Er is wat gebeurd, ik heb een AP Royal Oak gepast

Maar, daar ben ik dan weer benieuwd naar… Hoe zit dat systeem? Want 'n pin door dat kleine stukje zal het niet zijn? (al lijkt dat wel door de lugholes?)

Wow, wat dun. :heart_eyes:

Ik vind die Vacheron prachtig, maar net wat te “dressy” voor mij. Ik heb al een paar van dat soort horloges gehad en die vliegen er altijd weer uit.

Dan vind ik de AP er veel stoerder en sportiever uitzien, maar ook nog steeds wel klassevol (hoewel in mindere mate dan de VC). Dat past echt beter bij mij.

Ga de Vacheron passen zou ik zeggen. Waar ik de RO band erg losjes vond is de VCO band erg stijf en de endlink hangt wat over door dit geïntegreerde systeem. Kies je voor rubber of leer valt het mee. Schitterend wel, zwart vind ikzelf nog mooier dan het al schitterende blauw.

Ik zeg toch. De Overseas is cooler. Ik ben blij dat men het licht ziet. :slight_smile:

Eerlijk gezegd vind ik zelfs de Maurice Lacroix Aikon cooler dan de AP RO. En de TAG Aquaracer met stalen bezel.

Next level my ass, ik wil gewoon tof ontwerp zien met een mooie afwerking. Perfect moet nooit de vijand van goed worden.

2 likes

Nouja cooler.
Vind het wel een leuk horloge. Maar heeft absoluut geen hoog ‘hebbe’ gehalte voor mij.

De 42mm RO is voor iedereen te groot

1 like

Royal Oak, Nautilus…maar wat dacht je dan van de A. Lange & Söhne: Odysseus?

Ik kijk hier toch ook wel naar uit…

1 like

Blegh…

1 like

Succes met de aanschaf van je nieuwe AP:

3 likes

Yep, Ik zag deze vandaag voor het eerst in een Duits horlogetijdschrift. Zeer mooi.

image

2 likes

Die is mij te druk.

Als ze nou die datum eens niet groot maakten, en ze lieten die dagaanduiding op negen ook eens weg, dan was het in mijn ogen al een stuk toffer horloge. Maar waar doet me dat dan aan denken? Oh. Ja.

Nog beter zou het dan worden wanneer de Datum gewoon wegviel. Eh, zoiets:

Kortom: De Lange doet me echt totaal niets. Het is verder typisch Duits design met een paar complicaties waar ik absoluut niet op zit te wachten. Qua waterdichtheid valt ie tussen de Mühle en de Nomos in, wat verder wel weer OK is.

Ik denk dat de hele korte samenvatting is dat haute horlogerie me niet boeit omdat het navelstaarderig op me overkomt, nu ik daar zo bij nadenk. Ik ben een barbaar. Mijn excuses daarvoor. :pray: :rofl:

1 like

We hadden het er al over laatst Goswin - zo op het oog, en voor de prijs, zou ik liever voor de Overseas gaan. Maar je moet hem vasthebben voordat je dat zeker weet. Ben benieuwd of je gaat passen. Kan iig straks bij Schaap in de PC.

1 like

Persoonlijk vind ik het een afschuwelijk hoekig ding, echt één van de lelijkste horloges die ik ooit gezien heb :face_vomiting:

Helpt dit? Denk t niet, je weet allang wat je wil :sunglasses:

2 likes

Wat ik van eigenlijk elke juwelier waar ik tot zoverre geweest ben hoor ik in Duitsland is dat die nieuwe A lange uitverkocht is. De meeste zaken in de keten krijgen in 2020 met wat geluk enkele binnen. A la Rolex. Hoeveel en wanneer. Geen idee. Dat schijnt keten (bucherer en wempe) breed zo te zijn.

En dat voor pakweg 25k… :crazy_face: ik vind de nieuwe A lange niet mooi. Mja snap t wel. Duitsland is een veel groter land dan Nederland met daarbij dus een heleboel relatief meer mensen met zat doekoe. Als A lange er ‘relatief’ maar een paar uitleverd en heeeeuuul wat mensen willen die lange hebben. Tsja…

De AP eerlijk gezegd nog lelijker. Heb er helemaal niks mee. Maar dat is persoonlijk. Heb ik m omgehad? Ehm nee. Maar als de foto’s me al niet aanspreken ga ik niet eens passen.

1 like

Welke referentie Overseas is dit? :heart_eyes:

4500v

1 like

Ik ben ge-preoccupeerd want heb niks met AP. Vandaar ook dat ik bij de minderheid hoor die zegt:
Doe
Het
Niet
:sunglasses:

Die 41mm is te klein, lijkt optisch 38mm. Buiten dat zeker een alternatief. Maar oh zo klein aan de pols, die dial lijkt een wel een dotje. Spijtig. Voor de rest een gaaf ding en afwerking is top.
Nautilus is een oud gedrocht dat er alleen maar gekomen als antwoord op de RO.
Genta moest dan nog maar iets tekenen en in een zatte bui is die TV screen er dan gekomen. Hij wist het ook niet meer…enige + vandaag is money. Big money.
Die andere met een grote vlakke moer kan je helemaal vergeten. Die moet nagenoeg niemand en in herverkoop een ramp.
Een beetje kort door de bocht maar dat is het zo een beetje voor mij. :smirk:

:smirk:

1 like

Psssttt… Nu op uhrforum
https://uhrforum.de/threads/vacheron-constantin-overseas-chronograph-referenz-49150-dt-ausl-rev-2018-zzgl-kautschuk-band-und-faltschliesse.420466/

Dan hoef je niet zoveel te verkopen

1 like