Beste HFers,
Ik zit al even te turen naar een bepaald horloge of eerder een bepaalde lijn.
Je kan deze horloges niet overal kopen dus de kans zit er dik in dat ik deze online zal moeten kopen wanneer ik het geld bij elkaar heb.
Ik ben hier normaal niet zo voor omdat je het toch eens moet kunnen vasthouden vind ik.
Als het niet anders gaat zal het wel moeten natuurlijk
.
Wat me zeker moeilijk ligt is dat het toch over een aanzienlijk bedrag zou gaan wat ik zeker tricky vind in een online aankoop.
Is die zorg ivm de prijs op zijn plaats?
Heeft er iemand hier ervaring mee of tips hoe je zoiets het best aanpakt?
De ene optie is van Nederland naar België en anders uit Japan.
Alvast bedankt
.
Ligt helemaal aan de verkoper/aanbieder, evt. verkoopplatform en het horloge. Lastig om zo wat over te zeggen. Maar ik heb inmiddels enkele horloges online gekocht, omdat ik wist dat alles goed zat en klopte.
Wellicht iets meer detail, krijg je betere antwoorden en wellicht advies waar je wat mee kan
Een professionele verkoper is nog wel in te schatten, maar een pakketje kan kwijtraken en dan heb je een probleem. Boven een bepaald bedrag zou ik niet meer online kopen. Ik heb veel online gekocht, dat ging altijd goed.
Chrono24 van een dealer is redelijk veilig, verzekerde verzending en uitbetaling pas na jouw ontvangst. Een fysieke winkel en dan met Breitling tas terug naar de parkeergarage lijkt me enger…
Let even op beste mensen en @Peaceinmind, dit vraagt om ervaringen met aankopen buiten HF en daar doen we niet aan …
![]()
Het goede nieuws is dat het internet er vol mee staat! Met ervaringen. ![]()
NB Ik laat deze nog heel even in Algemeen, hoewel het eigenlijk off topic is.
Gewoon een shopper van de LIDL of ALDI of action ofzo mee ![]()
On topic:
Het enige wat ik er over wil zeggen is: “buy the seller” Dus iemand met genoeg reviews en een hoge score qua tevredenheid. 4.8/5 sterren of meer
Al mijn online bestelde horloge’s zijn goed aangekomen. Bij 1 van de 4 was de communicatie iets minder, wel orderbevestiging maar geen, uit hun zelf verstuurde,verzendbevestiging en track en trace. Ik maakte me niet heel veel zorgen daarover omdat ik had betaal met creditcard en dan ben je best wel goed beschermd en verzekerd. De nieuwschierigheid naar het horloge maakte mij mailend.
Als je geen creditcard hebt is het nu een goed moment om informatie en een creditcard te bekomen.
Suc6
Altijd een servicebeurt bij een officiële dealer meerekenen.
Als hij dan nog steeds voor jou een acceptabele prijs heeft dan is het goed, anders niet doen.
Zo vaak heet het geserviced, maar evenzoveel is dat verkoop klaar gemaakt zijn, lees moet even een jaar redelijk lopen tot de garantie er af is en dan is het jouw probleem als er issues zijn.
Of eentje kopen die 50 jaar garantie en service inclusief heeft. ![]()
Heel cliché maar buy the seller. Om welk bedrag gaat het? Op welk platform worden horloges van deze “lijn” aangeboden? Is het een online winkel met retourmogelijkheden? In geval van het laatste kan je dus thuis passen en eventueel retourneren.