Er is wat gebeurd, ik heb een AP Royal Oak gepast

Ik heb het probleem in het klein. De net ontluikende horologeliefde zorgt ook voor een koopwoede. Veel is leuk om te ontdekken. Geen schokkende bedragen vind ik, maar heb m’n vriendin vanwege een verbouwing aan het huis beloofd even niets te kopen. Ze vindt een tempo van 1 nieuwe iedere 3-4 weken kennelijk aan de grove kant. Uit het niets naar 7 horloges vind ze ook voldoende. Er komt echter iedere dag wel iets voorbij dat interessant is. Niet meer kopen is schier-onmogelijk

1 like

Haha. Je had het in de jaren 50 kunnen zeggen. En eens hoor. Opzouten met die vrouwen die zich bemoeien met hoe jij je geld uitgeeft.

Klinkt bekend.
Heb het niet met een horloge meegemaakt, maar wel met een stereo set.
Kan van mijzelf wel zeggen dat ik een behoorlijke set thuis heb staan.
Tot ik een keer bij iemand ging luisteren, die een set van rond de 100k had staan.
Cd’s (van mijzelf) lieten stukken horen, die ik op mijn stereo nog nooit gehoord had.
Thuis aangekomen zelfde muziek weer opgezet en ik miste echt een hoop voor mijn gevoel.
Duurde even, maar uiteindelijk ben ik ook weer mijn eigen stereo set gaan waarderen en ben er inmiddels achter: ‘there will always be a bigger boat’ :wink:

4 likes

Mijn advies: koop van je zelf / eigen verdiende geld, dus niet via de gezamenlijke rekening, dan heb je nooit gezeur. Nooit…

Jezus

1 like

Ook als het je eigen rekening is moet je er ‘wijs’ mee omgaan hè;) Met een modaal inkomen kán je niet in een maand meerdere NA’s van rond de duizend piek kopen. Dat is gewoon niet slim.

1 like

Als je 3x modaal zit kan het wel maar dat is ook niet slim…Meerdere horloges per jaar kopen van rond de 1000 euro is nooit slim, kun je beter sparen en 1x per jaar een knaller van 12.000 euro kopen… :sunglasses:

2 likes

Haha ja in dat laatste heb je sowieso gelijk! :rofl: En in dat eerste maak ik me zelf ook schuldig aan… heb iets te veel incoming de laatste tijd. :face_with_hand_over_mouth:

Ja ik stop ermee, ik ga alleen nog maar horloges van boven de 10k€ kopen :joy:

1 like

Dat ben ik inderdaad van plan. Geen 3-4k horloges meer.

We blijven steeds veranderen, dat is normaal. Verleg je grenzen en ga voor wat je echt wilt!

En ja… misschien moet je huidige collectie er wat onder leiden maar als jij het waard vindt…

De belasting zal je vies tegen vallen. Zoveel komt er netto nou ook weer niet binnen.

1 like

Nog even los van die dure dubbele (want ook zakelijke) garderobe, uitjes en bijbehorende levensstijl. Zoveel schiet je er inderdaad niet mee op. Het is dat ik geen heftruck rijbewijs had anders had ik het wel geweten.

Dat moet ik helaas bevestigend beantwoorden :sob:

1 like