EOL-indicator Seiko SKX007

De Seiko SKX007 voldoet aan de ISO 6425 standard for diving watches, alleen de EOL-indicator-functie voor de batterij ben ik nog niet helemaal uit. Wanneer zie je op de SKX007 als de batterij leegraakt?

The standards and features for diver’s watches are regulated by the International Organization for Standardization in the ISO 6425 standard:

• Besides water resistance standards to a minimum of 100 m depth rating ISO 6425 also provides minimum requirements for mechanical diver’s watches (quartz and digital watches have slightly differing readability requirements)
• The presence of a unidirectional bezel with at least at every 5 minutes elapsed minute markings and a pre-select marker to mark a specific minute marking.
• The presence of clearly distinguishable minute markings on the watch face.
• Adequate readability/visibility at 25 cm (9.8 in) in total darkness.
• The presence of an indication that the watch is running in total darkness. This is usually indicated by a running second hand with a luminous tip or tail.
• Magnetic resistance. This is tested by 3 expositions to a direct current magnetic field of 4,800 A/m. The watch must keep its accuracy to ± 30 seconds/day as measured before the test despite the magnetic field.
• Shock resistance. This is tested by two shocks (one on the 9 o’clock side, and one to the crystal and perpendicular to the face). The shock is usually delivered by a hard plastic hammer mounted as a pendulum, so as to deliver a measured amount of energy, specifically, a 3 kg hammer with an impact velocity of 4.43 m/s. The change in rate allowed is ± 60 seconds/day.
• Chemical resistance. This is tested by immersion in a 30 g/l NaCl solution for 24 hours to test its rust resistance. This test water solution has a salinity comparable to normal seawater.
• Strap/band solidity. This is tested by applying a force of 200 N (45 lbf) to each spring bar (or attaching point) in opposite directions with no damage to the watch or attachment point.
The presence of an End Of Life (EOL) indicator on battery powered watches.

Bedankt alvast!

2 likes

Dan maakt je secondenwijzer sprongetjes

1 like

Maar dat gaat niet bij de skx007, want de skx007 is een automaat en geen quartz.

Dan is het nog eenvoudiger. …
dan komt er 2 liter water uit en dan weet je ook dat het afgelopen is

4 likes

Dus als ik het goed begrijp wordt er in dit topic gevraagd naar hoe je kunt zien of de batterij op raakt bij een automatisch horloge?

11 likes

Whaha, cool!

Sja…

http://www.horlogeforum.nl/t/dinsdag-leef-je-frustos-uit-dag/48534/104?u=spoon1&source_topic_id=49134
1 like

Als hij niet zoveel zou posten, zou je troll roepen. Hij post veel, héél veel, in die zin dat hij publicaties van anderen herhaalt. Maar de meest basale kennis ontbreekt blijkbaar. Verbazingwekkend… :open_mouth:

5 likes

Samenvattend is dat wel de vraag ja :cry:

Rofl. Ik pak er even bier en chips bij.

1 like

Volgens mij heb je dit stukje van Monochrome overgenomen, maar daar staat ook dat deze Seiko´s een automatisch uurwerk hebben.

Er zijn wel Seiko´s geweest die qua uiterlijk zéér overeenkomen met de SKX serie die wel een quartz uurwerk hadden, wellicht bedoel je die modellen?

Groeten,

Noel.

1 like

Hahahaha, dat is dezelfde vraag of je een Citizen Orca moet opwinden als ie het niet meer doet :smile:

Het stukje dat is gepost gaat over de ISO 6425 normering en heeft helemaal niets te maken met de SKX007, buiten het feit dat de SKX007 aan deze normering voldoet.

Ik heb in ieder geval weer even gelachen vandaag!

Jongens, Hoe vervang ik de veer van mijn Casio? Kdenk dat hij gebroken is.

Daarom moet je je SKX007 ook altijd 's nachts aan de WiFi-kabel leggen…

Nou, nou, mannen. Een enthousiaste beginner maakt een denkfout. Natuurlijk is dat niemand van ons (briljant als we zijn) ooit overkomen. We zijn wel weer helemaal terug op het schoolpein van de middelbare school, he? Zo maken we in ieder geval de drempel om nog 'ns een vraag te stellen flink hoog.

7 likes

TS post om te posten…dit is echt geen serieuze vraag. Check eens het aantal gestartte posts maar.

Ja, het is maar net wat je een beginner noemt. TS heeft hier volgens mijn gegevens al 279 (juist…) topics gemaakt.

O.k., een bijzonder actieve beginner, dan… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Geen zee…ahum drempel gaat hem te hoog. :smile:

1 like

TS is geen beginner. Wellicht in het zich het eigen maken van kennis, maar bepaald niet in het posten. Extra voorzichtigheid in reacties lijkt me dan ook niet nodig.

Een zoekactie op “SKX007” had de TS het antwoord op zijn vraag opgeleverd. Een simpelere actie dan jezelf voor schut zetten, lijkt me.