Sinds gisteren ben ik nieuw op deze site, maar niet nieuw als horloge liefhebber. Nu was ik aan het browsen op het forum en zag dat een een bepaald level moet hebben om op de horlogemarkt actief te zijn. Dat level heb ik nog niet, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaring op de markt. Werk het goed?
Jahoor, kijk ook even naar de reviews.
Oplichters worden er hier redelijk goed uitgehouden.
als nieuw lid kun je evt een ander vragen om contact te leggen
Wel als jij een Rolex, Breitling of een Omega wil verkopen.
Alleen maar goede ervaringen.
Bij verkoop soms uitgeweken naar andere platforms als ik de prijs die ik voor ogen had niet ging krijgen.
Er is zelfs een heel ervaring gedeelte kan je, hopelijk, diegene met wie je zaken doet even opzoeken ( als er een topic over diegene is aangemaakt)
Werkt prima en inderdaad mensen met verkeerde bedoelingen worden hierdoor nagenoeg “buiten de deur” gehouden. Doe regelmatig zaken via het Forum en gaat ook altijd goed
Ja. Prima
Goede ervaringen hier, maar die heb ik ook op andere kanalen zoals marktplaats. In het blauwe gedeelte zitten ook hobby handelaren en lowballers. Wel is dit minder overheersend dan op marktplaats.
Het verkopen op HF is geen leven veranderende gebeurtenis. Het is en blijft een vrij klein forum met niet super veel actieve leden. Dus als je iets verkoopt moet er maar net iemand zijn die het ook wil kopen. Anders kan het langer duren.
Welkom Martinos,
Nergens koop ik met zoveel vertrouwen als hier. Net het behalen van een trustlevel voor dat er op de markt kan gekocht/verkocht worden zorgt ervoor dat het zo goed werkt. Nog nooit iets verkocht dus over lowballen kan ik niet meepraten, Ik neem enkel contact op als ik echt geĂŻnteresseerd ben Nepperts zal je hier in ieder geval niet vinden
Welkom , een 2e hands horloge koop en verkoop ik alleen hier op het forum . Tot nu toe allemaal deals die 100% positief zijn verlopen . Ik heb geen zin in Marktplaats of andere deals vanuit het buitenland .
Ik ben fan van het blauwe gedeelte, zowel voor aan- als verkoop.
Het is denk ik wel goed om te beseffen dat het vooral een platform voor liefhebbers onder elkaar is. Belangrijkste voordeel daarbij is dat het wederzijds vertrouwen groot is. Als je veel wilt verkopen voor een zo hoog mogelijke prijs, is het niet het beste platform, dan kun je beter naar professionele opties als Chrono24 kijken. Als koper vind ik het soms jammer dat het aanbod niet heel breed/groot is, dat is een logisch gevolg van de bewuste exclusieve aard van de ledengroep.
Tot nu toe niet héél veel ervaring in het blauwe gedeelte (5 x verkocht, 3 x gekocht) maar wel alle transacties met een goed gevoel gedaan.
Het heeft toch iets vertrouwds als je via een liefhebbersforum zaken doet (ook al zijn er uiteraard enkele hobby handelaren met winstoogmerk actief op HF).
Een horloge via Marktplaats kopen of verkopen zou ik niet gauw doen. Ben niet bang uitgevallen maar je weet maar nooit wie je in huis haalt…
Als liefhebber zeker een aanrader!
Allereerst welkom bij de club.
Als horloge liefhebbers onder elkaar en bij voorkeur level3 zeer aan te bevelen.
Kwestie van vraag en aanbod prijs bepalen in onderling overleg via privé
Persoonlijke Bericht en met aangetekend verzenden met track en trace geen probleem. Aan de verzending wordt extra zorg besteed voor een veilig en goed bomvrije pakket.
Ik heb alleen zeer goede ervaringen met zowel koop als verkoop dus een prima platform wat dat aangaat.
Mijn horloges verkoop ik liever hier dan buiten het forum omdat het vaak goed zit.
Ik zou eerder zeggen dat negatieve ervaringen hier geweerd worden, dus dan heeft …ervaringen met …alleen positieve dingen te vertellen.
Op zich is dat de keuze van de moderator, die wil ellenlange discussies vermijden wat op zich begrijpelijk is.
Prima ervaringen hier op het Horloge Forum, zowel kopen als verkopen! Momenteel heb ik een prachtige Oris in het “blauwe gedeelte” te koop staan en ik neem liever wat meer tijd om hem aan een mede forum lid te verkopen dan om hem bijvoorbeeld op Marktplaats te zetten o.i.d. Het is gewoon leuk om het horloge later hier nog eens voorbij te zien komen. Het is een horloge liefhebberij en geen horloge handel. Het voelt heel vertrouwd om een horloge van een forum lid over te nemen.
Heb realistische vraagprijzen ervaren. Soms is er best nog wat ruimte voor onderhandeling. Voor mij zit er ook wat gun factor in. Ben nou eenmaal een gevoelsmens. Ik verkoop liever aan iemand voor paar euro minder waarvan ik weet dat ze al een hele tijd iets zochten. Ook ik heb paar keer geluk gehad.
Maar heel eerlijk ik zit niet in het hogere segment en weet niet of het dan anders is…