Heb er twee besteld om uit te proberen in de metalen Seamasterband.
Zijn er ervaringen mee, zijn ze écht handig, of…?
Heb ze in twee bandjes zitten die op wat goedkopere horloges kwamen. Makkelijk in gebruik. Let er wel op dat je ze niet op elk bandje kan gebruiken, op normale banden heb je er niks aan tenzij je zelf aan de slag gaat ermee…
Heb zelf deze, maar die zaten al in de band verwerkt: Vraag quick release pins + NA Chr ward bandje en buckle
Heb er nog maar weinig voordeel van omdat het de enige band is met dit systeem, maar vind vooral het monteren van de band een stuk makkelijker zo.
Dat dus!
Als ze geïntegreerd in een bandje zitten, is het handig!
Anders heb je er geen drol aan!
Inderdaad: je zult inkepingen in de achterzijde van de banden moeten hebben om deze quick release te kunnen bedienen. In normale banden passen ze niet, tenzij je (zoals @JTrapman aangeeft) moeten gaan snijden en dat wil je niet. Ze zijn bedoeld voor banden die dit af-fabriek al hebben.
Je hoeft niet te snijden, je kunt ook netjes knippen met een Bergeon 30227. Meer dan €400, maar dan heb je ook wat
Kan je wel je eigen quick release bandjes maken
Overigens hoe je die dingen in een metalen band wilt krijgen…
@Ko: Ko!!!
Denk dat het idee van handig groter is dan de praktijk. Bandje wisselen is bij het overgrote deel toch in een paar tellen gedaan! Juist stukje gereedschap en flip flop klaar.
Ik heb nooit aandacht aan die dingen gegeven. Ik dacht vrij snel dat het een systeem is wat eerder los zou kunnen schieten dan een stanaard springbar, maar ik heb er nooit een zelf “bediend”.
Kan dat schuifje niet in je huid drukken?
Dit is rubber, maar deed me afvragen of het ook op bracelets zou kunnen:
Een hele bandencollectie wegdoen doe je ook niet zo snel. Er is ook gewoon heel weinig keus in kant en klare banden met die dingen.
Wat maakt dat je denkt dat dat past?
Je voelt er niks van. De pinnen raken je pols niet.
Tenzij je natuurlijk ‘volslanke’ polsen hebt, waarvan het vet normaal ook al tussen de band en kast zit…
Een uiterst optimistische levenshouding?
M’n vriendin heeft een cluse horloge met een hele collectie bijbehorende bandjes welke dit allemaal hebben. Heb niet veel positiefs over het merk te zeggen maar dit werkt toch wel erg goed, binnen een paar seconde kan ze een bandje wisselen. Ook heb je minder kans op beschadigingen omdat je geen vorkje in de buurt van het horloge komt.
Wel is de keuze voor dit soort bandjes een stuk minder idd.
Dat gaat natuurlijk nooit passen. Of een leuke inkeping frezen in je kostbare SMP band
Alles is relatief natuurlijk .
Heb nog niks van deze site besteld omdat ik zowaar tevreden was/ben over mijn collectie horloges en banden.
Geen flauw idee; dacht:“proberen?”
Ik vind ze wel “high-tec” staan, of het handig is…maar zeker geinig en het proberen waard