m tenslotte voor jezelf :wink:

Wat de ƩƩn lelijk vindt kan een ander mooi vinden.

Hij gaat naar Delft, dus zal wel iets technisch worden.

1 like

ik zou voor de Dark Rhodium gaan. Verder goede keus.

Ik zou gewoon beginnen met sparen, je smaak is waarschijnlijk over 4 jaar toch weer veranderd. Kun je dan kiezen wat je wilt. En trouwens: als er een Rolex is die je mooi vindt en hij blijkt ook nog relatief betaalbaar te zijn, dan lijkt me dat een prima combinatie.

Nog mooier vind ik de Oyster Perpetual 36mm met blauwe 3-6-9-12 plaat. Maar ook de 39mm’s zijn tof.

Er is dus helemaal niks mis met een entry level Rolex. Sterker nog, dat zijn de enige Rolexen die ik mooi vind omdat ze al deze lelijke dingen niet hebben:

• Mercedes wijzers
  • Datumloepjes
  • Draaibare bezels

Kortom: De betere Rolex keuze wat mij betreft.

Da’s natuurlijk een totaal nietszeggend argument. Iedere Seiko 5 van 70 Euro heeft een in-house movement. Net als iedere Orient Bambino, de gemiddelde Citizen en een Tissotje van 400 Euro.

Er zijn plenty mensen die de DJ tof vinden, maar als ik een DJ zou doen dan moest er wel een modded saffiertje op om die datumloep kwijt te raken.

Nee, natuurlijk niet. 4000-5000 euro voor een horloge is altijd belachelijk. Da’s na je studie niet minder belachelijk.

Maar bij een Rolex valt de afschrijving erg mee (zolang je geen grape dial koopt), wat betekent dat je er geen grote buil aan valt.

Als je het mij vraagt zie ik wel alternatieven voor die Rolex voor een vierde deel van het geld, maar dan heb je geen Rollie om de pols.

Blijkbaar haal je daar je zelf-waarde nog voor een deel uit. Dus die alternatieven hou ik even voor me. Het voortschrijden van inzicht is moeilijk af te dwingen. :slight_smile:

3 likes