Ik ben nog steeds weg van de AP Royal oak, maar ja ik heb dat al eens eerder aangekaart ik vind ze veel te duur (had in een outlet juwelier in Spanje wel een gouden om ruim 4000 euro, zo mooi zo mooi) maar daar koop je ook een leuke motorfiets voor, en daar heb ik toch wel iets meer plezier aan.
Hoe dan ook zoals jullie allemaal struin ik ebay af, vind ik dit horloge, en ik moest hem kopen !
Stond niet bij hoe groot ie is, zodra hij binnen is post ik wel wat foto’s!
Tja, zo zag ik een tijd geleden een Oris waarvan ik (echt) dacht dat het één of
andere nep- Omega Seamaster betrof. Wist toen nieteens dat het een echt merk was.
Zolang echter het betreffende merk er niet opstaan lijkt het gewoon te mogen, of zou er
(in geval van bijvoorbeeld zo’n Oris) ineens een uitzondering worden gemaakt op het forum?
Tja, zo zag ik een tijd geleden een Oris waarvan
ik (echt) dacht dat het één of
andere nep- Omega Seamaster betrof. Wist toen
nieteens dat het een echt merk was.
Zolang echter het betreffende merk er niet opstaan
lijkt het gewoon te mogen, of zou er
(in geval van bijvoorbeeld zo’n Oris) ineens een
uitzondering worden gemaakt op het forum?
Hmmm…
Ik blijf me er over verbazen hier. Als je een precista, steinhart of MKII ziet, wat ook regelrechte kopieën zijn, is iedereen enthousiast. Maar als het een goedkopere uitvoering is, komt er gelijk commentaar. >X
Hoe dan ook, ik vind het leuk, en wens je er veel plezier mee.
Als jij een gouden AP om de pols had in Spanje van 4K dan had je die ABSOLUUT moeten kopen, die kosten namelijk ongeveer 4 keer zo duur…
En dat horloge dat onderweg is… ik wens je er veel plezier van maar “hommage”, dat woord zorgt er bij mij voor dat ik overal kriebels krijg. Dat geldt bij mij overigens ook voor al die “hommage” submariners, seamasters etc…
Maar ieder het zijne, nogmaals oprecht veel plezier ervan!
Horloge koste normaal 8000 euro, maar had niet
echt 4000 te besteden op me vakantie
Mooi horloge. Maar een gouden AP Alinghi voor 4000 :S Die zou ik in ieder geval onmiddellijk gekocht hebben. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit een echte zou zijn, ik denk dat het maar goed dat je die hebt laten liggen.
Dan maar geen foto’s als ie binnen is? Ik begrijp er niks van heb heel vaak Alpha’s voor bij zien komen en die zijn niks anders dan deze, maar die worden wel geaccepteerd, ik ben gewoon niet meer van plan om dure horloges te kopen, was aan het sparen voor mijn Grail, maar dacht daarna ja wacht eens denk eens na over hoeveel geld het gaat, vind de hele omslag op het forum ook leuk, veel Casio’s, leuk en lekker betaalbaar!
Wat mij betreft ook een prima omslag. Niemand geeft aan dat enthousiasme enkel gepaard gaat bij dure horloges. Sterker nog bij mij iig niet. Een gave G-shock kan zeker waarderen of welk merk dan ook.
Enkel voor mij geldt dat als het te veel lijkt op een rolex, AP en echt duidelijk te zien is dat het horloge geen eigen gezicht heeft, dan vallen ze voor mij af.Je zal mij ook niet enthousiast reageren op alle andere merken die op een rolex, ap, iwc lijken. Of het nu plak/hommage/etc. is.
Ik reageerde enkel omdat je je keuze tov de eerste reactie ging verdedigen en wilde aangeven dat, in mijn ogen, een zinloze discussie is.
Daarbij blijft voor mij gelden zoals ik al geschreven had: Als jij hem mooi vind en er plezier mee hebt, dan is het toch goed!
Dan maar geen foto’s als ie binnen is? Ik begrijp
er niks van heb heel vaak Alpha’s voor bij zien
komen en die zijn niks anders dan deze, maar die
worden wel geaccepteerd, ik ben gewoon niet meer
van plan om dure horloges te kopen, was aan het
sparen voor mijn Grail, maar dacht daarna ja wacht
eens denk eens na over hoeveel geld het gaat, vind
de hele omslag op het forum ook leuk, veel
Casio’s, leuk en lekker betaalbaar!
Volgens mij heeft er niet echt een omslag plaatsgevonden, er was altijd al veel plek voor betaalbare horloges op horlogeforum. Casio past net als Seiko en andere veelbesproken merken goed in dat plaatje.
Wat betreft je aanwinst sluit ik mij bij Bidle aan maar wens ik je er uiteraard veel plezier mee.
Ik heb twee maal een Steinhart Ocean one gehad. Twee maal weg gedaan omdat ik altijd moest uitleggen dat het geen Rolex was. Ik denk nu heel anders over Rolex dan voorheen en heb spijt dat ik ze heb weggedaan. Ik zal ook niet snel meer duizenden euros voor een horloge neertikken of ik moet heel erg rijk worden. De Steinhart Ocean one was kwalitatief zeer goed en mooi afgewerkt voor een zeer redelijke prijs. Mmmmmmmm Misschien toch maar weer eens één aanschaffen.
Ik heb twee maal een Steinhart Ocean one gehad.
Twee maal weg gedaan omdat ik altijd moest
uitleggen dat het geen Rolex was. Ik denk nu heel
anders over Rolex dan voorheen en heb spijt dat ik
ze heb weggedaan. Ik zal ook niet snel meer
duizenden euros voor een horloge neertikken of ik
moet heel erg rijk worden. De Steinhart Ocean one
was kwalitatief zeer goed en mooi afgewerkt voor
een zeer redelijke prijs. Mmmmmmmm Misschien toch
maar weer eens één aanschaffen.
Gewoon doen dreski, staat ook op mijn lijstje zo’n Steinhart!
Hmmm…
Nu ben ik erg benieuwd welke Oris jij op een Seamaster vindt lijken???
Ik kan er me er nl geen een bedenken!
Tja, zo zag ik een tijd geleden een Oris
waarvan
Zolang echter het betreffende merk er niet
opstaan
(in geval van bijvoorbeeld zo’n Oris) ineens
een
Hmmm…
Ik blijf me er over verbazen hier. Als je een
precista, steinhart of MKII ziet, wat ook
regelrechte kopieën zijn, is iedereen enthousiast.
Maar als het een goedkopere uitvoering is, komt er
gelijk commentaar. >X
Hoe dan ook, ik vind het leuk, en wens je er veel
plezier mee.
Hmmm…
wat een slap… een oris die lijkt op een seamaster, als je ze naastmekaar houd ziet een blinde nog dat het geheel verschillende horloges betreftB)-