Er is wat gebeurd, ik heb een AP Royal Oak gepast

Ik vind de AP niet eens mooier dan mijn DJ36.
Ik vind een Sub niet mooier dan mijn Tudor BB.

Ik ben maar een gewone jongen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

“Mooier” is subjectief, ik volg je mbt het design. Maar de afwerking en uitstraling is toch wel een ander verhaal…

1 like

Dat kan kloppen uiteraard…
Anders zou er weinig v/d prijs te rechtvaardigen zijn.

1 like

Dat is een kwestie van smaak. Ik heb best een aantal AP’s gehad. Een 15300 met wit/zilveren wijzerplaat, een 15400 met grijze wijzerplaat, een blauwe City of Sails chrono, twee keer een ROO Safari, een rubber clad ROO en een Navy.

AP is geweldig, maar tegen deze prijzen vind ik het het absoluut niet meer waard (ik kon mijn 15400 voor 10K niet eens kwijt vijf jaar geleden). De gevoeligheid van de kast en bezel, zelfs klittenband veroorzaakt krasjes, het gebrek aan fijnafstelling in de band (dus net te los of net te strak), de servicekosten. En dan is de afwerking zeker top en de uurwerken zijn ook prachtig, en de band is idd een kunstwerkje, maar naar mijn mening echt niet vele malen beter dan bijv een GS.

Maar goed, deels is gevoel en smaak, dus als het eenmaal in je kop zit…

12 likes

Mocht je er een keer één hebben geef dan effe 'n gil.
Kom ik even kijken.

Wat mij betreft is alles boven de 2K al idioot, maar mijn DJ met plezier 7550 voor afgetikt & denk er geen moment meer aan. Het kan verkeren. (en een kwestie van smaak dus inderdaad!)

6 likes

:+1:

2 likes

Volgens mij is alles hier boven geschreven, en heb ik hier vrij weinig aan toe te voegen. Maar er zijn duidelijk 2 kampen; een groep mensen die je totaal niet snappen, je hebt tenslotte een schitterende collectie en wat is de next step na de AP? Maar die andere groep die roept; doen! Totaal next level, je kunt het… dus DOEN :crazy_face:. Ik moet bekennen; ik hoor zeker bij de laatste. Op het gebied van stalen sporthorloges gaat het niet veel beter worden. Zo ontzettend mooi, en horologisch belangrijk dat dit gewoon een van de wereldgrails is. :ok_hand: Met mijn bescheiden beginnerscollectie en in deze fase van mijn leven is dit echt lichtjaren bij me vandaan, maar zo mooi :heart_eyes: ooit… GO FOR IT :point_right:

3 likes

Enige ervaring met de Vacheron Overseas mbt de kwaliteit/look&feel? Op het eerste zicht lijkt me de prijs van de VC veel volatieler dan AP, die boven list verkocht worden?

Ik zit toch weer te sparen voor een sla021. Houd me aanbevolen als je zover bent!

Voor de balans op het forum, én de balans in jullie vriendschap (die gast met de AP) is het het best om deze VC te kopen, een hoop plaatjes te schieten en deze met ons te delen.

Én hoef je niet je hele collectie te verkopen, want dat gaat op den duur echt wel pijn doen.

2 likes

Jazeker, met de Overseas, op zowel staal als leer. De afwerking is echt minimaal op hetzelfde niveau en ik vind de Overseas echt vele malen mooier dan een Nautilus. Of ik hem mooier vind dan de AP…dat weet ik niet direct. Het voordeel is idd dat ie snel even op leer, rubber of staal te zetten is en dan heb je voor 10K minder een horloge met elke keer een ander gezicht.

5 likes

Mja het idee om naar samenkomsten te gaan met exact hetzelfde horloge vind ik ook maar een beetje sneu, om eerlijk te zijn. Heb ook graag iets unieks, zeker voor die bedragen.

1 like

Heb toen zó getwijfeld toen jij die prachtige Overseas op je site had staan. Als hij met stalen band was geweest, had ik hem op zeker willen hebben.

Prachthorloge dat alleen door kenners herkend wordt.

2 likes

Kijk, dat dus… Had eerlijk gezegd die gen 3 nog niet goed bekeken, maar ik begin er een beetje verliefd op te worden. Vraag me enkel af of de non-chrono 41mm groot genoeg zal dragen op mijn monsterpolsen. Ik vermoed dat de AP 41mm groter draagt. Voor de chrono 42.5mm heb ik dan minder twijfel, maar die zit dan weer eerder rond de 21k…

Moeilijke keuzes… Allebei “holy trinity” watches, allebei prachtig en “haute horlogerie”. En allebei betaalbaarder dan de momenteel ronduit ridicuul geprijsde Nautilus.

1 like

Ik zit me al tijden te vergapen aan die Rose Gold EL P op je site @SuperC… Hoe ligt die in verhouding? :innocent:

1 like

Precies dat! Twee keer een ROO op staal gehad. Prachtig, maar voor mijn pols gewoon net niet op de goede maat te krijgen. En dat gaat je voor een horloge van die prijs toch echt wel tegenstaan…

Nou, iig een stuk goedkoper dan een AP :stuck_out_tongue:

1 like

Een keer een AP omgehad bij Jasper. Die vond ik best bijzonder…

Benieuwd wat je gaat doen.

1 like

Ugh, 2 van m’n pet peeves: diamanten en skeleton uurwerken. Ik pas, dank u :slight_smile:

Bij mij ook zo. Maar ook ik werd getroffen door de afwerking en de “feel”. En in dit geval het belachelijke gewicht (platina)

1 like