Er is wat gebeurd, ik heb een AP Royal Oak gepast

Ik heb alleen maar nullen voor de komma !

5 likes

Juiste beslissing!

Bij een horloge van 25K moet geen twijfel hebben… dat moet 200% passen!

1 like

Dan wil ik er ook wel 1. Is het geen probleem dat helemaal vooraan een - teken staat :see_no_evil:

2 likes

Dat heb ik enigsinds met Richard Mille, ware het niet dat ik ook maar enigsinds de illusie heb dat ik er 1 kan betalen. Of moet willen betalen; je hebt immers dan een horloge om je pols met de waarde van een woonhuis…

1 like

En zo werkt het het beste als je het mij vraagt. Je groeit langzaam naar iets toe. Alle big bang beslissingen van mij vielen later altijd tegen.

3 likes

Ik heb twee jaar geleden een keuze gemaakt die het eerste jaar afgesteld en vorig jaar de keuze gemaakt. Toen nog even laten rijpen en toen wist ik het zeker dit is het. Inmiddels besteld en nog even een paar maanden geduld omdat ik hem ook van een specifieke maand wil hebben. Kortom, zulke keuzes maak je niet overnacht, maar hebben tijd nodig.

Idd er zijn meer belangrijke zaken buiten het hebben van een specifiek uurwerk. Het verlangen is wellicht beter dan het uiteindelijk hebben.

2 likes

Boven de esthetiek en de “klik” zijn er nog wel meer punten die me wat zorgen baren:

  • AP heeft een beetje een slechte naam mee tegenwoordig door de verbastering van de Royal Oak lijn met de vreselijke (sorry) Off Shores en bijbehorende popcultuur-link. Dat maakt er wat minder een liefhebbershorloge van en meer een “kijk eens hoeveel geld ik heb” horloge.
  • De inzetbaarheid is een beetje teleurstellend. Voor een sporthorloge verwacht ik bvb minstens 100m water resistance. 50m vind ik wat nipt om er het zwembad mee in te duiken…
  • Gerelateerd met bovenstaande: in tegenstelling tot een Rolex is dit niet gebouwd als een tank. Hij is behoorlijk krasgevoelig en niet vergevensgezind voor ongevalletjes. Met zo’n prijs is dat wel licht verontrustend.
  • Wederverkoopwaarde is niet zo evident, en ik beschouw m’n verzameling nog steeds als een noodfonds: ik moet mn geld eruit kunnen terug hebben zonder al teveel gezeik. Da’s met een AP niet zo evident want de vijver waarin je vist is stukken kleiner.
  • Een service kost een arm en een been en moet je toch elke 7 jaar eens inplannen. Ik hoor prijzen van 2000-3000€, da’s al geen kattenpis. En hem laten servicen door een onafhankelijke is nefast voor de waarde…

En zo zijn er nog wel wat punten…

5 likes

Ik zal je matsen en niet nu de pluspunten gaan opnoemen. :joy:

1 like

De belangrijkste pluspunten zijn het legendarische design dat Gerald Genta naar het schijnt op 1 nacht heeft in elkaar geflanst (de Nautilus naar het schijnt zelfs maar op een kwartier tijdens een vergadering).

En te denken dat Genta horloges haatte :joy:

En dan natuurlijk de afwerking, en dan vooral die band die eigenlijk een juweel op zich is… Mijn verliefdheid is voor 80% te wijten door die band…

1 like

En dat is ook te zien. Sorry, maar ik vindt ze ronduit lelijk. Snap dan ook niet waarom die dingen in godsnaam zo duur zijn.
smaken verschillen gelukkig.

Behoudens je vierde punt beschrijft dat exact hoe ik nu naar doe modellen kijk. Ik moet wel zeggen, fantastische afwerking, maar ook veel nadelen.

3 likes

Zo te lezen heb je, in elk geval voor nu, de juiste beslissing genomen.

Wat betreft punt 4 (waardebehoud en verkoopbaarheid):
Als je horloge de helft van z’n waarde verliest moet je daar niet wakker van hoeven liggen. Wat mij betreft geldt dat voor alle merken, ook voor Rolex, ondanks de “prestaties uit het verleden”. Wie nu dik boven list een Daytona koopt kan in principe ook hard onderuit gaan de komende tijd (niemand weet het). Double red Dwellers hebben ook al flinke ups en downs gehad…

Kopen wat je mooi vindt en waar je niet wakker van hoeft te liggen dus… :+1:

3 likes

Even uit nieuwsgierigheid, heb je de AP al?

1 like

Ook ik had een royal oak om, alleen is deze platina versie te zwaar voor mijn arm en portomonee :yum: wel een prachtig uurwerk!

5 likes

Nope, heb het laten varen. Liever een diverse verzameling dan 1 hele dikke dure klok.

2 likes

Hahahahahahaha! Hoe lang zou die lijst van geblokkeerde IP’s zijn? :slight_smile: :joy:

1 like

Na een jaar van onrust is het nu tijd voor rust :wink:

Goed besluit. Onlangs besloot ik permanent te stoppen met flipperen, de rust is weldadig :ok_hand:t2: Gewoon genieten van wat je hebt, heerlijk!

2 likes

Helaas, zo ver ben ik nog niet. Vind het leuk om wat verloop in de verzameling te hebben, maar ik moet wel toegeven dat ik altijd maar minder en minder opties heb in de zin van horloges die ik mooi vind maar nog niet gehad heb :rofl:

1 like

Hahaha, inmiddels heb je zo vaak geroepen dat je bent gestopt, dat ik het gevoel krijg dat je jezelf nog niet helemaal overtuigd hebt😆

1 like

Slechts éénmaal een topic gestart :sunglasses:

1 like