Er is wat gebeurd, ik heb een AP Royal Oak gepast

7 likes

https://www.timelinewatches.be/online-store/Audemars-Piguet-Royal-Oak-Chronograph-41MM-Steel-Black-Dial-B%26P2012-MINT-p165694829

Thanks amigo, maar die oudere vind ik niet zo mooi en voor het prijsverschil moet je het ook niet echt doen :slight_smile:

1 like

Ik hanteer zelf bij dit soort ‘problemen’ altijd: als het (nog) niet goed voelt, dan (nog) niet doen. Zo’n stap voelt groot aan (25k) en zoals je zelf al zegt, té groot. Daar klaar voor zijn is een proces. Gaat niet overnacht. Heeft tijd nodig. Het is alleen maar goed dat je zo in elkaar zit. Verstandig. Niet over één nacht ijs gaan. Als je het te snel doet zal je elke keer dat je het horloge met buikpijn denken: oef dat was wel duur zeg. Misschien toch niet zo verstandig geweest. En dat is zonde. Je moet er klaar voor zijn. Dat je, als je hem ziet, denkt: yes!! :slight_smile:
Geef het tijd. Je zit al op die weg. Het zaadje is al geplant. Je hoofd is er al, je gevoel nog niet. Vergeet ‘tussenstappen’. Dat is half werk.

3 likes

Bedankt, ik heb het gevoel dat het organisch wel in orde komt :wink:

Ik ben op de goeie weg om alles te verkopen, zit al in de helft. Het moment dat ik naar het horloge moet gaan kijken en daarna 25k overmaken met de rekening, zal het besef er zeker zijn en moet ik voldoende overtuigd zijn van de keuze.

Maar eigenlijk was ik al zover van zodra ik de AP van @hxcmdp gepast had. Alleen ben je dat gevoel weer zo snel terug kwijt, want op foto vind ik ze allemaal niet zo overtuigend :slight_smile:

1 like

Ik ben er wel weg van (AP)
als ik het kon bekostigen deed ik het
Maar dat kan ik niet (probleem opgelost)
En daarnaast moet een horloge ook bestendig zijn voor mij. Ik doe er alles mee. Ik vrees wel eens over de kwetsbaarheid van AP. Iemand die daar verstand van heeft?

2 likes

Dat is het enigste wat mij wat tegen houd. Maar denk dat het misschien wel mee zal vallen

1 like

Na wat YouTube reviews gezien te hebben valt de 15202 dan af.

Hangt er ook wat vanaf wat je doet voor werk denk ik. Ik zit een hele dag op een stoel op een toetsenbord te rammen. De meest spannende excursie die ik doe is een toiletbezoek met een granieten wasbakje, en daar let ik altijd zeer goed voor op :joy:

Maw: ik zie niet goed hoe ik mijn AP zou kunnen beschadigen.

Als je nu elke dag met gereedschappen of in vuile toestanden zou moeten werken, dan zou ik idd geen AP nemen. Maar als “desk jockey” zie ik nu niet zoveel risico…

5 likes

Waarom ?
Zo slecht :see_no_evil:

Ik heb al meerdere keren op Instagram gezien dat iemand de kroon eraf trok. Het is wel wat fragieler dan Rolex.

3 likes

:joy::joy:

De rosé is mij wel echt tegen gevallen. Dan kun je nog beter de geelgouden kopen

:no_mouth::no_mouth::no_mouth:

Dan spring ik van het dak denk ik :smiley::wink:

Ze noemen het een “common AP problem”. Je koopt geen tank zoals een Sub, hou er rekening mee.

4 likes

Dan is het voor mij wel duidelijk. Alhoewel :see_no_evil:

Ik ben toch echt wel een Daydate kerel.

Alles eruit en opnieuw beginnen :joy:
Ook leuk toch

1 like

Niet zo goed voor je mentale gezondheid maar ik wens je veel geluk toe :slight_smile:

1 like

Way ahead of ya, ik hou die SD43 sowieso bij. Die gaat mee op vakantie etc!

2 likes

Ik heb wat YouTube filmpjes bekeken waarin de 15500 wordt vergeleken met de 15202, en daar kwam duidelijk uit dat het nieuwere kaliber in de 15500 duidelijk meer alledaagsbestand is dan het fragilere 15202 kaliber.

2 likes

Ok
En hoe zit het met de 15300. Aan @Bauhaus vragen heeft geen zin. Ligt altijd in de kluis :joy:

3 likes

Doodzonde!

1 like