Geschiedenis van Horlogeforum

Wow ik ben lid sinds 2006 dus redelijk Old Skool…

4 likes

Je hoort bij de oude garde van het forum!

1 like

Fixed that for you.

Is het niet sjieker om degene die het licht 20 jaar lang aan heeft gehouden iets aan te bieden? Want, eh, het is niet alsof wij allemaal betalende klanten zijn die de eigenaar bakken met doekoe opleveren.

Hmmm… Zou iemand zo’n wijzerplaat voor zo’n Poljot hebben liggen?

3 likes

Ik bestel af en toe wat bij de gerelateerde websites. Daar bestaat dit forum voor toch? Dus ik heb een klein beetje bijgedragen :wink:

1 like

Eens!

1 like

Cool om dit zo weer te zien @Stefanmol !

@AB64, hierbij wellicht enige extra info:

Het horloge is ooit als Horloge.startpagina.nl gestart door @Henrik. Destijds was het dus onderdeel van Startpagina en werd het onderhouden door Henrik. De exacte data weet ik niet meer, maar gezien de post van Stefan is dat dus 2001 geweest. Sinds 2002 is het forum actief en in 2003 is de eerste Limited Edition in het leven geroepen. Enkele jaren later heeft Henrik horlogeforum.nl geregistreerd en is het forum losgekomen van Startpagina. Er zijn in die tijd verschillende veranderingen doorgevoerd qua layout en het cms en later is de pagina onderdeel geworden van Horloge.info (ook opgezet door Henrik). Nu is het forum, samen met Horloge.info, al enkele jaren onderdeel van Special Interest Media BV. Bekend van onder andere het blad Watching.

6 likes

Mooi hè! :wink:

1 like

Dankjewel @Bap voor het overzicht. Mooi om te zien hoe dit topic niet alleen meer licht werpt op het ontstaan en historie maar daarbij ook nog wat beelden van de eerst discussies. Daarnaast had ik niet verwacht dat zelfs de leden die betrokken waren bij de oprichting nog hier rond blijken te lopen.
En nu moet ik tot mijn schaamte erkennen dat ik nu voor het eerst kennis maak met horloge.info (waar ik inderdaad ook een “Powered by Watching” tegenkom). Toegevoegd aan mijn steeds langere lijst van horlogegerelateerde bookmarks…

1 like

Bij de oprichting ben ik niet betrokken @AB64, maar wel sinds zo ongeveer het begin geregistreerd geweest. Kwam er laatst wel achter dat het via een ander account was, haha.

Spijker op z’n kop en precies wat ik bedoel! Want het forum is gratis voor leden.

:point_up: Een commerciële partij biedt iets gratis aan. Dat betekent volgens mij dat de leden het ‘product’ zijn. Weliswaar betalen we niet rechtstreeks, maar levert het bezoek aan het forum wel indirect geld op voor de eigenaar (via sponsordeals en aankopen bij sponsoren). Aangezien geen sprake is van een charitatieve instelling of een hoger maatschappelijk belang wordt gediend met het forum, zou het forum zonder haar leden een lege huls zijn en de commerciële partij alleen maar geld kosten. Zeker weten dat zonder leden het forum niet 20 jaar had bestaan. Wij hebben met z’n allen dus al die jaren het licht aan gehouden. (En ja, de één wat langer dan de ander. Ligt er net aan hoe snel je het licht hebt gezien.)

‘Wie wat te vieren heeft, trakteert!’ wordt volgens mij toegepast bij verjaardagen, bruiloften, jubilea etcetera.

Alhoewel het volgens mij dus niet ongepast is om te suggereren dat een traktatie op z’n plaats is, vind ik dat @Fate_Amenable_To_Change mij terecht een klein tikje op m’n vingers heeft gegeven. Ik heb vroeger namelijk al geleerd: ‘kinderen die vragen, worden overgeslagen’, echter in de praktijk blijkt dat even vaak de uitdrukking ‘kinderen die zwijgen, die zullen niets krijgen’ opgeld doet.

Vandaar dat ik mij toch de vrijheid heb gepermitteerd dit ter sprake te brengen. :innocent:

3 likes

Je sluit uit dat dit forum een pro bono liefhebberij is van de BV. Ik weet niet genoeg van die BV om daar iets over te zeggen.

Hahahaha… Sja, gelukkig mocht ik vroeger gewoon dingen pakken, thuis. Binnen gestelde grenzen, maar toch.

1 like

Ik ook niet, dat geef ik grif toe! Alhoewel ik me waarschijnlijk iets te stellig heb uitgedrukt, acht ik de kans toch echt heel erg klein dat hiervan sprake is. Daarvoor leven in een maatschappij waar pecunia net iets teveel waarde wordt toegedicht.

:+1: vertrouwen geven levert vertrouwen op!

Ook ik heb zeker geen ongelukkige jeugd gehad hoor, zo bedoelde ik hem ook zeker niet. Ik heb in vertrouwen meer dan voldoende vrijheid gekregen. Toch zie je in de maatschappij wel vaak dat zodra er knikkers te verdelen zijn, de roeptoeters de aandacht afleiden van de geduldigen. Afhankelijk van de verdeler van de knikkers heeft dit meer of minder gevolgen voor de geduldigen. Het is aan een ieder om zelf het goede moment te bepalen je stem te laten horen.

1 like

Volgens mij heeft Jur een keer een bod gedaan om het forum te kopen en is dat afgeslagen. Links- of rechtsom, is het dan kennelijk op zijn minst interessant genoeg om;

  1. Geld te betalen voor het hosten
  2. Aanbiedingen af te slaan terwijl het niet direct geld opbrengt

Of het een pure kostenpost uit liefhebberij is, of dat het ook nog wat geld oplevert, dat kan alleen de eigenaar zeggen. Maar voor niets gaat de zon op, ergens is ons gebruik van dit forum dus iets (geld of emotioneel) waard.

Ik wil best meedragen als er een gift aan de eigenaar wordt gegeven. Maar misschien is dat iets voor volgend jaar?

2 likes

Haha jawel hoor er mag wel een geintje gemaakt worden.
Ik bedoelde meer van hij drijft de spot met mijn topic omdat hij het niet begreep.
Wat een beetje ludiek bedoelt was omdat hij het Romeinse forum erbij haalde.

1 like

Haha mooizo. Je topic was in eerste instantie inderdaad wel lastig te begrijpen :grin:
Rare jongens die Romeinen! :laughing:

1 like

(meer dan) mooi topic! :ok_hand:

Leuk om te lezen.
Een historie die zeker bewaard en overgebracht mag worden, als je het mij vraagt!
Alleen al als je bekijkt hoeveel mensen hier dagelijks een bijdrage leveren en hoeveel nieuwe leden zich nog steeds aanmelden (en niet alleen voorbijgangers).

Prachtig ook, zoveel old-school leden die nog steeds actief zijn. Die-hard liefhebbers.

1 like

Leuk om te lezen zeg!

Geschiedenis: altijd +1.
Ga dit draadje goed volgen.

Vind dat een klein beetje onzinnig. Dit is geen forum gerund door vrijwilligers maar door een bedrijf. Dat er vrijwilligers hun tijd in steken is zeker te waarderen, dus dan zou ik liever de moderators oid eens een gift sturen.

1 like

Daar ben ik het zeker mee eens.