Dan spring ik van het dak denk ik 

Dan spring ik van het dak denk ik 

Ze noemen het een “common AP problem”. Je koopt geen tank zoals een Sub, hou er rekening mee.
Dan is het voor mij wel duidelijk. Alhoewel 
Ik ben toch echt wel een Daydate kerel.
Alles eruit en opnieuw beginnen 
Ook leuk toch
Niet zo goed voor je mentale gezondheid maar ik wens je veel geluk toe 
Way ahead of ya, ik hou die SD43 sowieso bij. Die gaat mee op vakantie etc!
Ik heb wat YouTube filmpjes bekeken waarin de 15500 wordt vergeleken met de 15202, en daar kwam duidelijk uit dat het nieuwere kaliber in de 15500 duidelijk meer alledaagsbestand is dan het fragilere 15202 kaliber.
Doodzonde!
"ON THE WRIST
While the old 5402ST is somehow a delicate and brittle watch, the kind of watch that you don’t want to use as daily beater, the modern 15202ST, even though it has almost the same dimensions, is a modern watch. Tight, solid, slightly heavier too, you can actually use it on a daily basis without even thinking about it. "
Kan dus toch. 
heel eerlijk: hij kan gebouwd zijn van kevlar en oude Nokia’s, maar met een horloge van 25K om mijn pols ga ik toch echt niet klussen. kan niet in je portemonnee kijken, maar als je daar een kras op krijgt is het niet alleen esthetisch jammer, maar ook gewoon een paar duizend euro afschrijving. zou ik persoonlijk toch niet heel gerust op zijn. waarom niet gewoon een leuke daily beater en dan dit soort klatsers voor vakanties, klussen, etc?
mijn steinhart ocean titanium 500 is mijn werkpaardje. zitten al wat krasjes op, dus heb me mentaal ook ingesteld op het feit dat een krasje meer of minder niet het einde van de Wereld is. met een rolex of AP om mijn pols zou ik niet eens mijn handen durven wassen denk ik…
Daar raak je snel over hoor, no worries 
Ik ga nu ook niet in de tuin werken met m’n Rolex (of AP) om, maar dat doe ik met geen enkel horloge. Dan doe ik het even uit en als ik klaar ben terug aan. Simpel toch?
true. als je me een paar jaar geleden, in mijn fashion watch jaren, verteld had dat ik zou klussen met een horloge van 600 euro om mijn pols, had ik je voor gek verklaard.
Ja, het verval in absurditeit is traag maar zeker zolang je deze hobby blijft uitoefenen 
Nee ik ook niet. Ik zou dat met zo’n bedrag ook hebben hoor. Daarom koop ik ook niet zo iets duurs 
Niet altijd
. Ik heb veel horloges maar draag ze allemaal. De Royal Oak dus ook.
Echt kwetsbaar komt de 15300 zeker niet over. Krasjes op de bezel, ja die kunnen er wel op komen. Net als op een Explorer 2. Of alles zonder keramische bezel. De eigenaar van Pertijs in Breda draagt heel vaak z’n 15400st, daar zitten dus meer krasjes op, maar dat maakt het ook wel weer cool. Het blijft een gebruiksvoorwerp.
En lelijk, niet te vergeten
Da’s smaak, maar ik deel je mening stiekem 
Ik heb ooit (2001) een AP ROO gehad, denk 4 jaar of zo, nieuw gekocht en was er niet echt happy mee. Verkocht/geruild voor een JLC die ik nog steeds heb na 15 jaar.
Maar heb nu toch weer een AP in bestelling. De 15500 met grijze dial.
Hoop dat die zo goed zal zijn als gebruiksvoorwerp als een GS of Rolex. Daar reken ik wel echt op!
Deze was mijn eerste en enige AP tot nu toe:
@Bwatched @Fate_Amenable_To_Change @Cobretti
dat stalen luxe polshorloge met geintegreerde armband was er al in 1970 …. IWC da Vinci en daarvoor al in de Yacht Club en Polo lijn.
Dus niet haarkloven over de historie, niemand heeft het meer over de IWC… , maar is het een bepalend ontwerp geweest ( ja), zijn geld waard (ja), en vindt je het supermooi ( ja ) dan groen licht 
Ben het hier helemaal mee eens,… gewoon lekker van genieten. Dat doe ik toch wel het meest als ik ze draag. Zodra ik iets moet doen, wil ik niet nog eerst even moeilijk doen, want mijn horloge moet af.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook een paar horloges heb die ik niet draag, maar die heb ik met een andere reden gekocht. Omdat ze van een bepaalde periode of kunstenaar zijn, etc.