Ik ging ook beetje uit van mechanisch
Oke, en anders merken we het wel
Als je goed kijkt, zie je dat ik reageerde op de eerste alinea in mijn bericht, die door BramUtrecht was geschreven. Ik denk er juist ook heel anders over. Daarom was wat ik schreef in de tweede alinea in mijn bericht een soort van slag om de arm houden, je kunt het van verschillende kanten bekijken. Retro is zeker geen gebrek aan creativiteit. Maar soort van nostalgie, een ode aan hoe mooie horloges ken vroeger maakte en produceerde. Heb zelf div. klassiekers, buiten mijn collectie Sinn’s.
Ik heb een zwak voor vintage maar ook dit soort re-issues, ik snap ook nooit zo goed de weerstand hiertegen. Je koopt een modern uurwerk/ horloge zonder de ongemakken die (vaak) met vintage gepaard gaan.
Vervolgens ontwikkel je gewoon je eigen patina en na 25 jaar dragen is ie ook gewoon vintage geworden
Ik wil niks meer met deze kastvorm… staat me niet
Raar ding. Subdials zijn te klein.
Daar is een oplossing voor:
Echt alles van Tissot na 2006 is het gewoon net niet. Subdials uit verhouding. Nieuwe modellen die niet om aan te gluren zijn. De PRS516 uit 2006 is zo veel meer in balans als de latere modellen. Gelukkig was ik toen net op tijd. Ik weet echt niet wat er met Tissot aan de hand is.
De enige die ik nog wel eens zou willen hebben is de Heritage Chrono…
Heel mooi!
Waar op Instagram?
Hier dusssssss