- Dat Tissot een model uitbrengt geïnspireerd op zijn eigen heritage
- Dat het een chrono is
- 3 subdials bij dit model
- Kast gebaseerd op de 45501
- Datum positie
- Dat @wbcoupe nog steeds niet overstag is
bonus 7. Fake news
bonus 7. Fake news
Ik vind hem super! Maar wil hem alleen als hij niet groter dan 42 mm is.
Ja ik ben af en toe een eigenwijze hark.
Heel goed mogelijk.
Ik vind het een mooi horloge maar wie heeft er behoefte aan? Ergens moet een heritage model toch vooral iets nieuws toevoegen? Bijv een accupakket.
Één keer opladen is 7 dagen lopen. Tenzij je de chrono vaak gebruikt. Of hem draagt in de winter.
Ik heb heel lang (al vanaf de jaren 70) 60s design mooier gevonden dan 70s design. Ik begin langzaam te ontdooien. Wijzerplaten/wijzers kan ik al pruimen, nu nog de kastvormen. Het kan nog een jaar of 10 duren.
Wat bedoel je precies? Dat Omega modellen gemaakt heeft die er op lijken? Dat zou je kunnen verwachten want Tissot en Omega waren sinds 1930 al intensief aan het samenwerken. Maar het is toch gewoon een 70s design. Net zoals je kon vinden bij Hamilton, Breitling, Sicura, Bulova, Certina, Lanco en 90 andere merken.
Het woord designtaal schoot me te binnen, maar ik kon er zo gauw geen zin mee maken die niet potsierlijk was.
Ik heb idd een 45501 met witte wijzerplaat (net zoals hieronder).
Misschien wel leuk om hier te laten zien, deze originele jaren '70 advertentie is onderweg naar mij
2 subdials met de datum op 3 vind ik toch wel mooier dan 3 subdials en datum op 4,5.
Laatst een artikel gelezen met de strekking dat de horlogerie momenteel in een vernieuwende en creatieve impasse zit, veroorzaakt door de overname van alle horlogemerken door een handvol op winst en rendement beluste beleggingsmaatschappijen.
Het enige wat gebeurt is het opnieuw uitbrengen van oude modellen…
Sinds het lezen ervan uitsluitend bevestiging gezien.
Jammer.
Is it really?
Ik vind de klokjes uit de sixties en seventies meestal getuigen van een soort originaliteit, die heden ten dage ontzettend ontbreekt bij de gevestigde horlogemerken.
Binnenkort komt Seiko gegarandeerd weer uit met de zoveelste duiker,maar met een blauw lijntje ipv groen…
foto is ook van vrij dicht genomen waardoor horloge groter lijkt.
de pols van François Thiébaud mag dan wel niet zo heel dun zijn ik denk ook dat het formaat vrij gelijkaardig zal zijn aan de originele versie. verhouding band/kast lijkt ook gelijkaardig (in veronderstelling dat er een 20mm band aanzit)
Wijzer plaat is mooi. De kast grijpt mij, net zoals zoveel typisch jaren 70 kasten, totaal niet boeien.
Een quartz retro model vind ik sowieso wat vreemd.
Wie zegt er dat dit quartz is dan? Gezien de subdial-indeling verwacht ik een ETA 2894-2 aan boord.
Veelal staat er automatic op de dial bij een automaat. Dus ik dacht aan een quartz.
Dat is inderdaad waar, maar volgens mij bestaan er geen ETA quartzen met deze subdial-indeling.
Prachtig, ik houd van het jaren 70 design.
Mooi ding, maar zal wel weer veel te duur worden. Of denk ik dan te negatief? Ik hoop het.