Ervaringen gevraagd: Marathon TSAR

Naast de Bulova Lunar Pilot ben ik ook aan het kijken naar een Marathon TSAR (Ref. WW194007NGM), een horloge wat ik nog nooit in handen heb gehad maar wel continu een soort van verliefd naar mij aan het kijken is. :heart_eyes:

Om deze liefde ‘met gevoel’ te kunnen beantwoorden ben ik benieuwd naar ervaringen over dit horloge. De standaard “Mike this is amazing, click the link below!” reviews op Youtube en de ‘influencerbloggers’ ken ik al wel :sunglasses: 
nu is het tijd voor wat echte (gebruikers)ervaringen! Wie of wie?

Ik ben benieuwd!


(Bron afbeelding: marathonwatch.com)

2 likes

Ik heb zowel de 36 als de 41 gehad in quartz, de 36 vond ik achteraf te klein, de 41 is beter in balans maar oogt ook kleiner dan ie is. Hij is behoorlijk dik. Kwalitatief dik in orde en echte tool watches. De tritium gasbuisjes zijn geweldig, in het donker altijd zichtbaar, zonder heel fel te zijn. Al met al prettige horloges, door de quartz een echte grab and go van goede kwaliteit :+1:

a56e4559b21370b2d4a1f6a64b14f44f1a6db75d_1_500x500

5 likes

De spijker op de kop!
De ideale grab & go :sunglasses:

1 like

Dank je wel! :+1:

Op alle foto’s - ook de jouwe - lijkt de wijzerplaat best wel een stuk klein(er) ten opzichte van de ring, de kast lijkt naar binnen toe enorm tabs toe te lopen. Is dat gezichtsbedrog of is de wijzerplaat werkelijk zo ‘klein’?

Ik zou trouwens nooit gedacht hebben aan de 36mm versie, ik draag altijd minimaal 40mm. Mijn Sinn is volgens mij 43, maar oogt (ook) kleiner. De kasthoogte lijkt me wel onvergelijkbaar, die Marathon ziet er best hoog uit. Maar valt op de foto’s niet uit te toon.

Grab and go
 haha, mooie beschrijving voor een klokkie van 900 dollar! :rofl:

@Roger_Beep, heb jij 'm ook? Zo ja, hoe vind jij 'm dragen?

1 like

Hij is inderdaad relatief hoog (14 mm), en het is inderdaad alsof je in een trechter kijkt als je van bovenaf kijkt.
Dat is geen gezichtsbedrog, maar juist Ă©Ă©n van de mooie “features”.

Ik heb hem ook inderdaad in 41 mm (dit is al mijn tweede), op staal en in de vakanties gaat er een nato op.
Echt een zorgeloos horloge.
En nothing beats tritium!

Een blik in de diepte


1 like

Radium
 :innocent: maar Ă»h zonder gekheid ik vind het er op de foto’s inderdaad wel bijzonder uitzien, die trechter. Op jouw foto, vanaf de zijkant ziet het er aanzienlijk ‘normaler’ uit. Lekker diep inderdaad, komt o.a. door het gebruik van de gasbuisjes las ik ergens. Wijzers hebben de ruimte nodig ofzo?!. Dank je wel @Roger_Beep!!

Jij hebt trouwens de US Gov uitvoering zie ik. Zit er nog verschil in met de normale? Of is het alleen de wijzerplaatopdruk.

Via Page and Cooper uit Engeland ongeveer € 750 all in.

1 like

http://www.ten2two.nl/product/marathon-tsar/

Maar 475 euro!

2 likes

Kijk!

Heb ik al in 't snotje. Eerder vandaag al een mail gestuurd! In ieder geval om even te kijken, Jaap zit ook op een soort van loopafstand
 :sunglasses:

2 likes

Zitten wel goed in elkaar. Zelf heb ik dit visuele beeld nogal snel:

Ik zou die tip van @Selie aangrijpen!

2 likes

Done deal dan!

1 like

Ik heb ook een Marathon TSAR. Eerst een 36mm maar die vond ik wat klein. Nu een 41 mm automaat. Robuust, stoer en idd de lichtgevende buisjes. Draagt fijn, alhoewel de rubber band met dit weer wat minder prettig. Stalen band nog niet gepast.

1 like

Dat is inderdaad alleen maar de opdruk.
Ik weet niet of ik hem weer met die opdruk zou nemen overigens.

Haha, yeah 
grab & go! :rofl: :joy:
Ik heb deze week nog geen contact kunnen krijgen met Jaap. Is wellicht even op vakantie.

1 like

Ik had vanmiddag een ander horloge ook even op rubber, is nu inderdaad een beetje te zweterig. ben wel benieuwd hoe de stalen band bevalt trouwens. Heb je die er los bij gekocht? Zo ja, wat mag dat kosten als ik vragen mag @mick65


Ook jij bedankt voor de feedback! :+1:

Te druk? Of kom je nu niet meer langs US Borderpatrol zonder lastige vragen
 :innocent:

Haha ik kom al heel lang niet meer langs Homeland security. Da’s een ander verhaal.

Ben tegenwoordig inderdaad wat meer van de cleanere looks.

1 like

Ik snap wat je bedoeld, het is even wennen. Zeker afgaand op de foto’s. Maar als ik naar de foto van @Roger_Beep kijk valt het volgens mij wel mee met ‘de voerbak’. Wel een diepe kast, maar het misstaat niet volgens mij. Eerst maar 's kijken.

Het misstaat beslist niet inderdaad. Het is juist een horloge dat goed in balans is.