Er is wat gebeurd, ik heb een AP Royal Oak gepast

Ik vind de Sky Dweller op zich heel knap (esthetisch maar vooral technisch), maar het is een beetje minder een “icoon”. Het is een vrij recent model van Rolex (2012) en dat maakt het voor mij een beetje minder verzamelwaardig.

Icoon van de toekomst. :smiley:

1 like

Rolex is sowieso wel het beste qua waardevastheid, dat wel… Als er nog een tussenstap zou komen, dan moet het iets zijn dat waarde behoudt of liefst zelfs stijgt in waarde…

Maar goed, ik denk dat ik beter gewoon de boel verkoop en dat ik geduld moet hebben.

1 like

Snap je niet helemaal meer… je wil alles verkopen omdat je de AP zo mooi vindt, maar die is wat duur. Maar nu overweeg je als tussenstap 2 andere horloges, duurder dan die in de huidige collectie, maar je weet niet wat. Gaat t nou om de waarde of… :face_with_monocle:

1 like

De achterliggende gedachte is om de verzameling te opwaarderen naar meer premium stukken. Zo heb ik al een SD43 erbij genomen en er een paar voor ingewisseld.

Omdat 25k als een enorme sprong aanvoelt, heb ik het ook al overwogen om eerst te consolideren tot enkele stukken en dan vervolgens de stap te zetten. Zou wat minder abrupt zijn dan alles wegdoen voor 1 horloge.

Snappie? :slight_smile:

3 likes

Waarom de tussenstappen? Waarom niet gewoon op het doel af? Extra stappen kosten altijd extra geld, dus go for it! Of laat het varen en ben tevreden en geniet.

3 likes

@Cobretti, een AP in combinatie met onderbroeken van Hema? Dat kan toch echt niet.
Soit, je hebt nu al een prachtige collectie, persoonlijk zou ik het daarbij houden maar je hart is al verkocht aan die AP.

1 like

Dat is op zich geen probleem…

alleen als ik een AP wil, dan ga ik niet tussendoor twee klokken van 10-15k kopen…

Je verkoopt nu het een en ander… leg dat geld aan de kant en koop de AP zodra het geld bijmekaar is!

Alles andere is er omheen kopen en kost uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar geld!

2 likes

7 likes

https://www.timelinewatches.be/online-store/Audemars-Piguet-Royal-Oak-Chronograph-41MM-Steel-Black-Dial-B%26P2012-MINT-p165694829

Thanks amigo, maar die oudere vind ik niet zo mooi en voor het prijsverschil moet je het ook niet echt doen :slight_smile:

1 like

Ik hanteer zelf bij dit soort ‘problemen’ altijd: als het (nog) niet goed voelt, dan (nog) niet doen. Zo’n stap voelt groot aan (25k) en zoals je zelf al zegt, té groot. Daar klaar voor zijn is een proces. Gaat niet overnacht. Heeft tijd nodig. Het is alleen maar goed dat je zo in elkaar zit. Verstandig. Niet over één nacht ijs gaan. Als je het te snel doet zal je elke keer dat je het horloge met buikpijn denken: oef dat was wel duur zeg. Misschien toch niet zo verstandig geweest. En dat is zonde. Je moet er klaar voor zijn. Dat je, als je hem ziet, denkt: yes!! :slight_smile:
Geef het tijd. Je zit al op die weg. Het zaadje is al geplant. Je hoofd is er al, je gevoel nog niet. Vergeet ‘tussenstappen’. Dat is half werk.

3 likes

Bedankt, ik heb het gevoel dat het organisch wel in orde komt :wink:

Ik ben op de goeie weg om alles te verkopen, zit al in de helft. Het moment dat ik naar het horloge moet gaan kijken en daarna 25k overmaken met de rekening, zal het besef er zeker zijn en moet ik voldoende overtuigd zijn van de keuze.

Maar eigenlijk was ik al zover van zodra ik de AP van @hxcmdp gepast had. Alleen ben je dat gevoel weer zo snel terug kwijt, want op foto vind ik ze allemaal niet zo overtuigend :slight_smile:

1 like

Ik ben er wel weg van (AP)
als ik het kon bekostigen deed ik het
Maar dat kan ik niet (probleem opgelost)
En daarnaast moet een horloge ook bestendig zijn voor mij. Ik doe er alles mee. Ik vrees wel eens over de kwetsbaarheid van AP. Iemand die daar verstand van heeft?

2 likes

Dat is het enigste wat mij wat tegen houd. Maar denk dat het misschien wel mee zal vallen

1 like

Na wat YouTube reviews gezien te hebben valt de 15202 dan af.

Hangt er ook wat vanaf wat je doet voor werk denk ik. Ik zit een hele dag op een stoel op een toetsenbord te rammen. De meest spannende excursie die ik doe is een toiletbezoek met een granieten wasbakje, en daar let ik altijd zeer goed voor op :joy:

Maw: ik zie niet goed hoe ik mijn AP zou kunnen beschadigen.

Als je nu elke dag met gereedschappen of in vuile toestanden zou moeten werken, dan zou ik idd geen AP nemen. Maar als “desk jockey” zie ik nu niet zoveel risico…

5 likes

Waarom ?
Zo slecht :see_no_evil:

Ik heb al meerdere keren op Instagram gezien dat iemand de kroon eraf trok. Het is wel wat fragieler dan Rolex.

3 likes

:joy::joy:

De rosé is mij wel echt tegen gevallen. Dan kun je nog beter de geelgouden kopen