Geschiedenis van Horlogeforum

Daarom zei ik het ook :grin::grin:
Historisch zwaar on-onderbouwd natuurlijk want wat betreft die fora heb jij groot gelijk :wink:

Het is een heritage dingetje. Of legacy…

‘Vroeger’ toen we allemaal nog zochten met de zoekmachine Ilse en via Startpagina, kon je de eerste versie van het forum vinden op Startpagina.nl. Dus de eerste versie van het forum zal denk ik ergens niet lang na 2000 ontstaan zijn. @Henrik weet het waarschijnlijk wel exact.

2 likes

Even een zijspoor.

Waar is Marco mcfr eigenlijk gebleven?
‘het oude forum’ en Marco zijn voor mij ook onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Condemnant quo non intellegunt.

Marco is er nog steeds, minder actief (laatst nog wel een NA topic geloof ik) en niet meer als mod.

1 like

Ik ben toch zo benieuwd waar jij een reïncarnatie van bent…:thinking:

8 likes

libera scripturae interpretatione

1 like

Je bent niet de enige…

4 likes

Quod. Condemnant quod non intelligunt.

Overigens is jouw punt in dat topic best valide en ben ik het er tot op hoogte wel mee eens. Onafhankelijk daarvan is het prima om er geintjes over te maken. Of begrijp ik dat ook niet? :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

In 2002 was Wappen nog geen vies woord…sterker nog je kon gewoon tijdens visite opscheppen dat je keihard kon wappen…

2 likes

Nee, bij mij schiet er ook van alles uit het verleden door het hoofd…

2 likes

Er zijn hier veel one-day-flies voorbij gekomen op dit forum

1 like

Ik verlang nog weleens terug naar gewiste verhaken.

De mondgeschilderde wijzerplaten van Dumet, en de uitleg dat je door middel van allerlei ingewikkelde freesapparatuur die niet bedoeld is voor de productie van horlogewijzers je met heel veel technisch gedoe en nog veel meer tijd toch horlogewijzers kunt maken. Horlogewijzers die overigens minder mooi zijn en als je de tijd meerekent en factor 1.340 duurder zijn dan dat je ze bij een wijzerfabrikant laat maken, maar toch.

De verhalen over een niet nader te noemen horlogehandelaar met een Italiaanse bedrijfsnaam in Maastricht.

Maar oh wat zou ik nog graag dat verhaal teruglezen van dat lid dat met dollartekens in zijn ogen zijn èchte Rolex Datejust na een aardig samenzijn met veel geklets over horloges in een gedimd verlichte hotellobby inruilde op een Rolex Daytona.

Supergoede deal, want… wat hoefde hij maar weinig bij te betalen…

Tot hij thuis kwam en de Daytona toch niet helemaal echt bleek…

5 likes

Ik gebruikte altijd Altavista. Veul beter dan Google.
In de headerafbeelding staat 2002 trouwens.

3 likes

Ik herinner me nog een lid die nogal een obsessie qua dragen “voor of achter de knobbel” had…

Wat een hilarische discussie was dat…

4 likes

Ik ben even de Wayback Machine ingedoken.

1 mei 2001 is de eerste snapshot van horloge.spartpagina.nl. Het lijkt erop of de pagina toen aangemaakt is.
De pagina bleef leeg tot 2 juni 2002.
De oudste post die ik kon terugvinden op het prikbord van deze pagina stamt van 5 december 2002 en gaat over ‘een plat herenhorloge’. Deze post is helaas niet meer te openen.

De eerste post onafhankelijk van startpagina (op www.horlogeforum.nl) stamt van 21 april 2005 en gaat over advies bij aan van een Poljot horloge:

Het eerder genoemde woensdagmiddagtopic lijkt de tweede post te zijn.

Andere noemenswaardige/leuke posts:

Een sticky van @Henrik over het ‘nieuwe’ forum:

Eerste versie van ’ het blauwe gedeelte’, helaas zijn de individuele posts niet meer te openen:

Eerste off-topic:

27 likes

Super, wat ontzettend leuk!

@Jaap hoe is het met Noortje? Luistert ze al?

4 likes

Geniaal dit! Haha.

Het ontstaansverhaal is inderdaad leuk om eens neer te pennen door ze, snap dat het geen prio is, maar 2022 als 20jarig bestaan zou toch wel een extra motivatie kunnen zijn :grin: