Geschiedenis van Horlogeforum

Een vraag die niet gaat over horloges maar over het forum zelf…

Misschien kijk ik ergens volledig overheen, en dan zal ik daar waarschijnlijk snel op gewezen worden, maar ik ben nieuwsgierig naar het onstaan van het Horlogeforum zelf.
Wanneer, waarom, door wie en hoe ging dit in zijn werk?
Hoe heeft het ledental zich ontwikkeld?
Van die dingen…
Staat dit ergens wat ik dus gemist heb en zo niet, zijn er nog HF-dinosauriërs die hier iets over kwijt willen?

(mocht er een betere categorie zijn voor deze vraag dan deze, do your thing)

29 likes

ik weet alleen dat er in 1987, in een metrotunnel in Amsterdam, dit op de muur stond :
image
voor de rest echt geen idee :man_shrugging:t5:

48 likes

Op een dag…

De rest weet ik niet. @Jur wel waarschijnlijk…

4 likes

11 likes

Toen plots…

5 likes

Daar is het dus begonnen!!

Dan moet ik er op weg naar Dinosaur Jr in Paradiso langsgekomen zijn. Ik droeg waarschijnlijk van alles, maar geen horloge…

8 likes

Maar om op je vraag terug te komen, geen idee.
Ik ben sinds 2012 lid en toen een tijdje weg geweest, nu weer actief.
Geen idee wanneer, hoe, wat of waarom.

2 likes

Goede vraag! Ben ook wel benieuwd…

1 like

Het horloge forum is ontstaan uit het oude Zonnewijzer Colloquium, een verzameling edelmannen met een grote passie voor zonnewijzers, het toenmaligen ZC heeft door de geschiedenis heen een aantal naamsveranderingen doorgaan en is nu geworden wat het is.

Meer kan en mag ik je er niet over zeggen, regels van het genootschap.

29 likes

Die weet ik wel denk ik, dat schijnt zo ergens sinds 2002 te zijn.
Maar leuke vraag wel, ik ben ook benieuwd!

1 like

Nice! :sunglasses:

2 likes

Zie logo van HF. Zonder twijfel 2002. Verder weet ik er niets van helaas.

Betekent overigens dat volgend jaar het vierde lustrum wordt gevierd. Kan me indenken dat daar een presentje bij hoort voor alle leden die op dat moment minstens een jaar lid zijn. :innocent:

Vraag blijft dan natuurlijk wel wat je (als forum-eigenaar) al die verwende HF’ers (mezelf incluis) het beste kan geven… :thinking:

4 likes

Daar was mijn subtiele referentie ook naar :+1:

3 likes

Ah, kijk. Dat was me in die 2,5 jaar niet opgevallen. Vandaar ook dat de

voor mij te subtiel was. :wink:

Hebben we in ieder geval een antwoord op de Wanneer vraag…

1 like

Toen was ik een of twee jaar oud :baby:

3 likes

Haha, nice.

Hierover gesproken, ik heb in de wandelgangen vernomen dat de ontgroening om naar het volgende Trustlevel te komen ergens in

plaatsvindt. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Kan ik me alvast mentaal voorbereiden. Er schijnen ook nog wat geluidsdichte bunkers te zitten daar…

Voordat het weer ontaardt in off-topic: leuke vraag, ben ook benieuwd. Misschien is volgend jaar een mooi moment om de Grote-Horlogeforum-(Lustrum)Bundel uit te geven!

7 likes

@Fate_Amenable_To_Change misschien is die fles whisky niet nodig.

5 likes

Hahahaha… Wat moet ik dan doen in die metrotunnel? Het zou zomaar kunnen dat ik liever de whisky-route bewandel.

3 likes

Toen ik hier 15 jaar geleden binnenkwam bestond het volgens mij al een aantal jaar. @Henrik was toen el jefe :slight_smile: Op de achtergrond is hij nog steeds betrokken als eigenaar van de Keizer Media, de eigenaar van Horlogeforum.

3 likes

Toen het forum begon, was dit de HFLE uitvoering.
afbeelding

9 likes