Er is wat gebeurd, ik heb een AP Royal Oak gepast

Eerst en vooral: mijn verhaal is allicht gekend ondertussen hier. Ik ben een notoir flipperaar, volgens sommige handelaar. Da’s een label dat me tegen de borst stoot gezien ik het weldegelijk doe als hobby en absoluut niet als bijverdienste (integendeel, mijn upgradeitis zuigt me financieel steeds weer leeg). Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik elk vrij moment van de dag met horloges bezig ben. Het is een obsessie geworden, ik zou het zelfs problematisch durven noemen.

Hoe stabiel mijn liefdesleven is (we gaan ons 17de jaar samen in), zo labiel is mijn horlogeverzameling. Ik ben altijd op zoek naar goed/beter/best en daardoor is er enorm veel beweging in de verzameling, en dat eigenlijk al 3 jaar lang. Ik blijf maar nieuwe dingen ontdekken en wat ooit begon met een Vostok en een Invicta, is nu (misschien onvermijdelijk) uitgemond in Rolex, Omega, Breitling, etc.

Maar wat er dit weekend stond te gebeuren, tart alle verbeelding…

Mijn huidige SOTC ziet er als volgt uit, allesbehalve een trieste verzameling, waar ik best blij mee was:

Maar dan koopt een van m’n beste vrienden plots een Audemars Piguet van 28K. Een bedrag waar ik in eerste instantie steil van achterover viel. Wie loopt nu in godsnaam met zo’n berg geld om z’n pols rond? Nochtans: het is allesbehalve een multimiljonair, heeft ook een gewone normale job, dus het is zeker niet dat het om wisselgeld gaat voor hem.

Maar goed, ik begreep het niet dat je zoveel geld in 1 horloge zou kunnen steken… tot hij dit weekend langskwam en ik hem even om de pols mocht doen. Ik heb nog nooit zo snel begrepen waarom zo’n ding zo duur is, de afwerking is absurd:

Dan samen wat filmpjes zitten zien op YouTube hoe die dingen gemaakt worden en… plotseling voelde m’n eigen verzameling niet meer aan zoals ze voordien voelde. Ik kan enkel nog aan die AP denken, het is voor mij verpest. Put a fork in me, I’m done.

Werkelijk alles aan het horloge (dat ontworpen werd in de 70s door de legendarische Gerald Genta) klopt gewoon. De band is een puur kunstwerk, de dial is een meesterwerk, de afwerking van alles subliem. Ik kan niet genoeg beschrijven hoe lyrisch ik ben over hoe zo’n ding aanvoelt, het is iets dat je evaren moet hebben. Ook de manier waarop het draagt is fantastisch; de geringe afmeting van 41mm doet de grootte op de pols teniet; dit heeft wrist presence ten over.

Maar dus nu zijn we wel tot de kern van de materie gekomen: het wordt tijd voor een enorme downsizing om dit te kunnen betalen, en dat gaat pijn doen. Maar ik denk niet dat ik ooit nog ga kunnen rusten alvorens ik een Royal Oak in de verzameling heb…

Ik ben er eigenlijk niet goed van, en toch is het doel duidelijk. Heeft er nog iemand een dergelijke ervaring meegemaakt?

117 likes

Grenzen blijven we verleggen, dat is ondertussen wel duidelijk.

Ik merk dat ik door de DJ nu gefocust ben op een aantal eruit, North Flag, bronze Halios en nog wat kleine dingen om vol gas door te gaan naar bijvoorbeeld de nieuwe 38mm titanium Panerai…

Koekwous zijn we.

17 likes

Ik vraag me af wat het moment is om therapie te gaan opzoeken, want het wordt wel een beetje absurd…

19 likes

Pff wat een droomhorloge.

1 like

Kijk effe naar je jaarsalaris & dan weer naar die AP.

En bel dan de psych maar op.

15 likes

Sorry maatje​:laughing::joy:

74 likes

Lol, jij?

Mwaah gertje, lekker hoor Mat.

3 likes

Asshole :stuck_out_tongue:

2 likes

Staat mij trouwens veel beter, met die iele polsjes van jou :smiley:

3 likes

Gewoon doen!
1 klatser en 1 daily :slight_smile:
Geef hopelijk rust! Gebeurd dat niet, dan je account opheffen, (IP) hier laten blokkeren en in therapie.

8 likes

Zet je zelf alvast op de lijst zou ik zeggen, vanaf dat moment heb je nog tijd genoeg om na te denken :stuck_out_tongue:

3 likes

Dikke klok!

Dat wordt toch je hele verzameling verkopen, dan moet het net lukken lijkt me :slight_smile:

2 likes

Gelukkig,
Nog meer die zo over onze hobby denken,
Word echt een obsessie,
Begon met 1 in 2003,
Teller staat op…
En kan geen afscheid nemen…

6 likes

Leuk geschreven :ok_hand: En wel herkenbaar. Van te voren nooit gedacht een horloge van een paar K te dragen… Maar ook dat went… Dan stijgt je inkomen en worden de mogelijkheden langzaamaan groter… :upside_down_face:

Als ik het geld had en de situatie er naar was, dan zou ik die van @Bauhaus wel willen (of een soortgelijke) :heart_eyes:

3 likes

Heel fraai, 28k fraai weet ik niet en als de gewenning ook bij de AP heeft toegeslagen, wat dan?

Maar niet gedraald, laten we dan maar snel beginnen.

Wat kost de Seamaster?:joy:

7 likes

De Seamaster is er nu 1 die nooit zal weggaan aangezien er een verhaal aan kleeft. Da’s het horloge dat ik al wou sinds Goldeneye en kocht toen m’n moeder stierf…

7 likes

Tsja, en dan heb je een ap en dan wil je een journe, en daarna een greubel forsey.

3 likes

Mja, nee want FPJ en GF zijn mijn ding niet. Ik moet niet van dressers hebben, hou van kloeke, stoere en sportieve horloges.

1 like

Ben zelf ook gereduceerd van 10 naar 3… deze AP en een nieuwe 2 tone daytona als daily’s en dan nog een premoon speedy…

65 likes

Dat zijn weer zorgen voor later! :joy:

1 like