Tot nog toe één aankoop gedaan via het blauwe gedeelte en dat verliep perfect. Geen ervaring met verkopen.
Jij mag van mij dat ‘budgethorloge’ SRP605K2 nog ergens anders proberen nieuw te bestellen voor die rockbottomprijs. Je krijgt van mij een flesje wijn toegestuurd.
Deze dan? Krijg ik morgen binnen. Bij de Bijenkorf. Hamilton Pan Europ H35405741 voor €731.
Volgens mij gaat het hier niet om de prijzen in het blauwe deel, je kan het er mee eens zijn of niet. Als er niemand toe hapt en dus de prijzen te hoog zijn, zal de prijs uiteinde vanzelf zakken…
Maar volgens mij gaat het om ervaringen, vanuit het perspectief van meer ervaren leden van HF. Voorbeelden wellicht via PM, anders hebben we zo dadelijk weer een ‘prijzenoorlog’ hier
Ik heb twee voorbeelden gegeven. Van buiten EU waar het met de kosten nog meevalt.
Het is meer dat logistieke gehannes wat niet leuk is.
Ik weet van 1 lid die het zo bont gemaakt heeft dat de verkooprechten hem ontzegd zijn en hij terug gezet in trustlevel. Misschien zijn er nog meer, maar in dit geval vond ik het goed om te zien. Alleen zag ik dat TL-1 hem niet behoede om ook een horloge proberen te kopen maar niet te betalen.
Maar die negatieve ervaringen staan dan nog wel bij dat lid?
Ergens werkt het vangnet dus wel, alleen altijd zelf op blijven letten
Staan die flessentrekkerij-acties van dat lid er nog bij? Want dan kun je niet afgaan op de reviews van de verkopers. Ik vertrouw op de reviews namelijk als ik iets koop van een HF-lid (doe ik nl regelmatig).
Ik heb geen idee, zou niet eens weten om welk lid dit zou gaan
If something seems to good to be true it probably is.
Als je die vuistregel aanhoudt komt het goed, zowel op het hele interweps als op HF.
Happy hunting!
Een paar keer duidelijk krasjes op de kast, en geen haarlijntjes.
2 horloges waar de lugs bandwisselsporen bovenop hadden. Eentje dermate erg dat ik de kast opnieuw op heb laten maken.
Één keer een horloge dat overal vegen op het beadblasted deel had zitten, en een stevige deuk in de lug.
Het is een vraagprijs, als de ander het er voor over heeft is dat prima toch? Dat gezegd hebbende, op HF gaat verkoop moeizaam en er moet altijd wat af, ook als de prijs goed is. Via andere kanalen al vaak genoeg zonder gezeur voor vraagprijs verkocht.
Het valt mij ook op dat veel mensen gaan dreigen als ze iets niet verkocht krijgen “Kom op mensen, als je hem nu niet koopt hou ik hem zelf, lekker puh”.
Ik zie alleen maar positieve recensies bij hem staan.
Weet ook niet waarmee het precies mis is gegaan afgelopen april, ik krijg (gelukkig) niet alles mee hier op het forum .
Staat bij zijn “nieuwe” gebruikersnaam dat hij geschorst is, maar niet tot wanneer .
Verkopen geen ervaring mee, maar kopen werkt top. Dit is wel mits iemand op het forum heeft wat je zoekt, je kan er niet vanuit gaan dat alles via het forum te verkrijgen is.
Prima ervaringen op HF hoor, maar dat heb ik op andere platformen ook.
‘Buy the seller’ en dan gaat het over het algemeen wel goed.
Waar ik slecht op ga, zijn lui die een bod doen, waar ik akkoord mee ga, en vervolgens niks meer van zich laten horen. Maak ik op MP vaak mee en hier op HF ook gewoon meermaals meegemaakt.
Ik heb ook alleen heel prettige ervaringen gehad hier op het forum. Ik merk dat door Corona er meer op afstand is gedaan maar dat de informatie vooraf bij verzending veel realistischer is. In de klasse waar ik in koop wordt er weinig upwelling gedaan dus geen teleurstellingen bij ontvangst.
Mooi om zo met andere liefhebbers de hobby te delen.
De afgelopen drie jaar best veel verkocht en gekocht, slechts één superslechte ervaring gehad
Ik heb tot nu toe allemaal hele goede ervaringen gehad bij het kopen via het forum. Beschrijvingen, communicatie, tot overeenkomst komen en verzending zijn allemaal perfect gelopen. In de laatste paar maanden dat ik actief ben op HF nog geen enkele slechte ervaring gehad.
Heb je die slechte ervaring in het “ervaring met” topic geplaatst?
Nou en of!