Er is wat gebeurd, ik heb een AP Royal Oak gepast

Ik zit toch weer te sparen voor een sla021. Houd me aanbevolen als je zover bent!

Voor de balans op het forum, én de balans in jullie vriendschap (die gast met de AP) is het het best om deze VC te kopen, een hoop plaatjes te schieten en deze met ons te delen.

Én hoef je niet je hele collectie te verkopen, want dat gaat op den duur echt wel pijn doen.

2 likes

Jazeker, met de Overseas, op zowel staal als leer. De afwerking is echt minimaal op hetzelfde niveau en ik vind de Overseas echt vele malen mooier dan een Nautilus. Of ik hem mooier vind dan de AP…dat weet ik niet direct. Het voordeel is idd dat ie snel even op leer, rubber of staal te zetten is en dan heb je voor 10K minder een horloge met elke keer een ander gezicht.

5 likes

Mja het idee om naar samenkomsten te gaan met exact hetzelfde horloge vind ik ook maar een beetje sneu, om eerlijk te zijn. Heb ook graag iets unieks, zeker voor die bedragen.

1 like

Heb toen zó getwijfeld toen jij die prachtige Overseas op je site had staan. Als hij met stalen band was geweest, had ik hem op zeker willen hebben.

Prachthorloge dat alleen door kenners herkend wordt.

2 likes

Kijk, dat dus… Had eerlijk gezegd die gen 3 nog niet goed bekeken, maar ik begin er een beetje verliefd op te worden. Vraag me enkel af of de non-chrono 41mm groot genoeg zal dragen op mijn monsterpolsen. Ik vermoed dat de AP 41mm groter draagt. Voor de chrono 42.5mm heb ik dan minder twijfel, maar die zit dan weer eerder rond de 21k…

Moeilijke keuzes… Allebei “holy trinity” watches, allebei prachtig en “haute horlogerie”. En allebei betaalbaarder dan de momenteel ronduit ridicuul geprijsde Nautilus.

1 like

Ik zit me al tijden te vergapen aan die Rose Gold EL P op je site @SuperC… Hoe ligt die in verhouding? :innocent:

1 like

Precies dat! Twee keer een ROO op staal gehad. Prachtig, maar voor mijn pols gewoon net niet op de goede maat te krijgen. En dat gaat je voor een horloge van die prijs toch echt wel tegenstaan…

Nou, iig een stuk goedkoper dan een AP :stuck_out_tongue:

1 like

Een keer een AP omgehad bij Jasper. Die vond ik best bijzonder…

Benieuwd wat je gaat doen.

1 like

Ugh, 2 van m’n pet peeves: diamanten en skeleton uurwerken. Ik pas, dank u :slight_smile:

Bij mij ook zo. Maar ook ik werd getroffen door de afwerking en de “feel”. En in dit geval het belachelijke gewicht (platina)

1 like

Dat is het foute antwoord! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Het belangrijkst is… ga passen!!!

Om de pols hebben veel horloges een heel andere uitstraling als op een een plaatje!

En de VC is ook een echt heel mooi horloge… kwalitatief zeker op het niveau van AP… maar 10K zijn toch 10K…

Zou betekenen je kunt 2 horloges houden, die je voor de AP hat moeten verkopen!

Maar zoals gezegd, ga ze eerst proberen en laat ze op je inwerken! Maar even een paar fotos van het horloge om de pols! Dan heb je thuis ook nog wat om even te kijken en te denken!

Misschien verstandig een tweede of derde keer proberen… sommige horloges ontwikkelen pas nadat je ze iets vaker hebt om gehad!

Hou ons op de hoogte :slight_smile:

Bedankt voor de input amigo. Mijn gevoel zegt echt AP, de VC is wat te stijlvol en subtiel voor mij… Vooral deze foto van @Bertus1 blijft me maar achtervolgen:

9 likes

Schitterend!
Maar voor een goed vergelijk zou je de VC eens ergens kunnen gaan passen?
10k besparen is best substantieel blijkt de klik er wel te zijn :wink:
Dan kun je namelijk ook 1 of 2 extra stukken van je huidige collectie behouden.

Vacheron-Constantin-Overseas-Chronograph-Panda-dial-

Het zijn allebei schitterende horloges, beide absoluur “high-end”

Maar wat als je de AP koopt, door toeval je de VC een keer omlegt en erachter komt, verdorie… deze is nog mooier!

En je had 10K kunnen sparen?

Daarom ga hem proberen om te weten, komt hij in aanmerking of niet! Want ook al is de AP je favoriet, ik zou toch de VC proberen. Om zeker te weten dat de AP het is of niet!

Klopt allemaal, maar de VC vind ik op het scherm al kantje-boordje. De AP heb ik altijd al prachtig gevonden, alleen vond ik het vreselijk duur tot ik hem op de pols heb gehad.

Vrees dat de VC niet echt een goeie keuze zou zijn, toch niet voor een “keeper”.

1 like

mogelijk… zou hem toch proberen…zodat je echt zeker weet dat de VC niks is…

we hebben het hier over 20-30K… daar zou IK geen risiko nemen. En echt alles uitsluiten, zodat de AP, als het de AP gaat worden, echt de klok is die ik 150% wil!!

Er zijn mensen die verdienen niet eens 30K per jaar!! Om even de verhouding duidelijk te maken!!

Dàt, en mode, wat is “hip”…

Laatste eentje omgehad, supermooi maar wat ik ook hoorde… kwetsbaar staal.

image

Zou ik daar mijn collectie voor willen inruilen?
Nee

Heb weleens dat idee gehad bij een A. Lange und Söhne 1815 Annual Calender.

Een horloge dat qua constructie en afwerking van het uurwerk (gold chatons :heart_eyes:) ècht een klasse beter is dan deze AP automaat @Cobretti

Maar om nou alles in te ruilen voor 1 horloge was toch een no no voor mij.

4 likes