Er is wat gebeurd, ik heb een AP Royal Oak gepast

Ik heb zelf die ervaring niet, of het moet het verschil zijn tussen mijn Tissot van €300 en mijn Baume en Mercier van €2000.

Wel ken ik in het verhaal de obsessie voor horloges. Ik kijk veel you tube met horloge vlogs e.d. zoals AVW met Jasper, een Italiaanse verzamelaar, WatchfinderCo, Urban Gentry, en de fabrikanten zelf.
Veel horloge websites en fora, hodinkee.

De Royal Oak is een icoon tot en met. Zelf heb ik nog nooit één gepast, maar mede horloge fans hebben er één of meerdere. AP is een top horloge merk.

1 like

Precies! De 15202 is voor mij ook dé Royal Oak waar ik mee zou beginnen, helaas beetje moeilijk te krijgen…

Zeg dat wel…

Edit: Horloge niet van mij, wel zo gezien bij een ander.

2 likes

Zoals?

Uuhm volgens mij moet ie eerst één en ander wegdoen. Je hebt niet binnen enkele dagen paar horlogens van 5/6k per stuk kwijt.

1 like

Ik denk dat het hierbij blijft.

Zo zou ik een IWC Pallweber 150 years willen, maar die kosten een nieuwe BMW 1 serie met M1 uitdossing.

1 like

De stap is inderdaad gezet en de uitverkoop gestart. Maar dat zal even tijd vergen…

En zelfs als alles verkocht is ga ik even moeten puzzelen. Maar goed, het hoeft ook niet meteen te gebeuren, ik heb wel even de tijd.

4 likes

Ho ho. Ik vind ze lelijk en de bandaansluiting is niet koosjer. :slight_smile: Maar dat wordt in dit soort topics toch nooit over één nacht ijs beslecht.

Los van de discussie over de AP hoop ik van ganser harte dat je geen seller’s remorse krijgt. :thinking:

3 likes

Och, dat heb ik al zoveel gehad en dan heb ik telkens gewoon teruggekocht wat ik gemist heb :slight_smile: Wat ik nu verkoop zijn bedragen die je nog wel samengespaard krijgt door het jaar…

Die AP daarentegen daar moet je even voor doorbijten. En hoe mooi ik die VC ook vind op papier, ik heb er geen klik mee. Dus het gaat vermoedelijk toch die AP worden.

Heb ook al zitten denken om nog een tussenstap te nemen met bvb 2 dikke klokken van 10-15k. Maar ik weet bij god niet meer wat ik dan zou willen… Een Daytona is te klein, een 41mm two-tone Date Just vind ik wel vet maar allicht zou ik dat niet veel dragen, etc etc.

Tough choices!

1 like

Moser. :slight_smile: Dat roep ik altijd graag. Een Venturer, Pioneer of Endeavour moet voor zo’n bedrag te vinden zijn, en Fumé is de shit. :+1:

Just sayin.

1 like

Oef nee, absoluut m’n ding niet :slight_smile:

4 likes

Dat wist ik toen ik het zei. Ik mag graag Moser roepen, mijn excuses daarvoor. :slight_smile: :pray:

Maarreh, ik hooop wel dat je je avonturen in dit topic blijft beschrijven, want na 334 antwoorden verdient het feuilleton een fatsoenlijk einde.

3 likes

Hoe mooi ik de Daytona ook vind, telkens bij passen weer “te klein”!
Uiteindelijk voor de Sky TT gekozen en geen spijt van!

1 like

Ik vind de Sky Dweller op zich heel knap (esthetisch maar vooral technisch), maar het is een beetje minder een “icoon”. Het is een vrij recent model van Rolex (2012) en dat maakt het voor mij een beetje minder verzamelwaardig.

Icoon van de toekomst. :smiley:

1 like

Rolex is sowieso wel het beste qua waardevastheid, dat wel… Als er nog een tussenstap zou komen, dan moet het iets zijn dat waarde behoudt of liefst zelfs stijgt in waarde…

Maar goed, ik denk dat ik beter gewoon de boel verkoop en dat ik geduld moet hebben.

1 like

Snap je niet helemaal meer… je wil alles verkopen omdat je de AP zo mooi vindt, maar die is wat duur. Maar nu overweeg je als tussenstap 2 andere horloges, duurder dan die in de huidige collectie, maar je weet niet wat. Gaat t nou om de waarde of… :face_with_monocle:

1 like

De achterliggende gedachte is om de verzameling te opwaarderen naar meer premium stukken. Zo heb ik al een SD43 erbij genomen en er een paar voor ingewisseld.

Omdat 25k als een enorme sprong aanvoelt, heb ik het ook al overwogen om eerst te consolideren tot enkele stukken en dan vervolgens de stap te zetten. Zou wat minder abrupt zijn dan alles wegdoen voor 1 horloge.

Snappie? :slight_smile:

3 likes

Waarom de tussenstappen? Waarom niet gewoon op het doel af? Extra stappen kosten altijd extra geld, dus go for it! Of laat het varen en ben tevreden en geniet.

3 likes

@Cobretti, een AP in combinatie met onderbroeken van Hema? Dat kan toch echt niet.
Soit, je hebt nu al een prachtige collectie, persoonlijk zou ik het daarbij houden maar je hart is al verkocht aan die AP.

1 like

Dat is op zich geen probleem…

alleen als ik een AP wil, dan ga ik niet tussendoor twee klokken van 10-15k kopen…

Je verkoopt nu het een en ander… leg dat geld aan de kant en koop de AP zodra het geld bijmekaar is!

Alles andere is er omheen kopen en kost uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar geld!

2 likes