Is er iemand die ervaring heeft met het laten verwijderen van goud van RVS bij een juwelier? Ik probeer voor mijzelf tot een juiste beslissing te komen om het goud van een band te laten strippen.
Ervaringen hoor ik graag.
Is er iemand die ervaring heeft met het laten verwijderen van goud van RVS bij een juwelier? Ik probeer voor mijzelf tot een juiste beslissing te komen om het goud van een band te laten strippen.
Ervaringen hoor ik graag.
Dan zou ik je adviseren om contact op te nemen met Haveman die kunnen ontgulden.
Succes met de keuze.
Jeroen
Al gedaan alleen zeggen zij als enige dat het geen goud is. Iedereen die ik spreek over deze band zegt dat het goud is dus beetje vreemd. Had de band opgestuurd maar heb nergens te horen gekregen van ze hoe ze getest hebben en of ze dat überhaupt getest hebben
Juweliers zullen het ook opsturen naar een bedrijf als Haveman dus als die het niet willen/ kunnen dan denk ik dat het niet gaat lukken.
Je hebt goud en je hebt goud… (in diktes en in samenstelling). Ik deel helaas de mening van @Jero1 dat als Haveman het niet ziet zitten het een lastige opdracht zal zijn om iemand anders te vinden.
Het zal chemisch moeten gebeuren want een band mechanisch van een goudlaag(je) verwijderen is nagenoeg onmogelijk zonder afbreuk te doen van de (optische) integriteit van de band zelf (ofwel wordt nooit mooi)
Anders laat je em toch Rhodineren?
Nouja idd chemisch verwijderen er van is wat ik zou willen maar zelf doen gaat wat ver.
blijf het zo vreemd vinden dat zij dit niet konden verwijderen en zeggen dat het dus titaan nitride is.Zou goed kunnen hoor. Veel goudkleuring is tegenwoordig een PVD
Welk merk band is het en is ergens beschreven dat het goud is in die band?
Het zou idd kunnen zij het niet zo dat deze band dus uit de jaren 90 komt en en niets bekend is dat tudor überhaupt ooit iets anders dan goud heeft gebruikt. Als je foto’s bekijkt van andere 6248 banden dan zie je dezelfde afwerking dus pvd is mogelijk maar dan zou dit later gedaan moeten zijn.
Tudor 6248-20 is het en die staan beschreven als gold-plated
Je zou van een merk als Tudor wel verwachten dat als het geen massief goud is dat het wel met echt goud is verguld.
Alles is mogelijk maar waarom titaan nitride niet te verwijderen zou zijn snap ik niet. Ik als leek zou denken alles wat erop kan kan er ook weer af.
Succes met je zoektocht iig
Maar een pvd coat zo dik dat je die met je nagel kan voelen? Plus naast gold-plated heb ik gold wrapped ook wel voorbij horen komen als term wat de wat dikkere laag zou verklaren. Is er een manier om te testen of het pvd is of goud? Goud krast toch?
Als het wrapped was, zou je dat aan de zijkant van de schakels kunnen zien. Dan zag je als het ware een laagje om de kern heen.
Elke juwelier heeft een soort steen waar ze goud op kunnen testen.
En anders met Kwik dat lost goud op!
Ook al zal dat tegenwoordig moeilijk te krijgen zijn.
Titaan coating zal wel worden opgedampt in vacuüm.
Zit ook vaak op snij en boor gereedschap is veel harder!
Dat gebeurd met brillen glazen ook,metaal damp om te ontspiegelen.
Stel het is titaan nitride enig idee wie dat voor een particulier verwijderd?
Dat zal mechanisch moeten denk ik.
Het is niet op te lossen volgens mij.
Maar met slijpen en of is de titaan harder dan de ondergrond!
Dus waar je erdoor bent zal het eronder veel harder gaan.
Dus is het heel moeilijk zo niet bijna onmogelijk.
In ieder geval niet haalbaar lijkt mij.
Oké dan hoop ik van harte dat het gewoon goud is ipv pvd gecoat titaan nitride
Ik zou je pijlen richten op een niet bicolor band. Dus gewoon een andere band kopen en dan evt deze weer verkopen. Ik denk dat je op de internationale markt best zomaar een gewillige afnemer kunt vinden voor jouw huidige band.
(Of je een band in staal voor jezelf kunt vinden weet ik niet.)
Maar je bicolor band aan laten passen naar alleen staal is, vind ik, een redelijk uitzichtloze missie. (Kans dat de band er goed uitkomt acht ik zeer klein) (is mijn mening he, waarbij ik hier wel beetje theoretische en praktische ervaring in heb )
Vandaar dat ik ook eerst echt 100% uitgesloten wil hebben voor ik überhaupt iets er mee doe. Deze band überhaupt vinden is al klus opzich vandaar deze route die blijkbaar ook niets gaat opleveren zo voor mezelf.