Erebus Ascent

Hmm, ben niet bijster enthousiast. De black helix, orange suburst en purple sunburst gaan nog wel maar vind ze in het filmpje allemaal vrij “goedkoop” ogen Los van de goede specs oogt het wat kermisachtig. Lastig te definiëren wat dat gevoel losmaakt en wellicht ben ik hier alleen in.

Niet.

Eerlijk gezegd best mooi met een aantal van de rustige wijzerplaten. Misschien niet super onderscheidend maar qua maatvoering, wijzers enz. klopt het allemaal wel.
Of ik 'm zou kopen? Niet op zoek nu naar een sportief horloge maar wellicht wel.

Leuk horloge, maar door import tax en verzending zijn de basismodellen 435 euro. Voor die prijs is er al veel meer keuze mogelijk. Naar mijn mening is het daardoor een stuk minder goede deal.
Voor 655 heb je een Tissot Gentleman van Jomashop (incl tax/shipping).
En die is qua uurwerk en finish superieur aan de Ascent.
Als die import tax er niet was had ik meteen gepre-ordered, maar helaas

2 likes

:clown_face:

2 likes

Knap dat je dit al weet… Gezien de reviews, als het daadwerkelijke product zo is, zit tegen Grand Seiko aan qua kwaliteit. Als het juist is en San Martin is de leverancier, dan geloof ik dat het daar in de buurt kan komen. In mijn eigen ervaring is die kwaliteit beter dan alles wat ik tot nog toe van Tissot heb vastgehouden of gezien (PRX niet vastgehouden).
Buiten dat zit de tax en shipping bij Jomashop er al bij, garantie schijnt niet zo goed te zijn daar. Daarbij zitten die kosten er dus ook gewoon in en is het €435,- tegen nog steeds €655,- scheelt nog steeds €220,- voor een naar mijn inziens mooier horloge met gavere kleurstellingen.

1 like

Lastig om dat zo stellig te zeggen.
De Ascent heeft een complexere kast vorm en gefacetteerde wijzers. Dat zie je niet bij de Tissot.
Het miyota uurwerk doet het prima, doet niet zo veel onder als wat ze in de Tissot hebben gegooid.
Afwerking moet ik in levende lijve zien. Gezien de revieuws is die boven wat je mag verwachten op dit prijsniveau.

Ik ga het in iedergeval zelf mee maken.

2 likes

Mwah… GS zit er wel ver vandaan hoor! Dat kun je prima inschatten op de filmpjes.
Het handwerk zaratsu van GS evenaar je niet gemakkelijk en is niet haalbaar op dit prijsniveau (waar het machinaal gedaan moet worden en zeker niet het aantal manuren van een ervaren professional!).

2 likes

Hoe vaker ik naar de afbeeldingen kijk, hoe vaker ik hem wat “gewoon” begin te vinden.
Een mooi horloge? Jazeker, voegt het wat toe aan mijn collectie ? Nee, momenteel niet.

In eerste instantie dacht ik er wel één te kopen als vervanging van mijn huidige GADA maar die blijft.

Grand Seiko kwaliteit? Nee, het laat reviuwers denken aan GS door de wijzers en de gepolijste kast. Een horloge van onder de 500 komt niet in de buurt van een GS qua finishing. Er is een reden dat er een enorm prijsverschil is.

Persoonlijk vind ik de powermatic 80 silicum beter dan de Miyota die hier inzit

1 like

Kan toch naast elkaar? Ik vind de Ascent een 100% GADA (heb verder niks met die term overigens) maar de Laco Flieger niet. Dat is toch echt een karakteristieke Flieger en die zou ik persoonlijk altijd op leer dragen. Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak.

2 likes

Kan ook naast elkaar inderdaad.
De Laco heb ik al vrij lang en is al in " goed gedragen staat " maar loopt perfect en geen krassen op het glas.
Mijn andere horloges zijn een stuk duurder en die gaan niet om bij klussen, werken in de tuin o.i.d.
Dan pak ik de Laco ( op staal ).

Wil ik voor de echte Flieger beleving gaat hij natuurlijk op een zwarte of bruine Flieger band.
Zoals het heurt :wink:

1 like

Ik vind het een heel mooie Flieger.

Voor klussen heb ik een Casio.

3 likes

Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en voor de witte gegaan. Ben benieuwd of de kwaliteit zo goed is als ze zeggen.

5 likes

Nice. Ben benieuwd. Vul je dit topic aan als je hem binnen hebt?
Ookal is dat pas rond september

1 like

Uiteraard!

Heb ook nog tot september om te kijken voor wat strap alternatieven. Ik denk namelijk dat hij ook heel goed op iets anders dan staal gaat.

2 likes

heb ook de witte besteld

1 like

Kijk, een man met smaak! :wink:

2 likes