Er is wat gebeurd, ik heb een AP Royal Oak gepast

Persoonlijk vind ik het een afschuwelijk hoekig ding, echt één van de lelijkste horloges die ik ooit gezien heb :face_vomiting:

Helpt dit? Denk t niet, je weet allang wat je wil :sunglasses:

2 likes

Wat ik van eigenlijk elke juwelier waar ik tot zoverre geweest ben hoor ik in Duitsland is dat die nieuwe A lange uitverkocht is. De meeste zaken in de keten krijgen in 2020 met wat geluk enkele binnen. A la Rolex. Hoeveel en wanneer. Geen idee. Dat schijnt keten (bucherer en wempe) breed zo te zijn.

En dat voor pakweg 25k… :crazy_face: ik vind de nieuwe A lange niet mooi. Mja snap t wel. Duitsland is een veel groter land dan Nederland met daarbij dus een heleboel relatief meer mensen met zat doekoe. Als A lange er ‘relatief’ maar een paar uitleverd en heeeeuuul wat mensen willen die lange hebben. Tsja…

De AP eerlijk gezegd nog lelijker. Heb er helemaal niks mee. Maar dat is persoonlijk. Heb ik m omgehad? Ehm nee. Maar als de foto’s me al niet aanspreken ga ik niet eens passen.

1 like

Welke referentie Overseas is dit? :heart_eyes:

4500v

1 like

Ik ben ge-preoccupeerd want heb niks met AP. Vandaar ook dat ik bij de minderheid hoor die zegt:
Doe
Het
Niet
:sunglasses:

Die 41mm is te klein, lijkt optisch 38mm. Buiten dat zeker een alternatief. Maar oh zo klein aan de pols, die dial lijkt een wel een dotje. Spijtig. Voor de rest een gaaf ding en afwerking is top.
Nautilus is een oud gedrocht dat er alleen maar gekomen als antwoord op de RO.
Genta moest dan nog maar iets tekenen en in een zatte bui is die TV screen er dan gekomen. Hij wist het ook niet meer…enige + vandaag is money. Big money.
Die andere met een grote vlakke moer kan je helemaal vergeten. Die moet nagenoeg niemand en in herverkoop een ramp.
Een beetje kort door de bocht maar dat is het zo een beetje voor mij. :smirk:

:smirk:

1 like

Psssttt… Nu op uhrforum
https://uhrforum.de/threads/vacheron-constantin-overseas-chronograph-referenz-49150-dt-ausl-rev-2018-zzgl-kautschuk-band-und-faltschliesse.420466/

Dan hoef je niet zoveel te verkopen

1 like

Ik heb zelf die ervaring niet, of het moet het verschil zijn tussen mijn Tissot van €300 en mijn Baume en Mercier van €2000.

Wel ken ik in het verhaal de obsessie voor horloges. Ik kijk veel you tube met horloge vlogs e.d. zoals AVW met Jasper, een Italiaanse verzamelaar, WatchfinderCo, Urban Gentry, en de fabrikanten zelf.
Veel horloge websites en fora, hodinkee.

De Royal Oak is een icoon tot en met. Zelf heb ik nog nooit één gepast, maar mede horloge fans hebben er één of meerdere. AP is een top horloge merk.

1 like

Precies! De 15202 is voor mij ook dé Royal Oak waar ik mee zou beginnen, helaas beetje moeilijk te krijgen…

Zeg dat wel…

Edit: Horloge niet van mij, wel zo gezien bij een ander.

2 likes

Zoals?

Uuhm volgens mij moet ie eerst één en ander wegdoen. Je hebt niet binnen enkele dagen paar horlogens van 5/6k per stuk kwijt.

1 like

Ik denk dat het hierbij blijft.

Zo zou ik een IWC Pallweber 150 years willen, maar die kosten een nieuwe BMW 1 serie met M1 uitdossing.

1 like

De stap is inderdaad gezet en de uitverkoop gestart. Maar dat zal even tijd vergen…

En zelfs als alles verkocht is ga ik even moeten puzzelen. Maar goed, het hoeft ook niet meteen te gebeuren, ik heb wel even de tijd.

4 likes

Ho ho. Ik vind ze lelijk en de bandaansluiting is niet koosjer. :slight_smile: Maar dat wordt in dit soort topics toch nooit over één nacht ijs beslecht.

Los van de discussie over de AP hoop ik van ganser harte dat je geen seller’s remorse krijgt. :thinking:

3 likes

Och, dat heb ik al zoveel gehad en dan heb ik telkens gewoon teruggekocht wat ik gemist heb :slight_smile: Wat ik nu verkoop zijn bedragen die je nog wel samengespaard krijgt door het jaar…

Die AP daarentegen daar moet je even voor doorbijten. En hoe mooi ik die VC ook vind op papier, ik heb er geen klik mee. Dus het gaat vermoedelijk toch die AP worden.

Heb ook al zitten denken om nog een tussenstap te nemen met bvb 2 dikke klokken van 10-15k. Maar ik weet bij god niet meer wat ik dan zou willen… Een Daytona is te klein, een 41mm two-tone Date Just vind ik wel vet maar allicht zou ik dat niet veel dragen, etc etc.

Tough choices!

1 like

Moser. :slight_smile: Dat roep ik altijd graag. Een Venturer, Pioneer of Endeavour moet voor zo’n bedrag te vinden zijn, en Fumé is de shit. :+1:

Just sayin.

1 like

Oef nee, absoluut m’n ding niet :slight_smile:

4 likes

Dat wist ik toen ik het zei. Ik mag graag Moser roepen, mijn excuses daarvoor. :slight_smile: :pray:

Maarreh, ik hooop wel dat je je avonturen in dit topic blijft beschrijven, want na 334 antwoorden verdient het feuilleton een fatsoenlijk einde.

3 likes

Hoe mooi ik de Daytona ook vind, telkens bij passen weer “te klein”!
Uiteindelijk voor de Sky TT gekozen en geen spijt van!

1 like