Geschiedenis van Horlogeforum

Haha, nice.

Hierover gesproken, ik heb in de wandelgangen vernomen dat de ontgroening om naar het volgende Trustlevel te komen ergens in

plaatsvindt. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Kan ik me alvast mentaal voorbereiden. Er schijnen ook nog wat geluidsdichte bunkers te zitten daar…

Voordat het weer ontaardt in off-topic: leuke vraag, ben ook benieuwd. Misschien is volgend jaar een mooi moment om de Grote-Horlogeforum-(Lustrum)Bundel uit te geven!

7 likes

@Fate_Amenable_To_Change misschien is die fles whisky niet nodig.

5 likes

Hahahaha… Wat moet ik dan doen in die metrotunnel? Het zou zomaar kunnen dat ik liever de whisky-route bewandel.

3 likes

Toen ik hier 15 jaar geleden binnenkwam bestond het volgens mij al een aantal jaar. @Henrik was toen el jefe :slight_smile: Op de achtergrond is hij nog steeds betrokken als eigenaar van de Keizer Media, de eigenaar van Horlogeforum.

3 likes

Toen het forum begon, was dit de HFLE uitvoering.
afbeelding

9 likes

Hier staat een stukje geschiedenis bij…


De rest is misschien wel leuk om eens op te schrijven inderdaad.

17 likes

En hard. Heel erg hard.

Althans in Vera toen.

3 likes

Aha, ja. Er is dus wel iets, dank.

Vind ik wel, maar kan me voorstellen dat dit niet boven aan de prioriteitenlijst staat…

Zou je kunnen zoeken op leden en wanneer deze voor het eerst toetraden tot het HF? :thinking:

1 like

Volgens mij is dit het eerste (nog bewaarde) bericht;

Met @Henrik als TS

3 likes

Ha! Leuk deze… 2005…

2 likes

Grappig. Dat horloge kreeg ik binnen: knalde de gordel van auto er tegenaan. Deukje erin. Dat zag je natuurlijk supergoed op de gestraalde kast. Diezelfde avond nog te koop gezet :joy:

4 likes

Niet op gelet, ik vond die kijkgaten in de muur veel intressanter.
Geen idee meer welk station dat was of wat er te zien was.

1 like

In de oude forumsoftware was het erg lastig om eigengemaakte foto’s te uploaden. Je moest deze eerst bij een image hoster uploaden (bijvoorbeeld Photobucket) en vervolgens de URL van de foto in de HTML van je forumpost plakken. Vandaar dat we ‘wat dragen we vandaag’ alleen op woensdag deden :slightly_smiling_face:

10 likes

Ah, vandaar die (inmiddels verlopen) photobucket images in de oudere posts

Wat een verschil… Het gemak waarmee nu vele gigabytes dagelijks ge-uploaded worden. Wetende dat voor elk van die foto’s er misschien 2 of 3 zijn gemaakt die ook weer allemaal naar één of ander cloud-platform zijn gecopieerd…

1 like

Haha dat is waar ja. Photobucket of mijnfotoalbum.nl, dat was ook een site die je kon gebruiken.
Gelukkig is het nu een stuk simpeler en sneller

2 likes

Het forum oude stijl was niet heel erg gebruiksvriendelijk, en toch waren er een aantal zo verknocht aan dat er gemor was bij de overgang. :joy:

3 likes

60 plussers :grin:

2 likes

2002 is al wel een tijdje terug. Volgend jaar dus het 20 jarig jubileum en hopelijk een HFLE topper.

Ik ben pas in maart 2009 lichtjes begonnen met horloges en 4 jaar later hier geregistreerd. Mij staat nog bij dat ik het eerst een onhandig forum vond. Dat is nu wel anders. :stuck_out_tongue:

3 likes

Dat is nog eens heritage!