Er is er een jarig... IV lustrum HF

Nickelback op de eerste plek in de Billboard Top 100:

Tekstueel toepasselijk, laten we het daar maar op houden. In Nederland moesten we het doen met de Ketchup Song op nummer een. Daar doen we weinig mensen een plezier mee. Nummer twee van de Nederlandse top 40 in 2002 daarentegen maakt een hoop goed:

Toen Kate Ryan en Atomic Kitten de hitlijsten bezetten met hun catchy deuntjes en bob cuts werd ook Horlogeforum opgericht. Waarvan akte:

Hoewel… Zonder twijfel?

En wat te denken van de inbreng van @FransT uit 1987:
image

We zijn er dus nog niet over uit. Desalniettemin gaat er iets gevierd worden, en doen we gewoon alsof dat het IVe lustrum van HF is. En dat is precies waarvoor dit topic is. Het ophalen van input, even de thermometer erin steken, even peilen hoe de vlag erbij hangt en meer van zulks. Een van de ideeën die sowieso op draagvlak kan rekenen is iets in de vorm van een lustrumbundel.

En omdat de geschiedenis nou eenmaal wordt geschreven door de overwinnaars: Het zou toch top zijn als we een aantal frequente mooischrijvers kunnen inzetten voor het maken van een bundel. De kwaliteit van de NA’s die ik soms voorbij zie komen belooft veel goeds (zie de laatste NA van bijvoorbeeld @Fate_Amenable_To_Change).

Tuurlijk zijn er mitsen en maren. Echters en wat alsen. Maar laten we dit topic in ieder geval aangrijpen om vast wat ideeën te verzamelen. Wie biedt?

(Denk dat dit in off-topic ook een mooie plek zou hebben, maar aangezien het ook leden aangaat die geen toegang hebben tot off-topic heb ik 'm even in de algemene categorie geplaatst.)

21 likes

Hee, leuk dat je dat op prijs stelde. En leuk dat je aan me denkt! Het is een geinig idee. Voor iemand anders. :slight_smile: Trouwens, Nickelback? Ach. De helaasheid der dingen.

Dan laat ik me nog liever met een ball gag in de mond door de zanger van Nickelback over een ton spannen, vrees ik. Terwijl ik je topic doorlees, even een muziekje voor mijn sfeer. Uit 2002.

Dat vind ik erg meta. Ik vind de geschiedenis van de horlogerie mooi en interessant, maar de geschiedenis van mannen die op een forum over die geschiedenis ouwenelen kan mij eerlijk gezegd niet boeien.

Ik dank je voor de consideratie, en je mag van mij elke letter die ik hier ooit geschreven heb misbruiken, alsmede mijn foto’s. Maar ik heb geen idee wat ik over HF kwijt zou willen, behalve dan dat ik de eigenaren en moderators dank dat ze dit mooie forum in de lucht houden. Want laten we wel zijn, het is een mooi forum.

Mooi schrijven over iets wat me eigenlijk niet interesseert is niet mijn forté. Sorry man. :pray:

8 likes

Schrijven over oude mannen op internet lijkt me niet de way to go, daar kunnen we eerlijk over zijn.

Er zijn genoeg bijzondere horloges, zeldzame vondsten en markante verhalen om daar niet aan te hoeven. Uiteindelijk draait het om de horloges, onnie?

Ik heb een baan. NA’s schrijven over m’n eigen horloges, prima. Discussies over techniek of geschiedenis die me interesseert, ook prima. Maar HF door akkeren om verhalen te gaan schrijven over zeldzame vondsten en verhalen van anderen, daar heb ik geen tijd voor en geen zin in. Ik zou voorstellen dat je gewoon lekker in de zoekfunctie klimt en daar zelf een leuk ding van maakt. :+1: You do you, baby!

welk horlogeitem komt het meest voorbij in zowel aanbod als in onderwerp? Dat zou je over die 20 jaar dan in beeld kunnen brengen misschien. Hoe eea zich ontwikkelde…

1 like

5 reacties waarvan 2 van jou :slight_smile:

(en begreep helemaal niets van de openingspost van wat nou de bedoeling was/is, ook niet na 2 x lezen.)

2 likes

Ja, om op een enigszins diplomatieke manier aan te geven dat ik er niks mee te maken wil hebben. Nondeju, mensen blijven me maar taggen voor deze onzin.

Dus: Gelieve mij lekker buiten deze discussie te houden. Dan maar overduidelijk op het botte af. Basta.

2 likes

Wist niet dat je boos werd.

1 like

Mooi man, blij dat je het serieus neemt. Zou je willen aanraden om toch beter te lezen in het vervolg, ik gebruik je laatste NA louter als voorbeeld.

Lekker center stage pakken als je dat wil, maar niemand vraagt verder iets van je. Dus Chris, leuk dat je het idee mooi vindt, maar maak jezelf nou niet al te belangrijk. Dat doe ik tenslotte ook niet.

1 like

:joy: mooi dit.
Iemand taggen, die reageert en wil niet, dan reactie geven dat die zichzelf niet te belangrijk moet maken!

Edit: oja bijna vergeten. @Fate_Amenable_To_Change

8 likes

:point_down:

Sorry. Je post was wat verwarrend. Het leek er even op dat je letterlijk iets van me vroeg.

Ik heb het in het midden gelaten, maar neem niet aan dat ik het idee van een HF bundel leuk vind, alsjeblieft.

Dat dus. :rofl: :rofl: En bedankt. Als het zo gaat worden ga ik maar in de popcorn mode.

popcorn-moss

3 likes

Supertof dat jij een HF-bundel gaat maken @Fate_Amenable_To_Change! :+1:t2: Wanneer is de deadline? Ik wil wel een korte bijdrage schrijven over mensen die een topic niet goed lezen, maar toch reageren.

6 likes

Ik schoot van de geboden muziek zo in de paniek dat de rest een waas was. :slight_smile:

1 like

Vind je het vreemd dat mensen je linken aan onzin en ellenlange topics waar je niets wijzer uit wordt?

5 likes

:joy:

2 likes

Nu al een heerlijk topic, en dan ook nog désenchantée op de achtergrond. WAT EEN GEWELDIG FORUM IS DIT OOK! :sunglasses:

2 likes

:worried:

Ja.

1 like

Verwarrend en ongemakkelijk topic dit. Leuk.

4 likes

Dit topic loopt nog niet echt lekker zo te zien.

Ik zal een bijdrage leveren: Van harte gefeliciteerd aan allen die dit forum maken en vooral dank aan hen die dit mogelijk maken!

4 likes