Iemand ervaring met een horloge naar Zweden verzenden? En ik weet dat Schmeink bijna een hartaanval heeft gekregen van verzenden naar Zweden maar de mijne is een ouwe rot van TZ-UK (9:59) dus dat zit wel goed.
UPS vind ik eigenlijk te duur dus vroeg me af of TNT werkt?
TNT werkt wel als je het verpakt in een speciale envelop voor waardevolle items. Lijkt alsof het meer opvalt = meer steelkans, maar ze zijn er nogal zuinig op omdat de verzekerde waarde hoog is. Overigens weet ik niet hoe hoog het verzekerde bedrag voor het verzenden naar Zweden is:
UPS. Weet je zeker dat het echt aankomt. Mar check overal de kleine lettertjes, meestal zijn horloges sowieso uitgezonderd van verzekering. TNT kan idd in zo’n zakje (als het er in past, want erg klein). Mar die werken met jan en alleman in het buitenland. Ik zou nog eerder onverzekerd via UPS dan verzekerd met PostNL versturen…
Thanks voor het aanbod!!! Zal wel eens kijken. UPS inderdaad een optie. Weet dan zeker dat t aankomt ook al is t niet verzekerd. Op zich is TNT-post nooit misgegaan maar toch. Is de afgelopen jaren niet echt beter geworden.
Verkoper heeft trouwens aangeboden om horloge eerst op te sturen. Bevalt ie, dan stuur ik de mijne op naar hem.
Vanuit Zweden kost het verzekerd verzenden een vermogen geloof ik. Toen ik een deal met een Zweed deed, was het op en neer vliegen vele malen goedkoper om een horloge te ruilen. Let alleen wel op dat je een BTW heffing kan krijgen a 25%. Bij het invoeren zijn ze op papier erg streng in.
Weet je zeker dat je dat horloge wilt? De iele en korte wijzers staan mij erg tegen.
Als ik dit allemaal lees dan wordt ik ineens wat ongerust over m’n Christopher Ward C60 GMT die op dit moment terug onderweg is naar London om gewisseld te worden voor een exemplaar zonder beschadigde wijzerplaat. Pakketje is aangetekend via PostNL verstuurd maar uit jullie ervaringenen maak ik op dat de kans dat het ook aankomt klein is. Ik had speciaal niet ook nog verzekerd omdat ik had gelezen juwelen en horloges daar toch niet door zijn gedekt en dat je dan evengoed per kilo krijgt uitgekeerd.
Heb nu het gevoel in duur spelletje Russische Roulette terecht te zijn gekomen.
Als ik dit allemaal lees dan wordt ik ineens wat
ongerust over m’n Christopher Ward C60 GMT die op
dit moment terug onderweg is naar London om
gewisseld te worden voor een exemplaar zonder
beschadigde wijzerplaat. Pakketje is aangetekend
via PostNL verstuurd maar uit jullie ervaringenen
maak ik op dat de kans dat het ook aankomt klein
is. Ik had speciaal niet ook nog verzekerd omdat
ik had gelezen juwelen en horloges daar toch niet
door zijn gedekt en dat je dan evengoed per kilo
krijgt uitgekeerd.
Heb nu het gevoel in duur spelletje Russische
Roulette terecht te zijn gekomen.
Tot op heden zijn ALLE pakjes (en dat zijn er best veel de afgelopen jaren) die ik naar Engeland heb verzonden aangekomen, gewoon met postnl. Enige probleem is de tr&tr, die werkt niet meer zodra het pakje Nederland heeft verlaten. Meestal binnen 5 werkdagen, ik zou me dus nog niet teveel zorgen maken.
Tot op heden zijn ALLE pakjes (en dat zijn er best
veel de afgelopen jaren) die ik naar Engeland heb
verzonden aangekomen, gewoon met postnl. Enige
probleem is de tr&tr, die werkt niet meer zodra
het pakje Nederland heeft verlaten. Meestal binnen
5 werkdagen, ik zou me dus nog niet teveel zorgen
maken.
Thanks. Dat stelt me weer een beetje gerust. Die Tr&Tr weet ik, hoewel ik in dit geval verrassend genoeg na anderhalve dag wel kan zien dat het pakketje al in de UK is. De andere kant op was lastiger. Daar droogde het spoor bij Royal Mail al na 1 dag op en was er pas weer iets op de site te zien op de dag van aflevering.
Toch vreemd dat dit soort dingen zo verschillend kan zijn afhankelijk van het land. Ik dacht dat we tegenwoordig open grenzen en vrije handel hadden binnen Europa. Een pakketje uit Hong Kong ligt vaak nog sneller op de mat dan iets uit een buurland. Het enige wat zonder enige problemen heen en weer lijkt te reizen binnen Europa is illegaal vuurwerk, drugs, gestolen auto’s en oost europese inbrekers. Maar o wee als je als keurige burger zoiets staatgevaarlijks als een horloge probeert te versturen… (sorry voor de rant, het moest er even uit)
Toevallig net een Breitling van me onderweg naar Zweden, afgelopen maandag aangetekend via TNT verstuurd. Ik ben benieuwd en zal het laten weten als íe over is.
Zou me geen zorgen maken, komt altijd wel aan, kan even duren. PostNL kan je track code geven van lokale partner, zodat de ontvanger lokaal kan checken waar hij is, of adres wijzigen etc. Geen roulette, slechts imperfect.
synthdood Schreef:
Als ik dit allemaal lees dan wordt ik ineens wat
ongerust over m’n Christopher Ward C60 GMT die op
dit moment terug onderweg is naar London om
gewisseld te worden voor een exemplaar zonder
beschadigde wijzerplaat. Pakketje is aangetekend
via PostNL verstuurd maar uit jullie ervaringenen
maak ik op dat de kans dat het ook aankomt klein
is. Ik had speciaal niet ook nog verzekerd omdat
ik had gelezen juwelen en horloges daar toch niet
door zijn gedekt en dat je dan evengoed per kilo
krijgt uitgekeerd.
Heb nu het gevoel in duur spelletje Russische
Roulette terecht te zijn gekomen.
Even terugkomend op bovenstaande, binnen 3 dagen lag m’n kostbare pakje in Zweden bij de nieuwe eigenaar.
"Hi Rene,
I got the watch today. I am very pleased, just as described. It will replace a Aerospace repetiton minutes from 1999 with “nonmoving hands” that was terible expensive to repair.
Glad I found yours.
Even terugkomend op bovenstaande, binnen 3 dagen
lag m’n kostbare pakje in Zweden bij de nieuwe
eigenaar.
"Hi Rene,
I got the watch today. I am very pleased, just as
described. It will replace a Aerospace repetiton
minutes from 1999 with “nonmoving hands” that was
terible expensive to repair.
Glad I found yours.
Again, thank you very much and take care"
De horrorverhalen blijven je meestal bij. Maar het gaat geregeld ook goed. Bedankt voor de terugkoppeling (tu)