Ervaringen met Chinese handelaren op Chrono24?

Ik ben al enkele dagen aan het rondkijken op Chrono24 voor een Cartier Santos (large) die ik binnenkort wil kopen. Nu kom ik regelmatig professionele verkopers uit China tegen die kopersbescherming aanbieden. Ik heb toch een beetje mijn vooroordelen, want ja, ze zijn nummer één in het namaken van alles wat je maar kunt bedenken.

Ik vroeg me af of jullie ooit ervaringen hebben gehad met Chinese handelaren?

Er zijn ruim 1.4 miljard Chinese mensen op de wereld. Dat maakt generaliseren een beetje lastig.

Kijk naar de reviews van de desbetreffende aanbieder zou ik zeggen.

(En hou rekening met de importkosten)

15 likes

Hmmm, ja, als je dan toch 25% extra bovenop je prijs moet betalen, kun je beter binnen Europa zoeken.

Dus… niemand ooit wat gekocht via Chrono24 en van Chinese handelaren? kort maar krachtig :smiley:

Of Japan…

1 like

Japan 100% altijd een goed keus. Alleen voor dit specifiek model waren ze even duur als binnen EU.

1 like

Is een cartier importeren zoveel goedkoper dan gewoon hier kopen?
Santos is toch gewoon leverbaar?

Ja, ik dacht dat ik een paar honderd euro goedkoper ben. Ik zie ook dat ik “SANTOS” vermeld heb terwijl ik een tank bedoel. :melting_face:

Correctie; Ik bedoel Cartier Tank :sweat_smile: :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Voor een paar 100 euro zou ik hem gewoon hier halen.
Nieuw in de stickers, geen gezeik en met garantie etc.
Als er wat is gewoon langs de juwelier.

Ze staan soms zelfs in het blauw op HF.

2 likes

Ja precies veel beter ook!

Mooi, HF helpt je de dag door.
Je kan een gezocht topic aanmaken?

1 like

Nope

Over 5wkn gaat het hem lukken.

1 like

Waarom niet gewoon naar een AD of een zaak zoals Burger in Maastricht? Dan heb je ze in de hand en kun je vergelijken. Ook hoef je je geen zorgen te maken over namaak. Zou er niet over piekeren om omslachtig op Chrono 24 te kopen.

1 like

Goed advies Joke.

1 like

Wel met aankopen uit Japan…Buy the seller zou ik zeggen, maar houd de import tax in de gaten. Is het dan nog (financieel) zinvol? Oh en by the way: de echte namakers zijn niet de Chinezen, maar de Italianen ;-).

1 like

Grapje of heb je een bron hiervoor?

Dat meen je niet?